Skip to main content

Hallo, 

Ikzelf ben in het bezit van een Sony Smart TV.

In de Appstore van deze TV kom ik geen app tegen die ik kan installeren om interactieve TV te kijken. Op mijn tablet, smartphone en laptop vind ik de benodigde app wel. Wanneer komt deze app beschikbaar voor Sony tv's die onder Android werken? 

Het zijn maar een beperkt aantal modellen die deze applicatie kunnen draaien. Andere modellen volgen wel, maar onbekend wie en wat.

https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app.htm

 


Hoi @FrankyH, Jeroen Ruiter heeft je al voorzien van het antwoord. Onderaan de link die hij stuurt staat:

Hoe weet ik of mijn smart tv geschikt is voor de Smart TV app?

Dit is het gemakkelijkst te achterhalen door te zoeken op de KPN app in de appstore van je televisie. De KPN Smart TV app is als eerste beschikbaar op de smart tv's van Samsung of LG (bouwjaar 2017 of nieuwer). Andere merken en modellen volgen later.

 

Het is overigens een andere app dan voor smartphone of tablet. Deze app wordt gezien als vervanger van de tv-ontvanger.


Dit had ik al gevonden.

Mijn vraag is wanneer er een app beschikbaar komt voor Sony Bravia Smart tv, net zoals deze wel beschikbaar is voor LG en Samsung smart tv's.

 

Zo moeilijk kan dit voor een provider als KPN toch niet zijn om een app te maken?

Voor Android smartphones en tablets is deze er immers ook al, ik kan zowel van mijn telefoon als ook van mijn tablet casten naar mijn Sony TV. maar dat is juist wat ik niet wil.


Ik ben bang dat je nog lang kunt wachten op zo'n app, juist omdat je zo eenvoudig kunt casten naar televisies die draaien op Android.


Ik zou het echt niet weten. Het is gewoon wachten tot deze beschikbaar komt. Meer kan ik er niet over zeggen. 


Ik heb exact hetzelfde ook een Sony Bravia TV met zo'n decoder kastje waar ik niet op zit te wachten.

Ik vind het niet geweldig van KPN dat ze al tijden aangeven dat dit een keer gaat komen maar ik zie geen planning of mogelijke release datum.


Ik heb nog geen nieuws weer. Het blijft wachten tot er nieuws komt. Ik heb daar verder ook helemaal geen inzicht in.


Ik heb exact hetzelfde ook een Sony Bravia TV met zo'n decoder kastje waar ik niet op zit te wachten.

Ik vind het niet geweldig van KPN dat ze al tijden aangeven dat dit een keer gaat komen maar ik zie geen planning of mogelijke release datum.

Weet wel dat de functionaliteit van de smart-TV app veel minder is dan die van de TV ontvanger en dat daarbij de beeldkwaliteit ook nog eens lager is.

De smart-TV app is leuk voor de sporadisch gebruikte televisie op de slaapkamer maar is mijns inziens absoluut ongeschikt voor de primaire televisie in de woonkamer. Financieel gezien levert die app je voordeel op bij een derde en volgende televisie. Ik ben er van overtuigd dat je wilt kunnen opnemen en dan zijn 2 TV ontvangers met "gratis" opnemen dus even duur als 1 TV ontvanger met het opnemen pakket.


Zit ook te wachten op een app voor Sony voordat ik overstap van Ziggo. Al meer bekend?

 


Zit ook te wachten op een app voor Sony voordat ik overstap van Ziggo. Al meer bekend?

Dat zal zeer waarschijnlijk nog lang gaan duren.

Ik snap ook echt niet waarom mensen zo enorm "op zo'n app zitten".

Zie ook mijn vorige bericht.


@Bart_Z  is met vakantie.  Maar ook ik heb geen nieuws dat hier aan gewerkt wordt. Wij hebben hier simpelweg geen inzage in. Als dit gelanceerd wordt zal het op de website komen te staan.


Hallo, 

Ikzelf ben in het bezit van een Sony Smart TV.

In de Appstore van deze TV kom ik geen app tegen die ik kan installeren om interactieve TV te kijken. Op mijn tablet, smartphone en laptop vind ik de benodigde app wel. Wanneer komt deze app beschikbaar voor Sony tv's die onder Android werken? 

KPN zou hier vol gas op in moeten zetten, dit verhoogt het kijkplezier van klanten en is veel beter voor het milieu. Zo’n kastje is toch een energie slurper. 


Hallo, 

Ikzelf ben in het bezit van een Sony Smart TV.

In de Appstore van deze TV kom ik geen app tegen die ik kan installeren om interactieve TV te kijken. Op mijn tablet, smartphone en laptop vind ik de benodigde app wel. Wanneer komt deze app beschikbaar voor Sony tv's die onder Android werken? 

KPN zou hier vol gas op in moeten zetten, dit verhoogt het kijkplezier van klanten en is veel beter voor het milieu. Zo’n kastje is toch een energie slurper. 

Maar ik ga echt niet inboeten op beeldkwaliteit en bedieningsgemak en dus zal ik gewoon een TV ontvanger blijven gebruiken.


Ik moet zeggen, als ik Netflix kijk op de app ipv de decoder is het beeldkwaliteit 100% en reageert sneller. Dus ik begrijp niet dat er beeldkwaliteit verlies is. Op de app Netflix kijken geeft geen storing wat wel vaak gebeurt met de decoder. 😉 Dus KPN aan het werk. 


ik heb vandaag een de iptv van kpn, de apk file geinstaleerd op mijn tv. het systeem werkt en beeldscherm is redelijk.

Ik weet niet hoe moeilijk het moet zijn om eigenlijk de apk aantepassen zodat het afstandsbiedining vriendelijk is. 

want dat is de enige probleem op dit moment


ik heb vandaag een de iptv van kpn, de apk file geinstaleerd op mijn tv. het systeem werkt en beeldscherm is redelijk.

Ik weet niet hoe moeilijk het moet zijn om eigenlijk de apk aantepassen zodat het afstandsbiedining vriendelijk is. 

want dat is de enige probleem op dit moment

wat is het merk van je tv als ik vragen mag?


ik heb vandaag een de iptv van kpn, de apk file geinstaleerd op mijn tv. het systeem werkt en beeldscherm is redelijk.

Ik weet niet hoe moeilijk het moet zijn om eigenlijk de apk aantepassen zodat het afstandsbiedining vriendelijk is. 

want dat is de enige probleem op dit moment

wat is het merk van je tv als ik vragen mag?

Dat maakt toch niet uit, als hij maar Android draait.

Toch is dat sideloaden van apps iets wat je mijns inziens niet moet willen.

Het werkt slecht immers het bedienen met een afstandsbediening is uiteraard compleet iets anders dan bediening via touch, maar daar was @Serdar1997 ook al achter gekomen.


ik heb vandaag een de iptv van kpn, de apk file geinstaleerd op mijn tv. het systeem werkt en beeldscherm is redelijk.

Ik weet niet hoe moeilijk het moet zijn om eigenlijk de apk aantepassen zodat het afstandsbiedining vriendelijk is. 

want dat is de enige probleem op dit moment

wat is het merk van je tv als ik vragen mag?

De tv van mij is: Sony KD-55AG9.