Skip to main content

Weet iemand waarom ik via de de Smart tv  de KPN app niet kan gebruiken  als ik de wifi via mijn telefoon gebruik op de tv krijg telkens dat ik allee  via een vast netwerk de app op de tv kan gebruiken.

Gr raymond

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/itv-kijken-zonder-kastje-en-kabels-met-de-kpn-smart-tv-app-470868


@Deursas als je een Samsung of een LG hebt, (bouwjaar 2017) dan kun je zo’n app gebruiken. Maar er zitten hier ook nadelen aan:

Functies app op TV:

  • Ietsje mindere beeldkwaliteit; m’n opnamen (op een groot scherm moet je de decoder ‘willen’ gebruiken; zeker met glasvezel)
  • Geen Duitse Zenders (ook die van Duits pakket niet)
  • Geen betaalde content huren (dit kan ook niet via de tablet en smartphone)
  • Terugkijken bij minder zenders beschikbaar (o.a. SBS9)
  • Geen teletekst
  • en dus ook geen 888 ondertiteling; ook niet anderszins ondertiteling voor gehoorproblemen
  • Geen regionale zenders/lokale tv-zender
  • Geen erotische zenders (ook het pakket niet als je dat hebt)
  • Geen radiozenders
  • Uiteraard ook geen apps binnen de app (Netflix, Amazon, Youtube en verder wat onder Apps op TV in de decoder zit)

Hoi Dennis,

De tv is model van 2019.

Het probleem is dat als ik mijn telefoon als hotspot gebruik de app van de tv zegt dat ik alleen kan kijken via vast netwerk de app start helemaal niet op.

Bedankt voor je reactie


Hallo @Deursas , de app op de televisie werkt alleen als die verbonden is met je thuisnetwerk.

Kan ik de KPN Smart TV app gebruiken als ik niet verbonden ben met mijn thuisnetwerk van KPN?

Je kunt de KPN Smart TV app alleen gebruiken als je verbonden bent met je KPN thuisnetwerk. Dit kan zowel bedraad als via WiFi. Ben je niet verbonden met je thuisnetwerk? Dan werkt de app helaas niet.

bron: https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app.htm


Streamen vanaf je mobiel (android of iPhone) app naar je tv kan in veel gevallen ook.


Ik begrijp ook niet waarom KPN het niet mogelijk maakt om de app te gebruiken op de tv via een ander netwerk dan je thuisnetwerk. Dit is niet meer van deze tijd. Alle andere belangrijke apps werken wel via een hotspot.