Skip to main content

Heb de app gedownload om elders tv te bekijken via de Google Chromecast TV. Na het invoeren van mijn abonneenummer en pincode ging het mis. Er verscheen een scherm dat je verbonden moet zijn met een vaste Kpn internetverbinding. Die heb ik. Alleen is de Google TV werkzaam via wifi. Erg jammer dat dit niet werkt.

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Gisteren de app gedownload en geinstalleerd op de chromecast google tv. Ging heel goed. Abonneenummer en pincode ingevuld. Toen kon ik helaas niet verder omdat er een scherm opende dat ik een verbinding moet maken met een vaste kpn (lijn) internet verbinding.
Chromecast tv is alleen via de wifi te verbinden. Is er een mogelijkheid om dit toch ergens in te stellen?

 

*Admin: samengevoegd met eigen topic


Heb de app gedownload om elders tv te bekijken via de Google Chromecast TV. Na het invoeren van mijn abonneenummer en pincode ging het mis. Er verscheen een scherm dat je verbonden moet zijn met een vaste Kpn internetverbinding. Die heb ik. Alleen is de Google TV werkzaam via wifi. Erg jammer dat dit niet werkt.

De enige manier om buitenshuis via de smart-TV app televisie te kunnen kijken is door de Android/Google TV een VPN verbinding met jouw thuisnetwerk op te laten zetten zodat deze via jouw thuisnetwerk met het iTV platform zal communiceren.

Het heeft dus niet met het via wifi verbonden zijn van de Chromecast met Google TV.

 

Edit: Gebruik je nu de iTV app op een tablet of telefoon of heb je de smart-TV app op een Chromecast met Google TV geïnstalleerd?


Heb de app gedownload om elders tv te bekijken via de Google Chromecast TV. Na het invoeren van mijn abonneenummer en pincode ging het mis. Er verscheen een scherm dat je verbonden moet zijn met een vaste Kpn internetverbinding. Die heb ik. Alleen is de Google TV werkzaam via wifi. Erg jammer dat dit niet werkt.

De enige manier om buitenshuis via de smart-TV app televisie te kunnen kijken is door de Android/Google TV een VPN verbinding met jouw thuisnetwerk op te laten zetten zodat deze via jouw thuisnetwerk met het iTV platform zal communiceren.

Het heeft dus niet met het via wifi verbonden zijn van de Chromecast met Google TV.

 

Edit: Gebruik je nu de iTV app op een tablet of telefoon of heb je de smart-TV app op een Chromecast met Google TV geïnstalleerd?

Met elders, bedoelde ik eigenlijk, een ander ruimte in huis. Ik ga het even uitzoeken hoe ik dit via een VPN verbinding kan doen.

De ITV app gebruik ik op een tablet. Werkt prima.  Maar met Cromecast Google tv werkt het makkelijker. Ik heb de app met Google TV geïnstalleerd,

 
 
 
 
 
 
 

 

.


Met elders, bedoelde ik eigenlijk, een ander ruimte in huis. Ik ga het even uitzoeken hoe ik dit via een VPN verbinding kan doen.

Als dat bij jou thuis is dan moet dat ook zonder VPN altijd werken.


Heb de app gedownload om elders tv te bekijken via de Google Chromecast TV. Na het invoeren van mijn abonneenummer en pincode ging het mis. Er verscheen een scherm dat je verbonden moet zijn met een vaste Kpn internetverbinding. Die heb ik. Alleen is de Google TV werkzaam via wifi. Erg jammer dat dit niet werkt.

De enige manier om buitenshuis via de smart-TV app televisie te kunnen kijken is door de Android/Google TV een VPN verbinding met jouw thuisnetwerk op te laten zetten zodat deze via jouw thuisnetwerk met het iTV platform zal communiceren.

Het heeft dus niet met het via wifi verbonden zijn van de Chromecast met Google TV.

 

Edit: Gebruik je nu de iTV app op een tablet of telefoon of heb je de smart-TV app op een Chromecast met Google TV geïnstalleerd?

Met elders, bedoelde ik eigenlijk, een ander ruimte in huis. Ik ga het even uitzoeken hoe ik dit via een VPN verbinding kan doen.

De ITV app gebruik ik op een tablet. Werkt prima.  Maar met Chromecast Google tv werkt het makkelijker. Ik heb de app met Google TV geïnstalleerd,

 
 
 
 
 
 
 

 

.

Zojuist gekeken naar het instellen om de Google Chrome TV via een VPN verbinding te laten werken. Mijn experiabox v10 is hiervoor niet geschikt.  Dus het is nogal een ingewikkelde toestand. Eigenlijk lijkt het mij, dat KPN de app. moet aanpassen. Google TV is nieuw en werkt fantastisch. Dus er zullen veel meer mensen in de toekomst problemen mee hebben. Jammer, dan maar ouderwets via de telefoon streamen naar de Google tv.


Zojuist gekeken naar het instellen om de Google Chrome TV via een VPN verbinding te laten werken.

Heb je mijn vorige bericht wellicht over het hoofd gezien?


Met elders, bedoelde ik eigenlijk, een ander ruimte in huis. Ik ga het even uitzoeken hoe ik dit via een VPN verbinding kan doen.

Als dat bij jou thuis is dan moet dat ook zonder VPN altijd werken.

Nee, ik krijg deze melding na het invoeren van mijn abonneenummer en pincode:
Om gebruik te kunnen maken van deze smart tv dien je verbonden te zijn met je vaste kpn internetverbinding.


Met elders, bedoelde ik eigenlijk, een ander ruimte in huis. Ik ga het even uitzoeken hoe ik dit via een VPN verbinding kan doen.

Als dat bij jou thuis is dan moet dat ook zonder VPN altijd werken.

Nee, ik krijg deze melding na het invoeren van mijn abonneenummer en pincode:
Om gebruik te kunnen maken van deze smart tv dien je verbonden te zijn met je vaste kpn internetverbinding.

En dat zou dus gewoon moeten werken zonder VPN verbinding, ook via wifi.


Is de Google Chrome TV misschien verbonden met een ander netwerk (of gastnetwerk)? Ik zie het verschil namelijk (qua verbinding) niet tussen een Google Chrome Tv en een Android TV die via wifi is verbonden met het netwerk. Maar dat kan natuurlijk aan mij liggen...:sweat_smile:


Is de Google Chrome TV misschien verbonden met een ander netwerk (of gastnetwerk)? Ik zie het verschil namelijk (qua verbinding) niet tussen een Google Chrome Tv en een Android TV die via wifi is verbonden met het netwerk. Maar dat kan natuurlijk aan mij liggen...:sweat_smile:

De Netflix en Discovery+ app’s werken prima.


Is de Google Chrome TV misschien verbonden met een ander netwerk (of gastnetwerk)? Ik zie het verschil namelijk (qua verbinding) niet tussen een Google Chrome Tv en een Android TV die via wifi is verbonden met het netwerk. Maar dat kan natuurlijk aan mij liggen...:sweat_smile:

De Netflix en Discovery+ app’s werken prima.

Lukt het ook niet om de Smart TV app te installeren? Dat werkt immers ook op een Android TV. 


Dit topic gaat eigenlijk over de app voor smartphone en tablets.

Voor de Android-TV en Tizen en WebOS is er dit topic:

 


Hi @Ferry Aug! Je hoeft niet verplicht verbinding te maken met een vaste kabel. Je kan gewoon verbinding hebben met de wifi. Voor de Chromecast geldt dat zowel de Chromecast als het mobiele apparaat waarmee je streamt verbonden moeten zijn met hetzelfde netwerk. Hierbij maakt het niet uit of het gaat om een KPN netwerk. De KPN Smart TV app die je kan downloaden via de TV zelf kan alleen gebruikt worden als de TV verbonden is met een KPN netwerk. Dus via een KPN modem, wifi of kabel. Zou je kunnen aangeven of op de plek waar je dit doet gebruik wordt gemaakt van een KPN internet verbinding? En ook of je een losse Chromecast hebt of dat deze is ingebouwd? 

Admin: Samengevoegd bestaand topic. Dit bericht is een reactie op het bericht van 15 November 2021, 13:39


Is de Google Chrome TV misschien verbonden met een ander netwerk (of gastnetwerk)? Ik zie het verschil namelijk (qua verbinding) niet tussen een Google Chrome Tv en een Android TV die via wifi is verbonden met het netwerk. Maar dat kan natuurlijk aan mij liggen...:sweat_smile:

De Netflix en Discovery+ app’s werken prima.

Lukt het ook niet om de Smart TV app te installeren? Dat werkt immers ook op een Android TV. 

Ja hoor, de app is geinstalleerd. Alleen ik krijg na het inloggen een melding dat er geen contact gemaakt wordt en een vaste verbinding van kpn gevraagd wordt.


Ja hoor, de app is geinstalleerd. Alleen ik krijg na het inloggen een melding dat er geen contact gemaakt wordt en een vaste verbinding van kpn gevraagd wordt.

Nee, het vraagt niet om een vaste verbinding, via wifi is ook prima.

Met die "vaste verbinding" wordt de aansluiting op het vaste netwerk van KPN bedoeld. 

Ik heb het vermoeden dat de administratieve koppeling tussen jouw Internet abonnement en TV abonnement verloren is gegaan.

Dit zien we helaas wel vaker voorbijkomen op het forum.

Ik hoop dat er snel een moderator van KPN zal reageren om hier naar te kijken.


Hallo @Ferry Aug! Ik heb alle losse berichten samengevoegd onder één topic om het overzicht te bewaren. Ik heb zelf geen ervaring met Google TV en herken het probleem niet meteen:sweat_smile:. Gelukkig heb ik een achterban die dit probleem vast herkend en weet wat de oorzaak is en mogelijke oplossing is. Ik vraag het dus graag voor je na. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, klantnummer of abonneenummer is voldoende. 

Hoor graag!


Beste Lisa, op dit moment heb ik een oplossing gevonden. Ik heb nu alleen internet en mobiel van Kpn. En gebruik nu NL Ziet en Discovery+ om tv te kijken. Dit werkt goed op de Google Chromecast TV. De Itv app van kpn die ik heb gedownload via de Chromecast geeft aan dat ik met een smart tv verbinding maak en dat deze dan een vast kpn lijn nodig heeft. Dus als ik nu de Chromecast meeneem (vakantie) kan ik tv kijken.


@Ferry Aug Ja, als je op vakantie gaat dan inderdaad casten naar de Chromecast:thumbsup: . Als je geen televisie in je abonnement hebt zitten, dan kun je op jouw internetaansluiting inderdaad geen gebruik maken van de Smart TV app. De Smart TV app is echt een vervanger van de tv-ontvanger. De app signaleert daarom dat er geen ‘vaste’ tv aansluiting aanwezig is in jouw abonnement. Vandaar de foutmelding.  


Dit topic gaat eigenlijk over de app voor smartphone en tablets.

Voor de Android-TV en Tizen en WebOS is er dit topic:

 

Bedankt voor je reactie. Ik heb een andere oplossing gevonden.


Is de Google Chrome TV misschien verbonden met een ander netwerk (of gastnetwerk)? Ik zie het verschil namelijk (qua verbinding) niet tussen een Google Chrome Tv en een Android TV die via wifi is verbonden met het netwerk. Maar dat kan natuurlijk aan mij liggen...:sweat_smile:

De Netflix en Discovery+ app’s werken prima.

Lukt het ook niet om de Smart TV app te installeren? Dat werkt immers ook op een Android TV. 

Ja hoor, de app is geinstalleerd. Alleen ik krijg na het inloggen een melding dat er geen contact gemaakt wordt en een vaste verbinding van kpn gevraagd wordt.

Bedankt voor het meedenken. Ik heb een oplossing gevonden. Andere streamingdiensten en Itv opgezegd.


Hi @Ferry Aug! Je hoeft niet verplicht verbinding te maken met een vaste kabel. Je kan gewoon verbinding hebben met de wifi. Voor de Chromecast geldt dat zowel de Chromecast als het mobiele apparaat waarmee je streamt verbonden moeten zijn met hetzelfde netwerk. Hierbij maakt het niet uit of het gaat om een KPN netwerk. De KPN Smart TV app die je kan downloaden via de TV zelf kan alleen gebruikt worden als de TV verbonden is met een KPN netwerk. Dus via een KPN modem, wifi of kabel. Zou je kunnen aangeven of op de plek waar je dit doet gebruik wordt gemaakt van een KPN internet verbinding? En ook of je een losse Chromecast hebt of dat deze is ingebouwd? 

Admin: Samengevoegd bestaand topic. Dit bericht is een reactie op het bericht van 15 November 2021, 13:39

Bedankt voor het meedenken. Ik heb nu Itv opgezegd en gebruik nu alleen internet met NL ziet. veel zenders heb ik toch niet nodig.