Skip to main content

Smart TV app werkt niet op Sharp 2K en 4K TV

• June 29, 2025
  • 4 reacties
  • 19 keer bekeken

HanSyt
Deelnemer

Ook hier hetzelfde probleem, Sharp 2k doet het helemaal niet, Sharp 4k loopt de app vast. Dank zijn KPN is mijn Glastonbury belevenis aardig verziekt.

Voor de goede orde, de ITV app werkte uitstekend op beide televisies, de 2k versie van TV is slechts ¾ jaar oud. Dus ik zit me af te vragen waarom KPN niet gewoon die oude versie terug zet voor de Sharp TV's (en mogelijk andere met hetzelfde probleem). Ik zit niet echt te wachten op alle leuke functies waar ik geen barst aan heb en waarschijnlijk ook niet in geïnteresseerd ben.

Omdat ik als XS4ALL gebruiker rekende op de altijd goede service desk van XS4ALL, dat heeft KPN ook om zeep geholpen, antwoord van de NOT service desk was, dan moet u op KPN forum kijken. De belofte van KPN dat bij de inlijving de service hetzelfde zou blijven, is dus een grote leugen.

Gaat KPN nu ook schade vergoeding geven? Want het terug zetten van de oude ITV app voor Sharp tv's zal niet zo moeilijk zijn.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

June 29, 2025

Wat vervelend. Het klopt dat de nieuwe app, nu zo'n 3 maanden "beschikbaar", niet werkt op Sharp. En nog 7 andere merken. 

Er wordt hard aan gewerkt. 

Wat je wel kan doen cq had moeten doen voor Glastenbury was casten. Vanaf de app in je telefoon. Dat werkt gelukkig wel.

En heb je niet minstens 1 tv ontvanger? Die is gratis tenslotte. 

Wanneer was Glastenbury? Heb ik dat verdorie weer gemist. En op dit moment 00:51 is het vre-se-lijk. Herrie, geen muziek. 

De volgende Glastenbury is ook pas weer in 2027. Dan zal de app het wel doen. 

De app wordt gratis (= zonder extra kosten) beschikbaar gesteld. Sterker nog, het scheelt kpn ook nog de € 6 per maand huur inkomsten. 

3 maanden x € 0 per maand = ....

4 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 29, 2025

Wat vervelend. Het klopt dat de nieuwe app, nu zo'n 3 maanden "beschikbaar", niet werkt op Sharp. En nog 7 andere merken. 

Er wordt hard aan gewerkt. 

Wat je wel kan doen cq had moeten doen voor Glastenbury was casten. Vanaf de app in je telefoon. Dat werkt gelukkig wel.

En heb je niet minstens 1 tv ontvanger? Die is gratis tenslotte. 

Wanneer was Glastenbury? Heb ik dat verdorie weer gemist. En op dit moment 00:51 is het vre-se-lijk. Herrie, geen muziek. 

De volgende Glastenbury is ook pas weer in 2027. Dan zal de app het wel doen. 

De app wordt gratis (= zonder extra kosten) beschikbaar gesteld. Sterker nog, het scheelt kpn ook nog de € 6 per maand huur inkomsten. 

3 maanden x € 0 per maand = ....

HanSyt
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 30, 2025

Sterker nog ik heb 3 tv's. De hoofd tv met een kastje, waar we ook maanden problemen mee hebben gehad een paar jaar terug. Dan 1 op kantoor en 1 op slaapkamer.

Glastonbury wilde ik vanuit bed kijken, daar hadden we vroeger ook een kastje staan, maar in een wandbeugel niet handig, hoop snoeren en jawel er was een goed werkende app, de ITV app, aangeraden door KPN.

Ik snap dus niet waarom bij KPN de intelligentie ontbreekt om klanten maanden te laten sukkelen en ze deelgenoot te maken van hun DEVOPS team, terwijl de oude app het gewoon prima deed. En die kan men ook gewoon voor de Sharp terugzetten, dan kan de klant zelf kiezen of hij al dan niet in het KPN devops team wil zitten.

Overigens streamen van telefoon werkt wel, maar is gewoon niet handig, net zoals andere kastjes. De TV's hebben ook een schotel ingang, dan heb ik ook BBC3 en 4.

HanSyt
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 24, 2025

Update van het probleem. KPN/XS4ALL heeft mij 2 nieuwe DIW7022 gestuurd, die werken prima, dus het APP probleem is voorlopig niet zo belangrijk…. maar

Nadat ik dat allemaal had geïnstalleerd (overigens grotendeels automatisch) heb ik de APP nog een keer bekeken, er was een update van 17 juli. Tot mijn verbazing startte die zeer snel op, op de Sharp 4k tv op kantoor werkt de APP gewoon, tijd zitten kijken en geen uitval gehad.

Op de Sharp 2k startte de app ook een stuk sneller op, helaas had die nog wat moeilijkheden met de stream, viel paar keer uit, dus nog niet relaxed kijken, maar er lijkt verbetering te zijn. (Getest met en zonder de tunnel optie). 

Wat de DIW7022 betreft, die is een stuk sneller dan de tv, omschakelen van de zender en ik verbeeld me dat de beeldkwaliteit wat beter is, ook tov de oude receiver. Ik heb hem wel met ethernet aangesloten, geen wifi getest. Tot zover tevreden, mijn vrouw ook, die heeft de switch en ontvanger achter in de kledingkast nog niet gevonden...

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 24, 2025

Ah, eindelijk zitten de ontwikkelaars op de goede weg. Daar zullen ze zelf ook wel blij mee zijn denk ik.