Skip to main content

Hoi,

bij ons wil de app überhaupt niet starten, heb meerdere malen de app verwijderd en weer geïnstalleerd . Ik zie heel even KPNiTV laden en vervolgens verdwijnt het en gebeurt er niets. 
heb de tv 3 weken en de app werkte af en toe goed en af en toe leek de app de tijd kwijt te zijn, waardoor de tv-gids de verkeerde programmering weergaf.

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

@mcsjaak Wat vervelend dat de app niet goed werkt en wat bijzonder dat de app de tijd kwijt lijkt te zijn. Mag ik vragen om wat voor TV het gaat en welk type?


Hoi @Rutger_ , het gaat om een samsung QE75Q74TALXXN, we merken overigens dat we met meer apps problemen hebben, of dat de apps de verbinding kwijt zijn (Netflix, Plex).

TV opnieuw geïnstalleerd, router gereset…. kabels gecontroleerd.


@mcsjaak Duidelijk, op het moment dat deze apps de verbinding kwijt zijn, valt dan de hele internetverbinding weg of is dit enkel op de televisie? En mag ik vragen op wat voor manier de televisie verbonden is met het internet? 


@Rutger_  we merken dat de hele verbinding weg valt,  in sommige gevallen herstelt de verbinding zich ook weer snel.  Onze zoon klaagde gister dat het ook gebeurt bij opnames die hij via de iTV app wil afspelen op de tv. 
We hebben onze TV,  bekabeld aan de experia box hangen, juist om verbindingsproblemen te voorkomen.

NB. we ervaren met de wifi het zelfde. Wifi verbinding is optimaal, maar wanneer we met de tablet, telefoon of laptop aan het internetten is de verbinding wegvalt (terwijl het wifi signaal als volledig wordt weergegeven.) de laptop meld zelfs “intenetconnection unstable”.


@mcsjaak Helder, zou je voor mij je forumprofiel willen aanvullen en zou je het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan kan ik je gegevens er bij pakken en een aantal metingen uitvoeren.


@Rutger_ Ik heb het aangevuld, enkel het merk ontvangers weet ik even niet, dat zal ik straks wel aanvullen als ik thuis ben.


@mcsjaak Als ik de verbinding doormeet dan meet ik geen wegvallende verbindingen tussen de wijkcentrale en de woning. Ervaar je al langere tijd wegvallende verbindingen of is dit iets van de laatste tijd? En ervaar je het probleem op al je apparaten? Wat we sowieso even zouden kunnen proberen is je glasvezelpunt even resetten. Dit doe je door het glasvezelkastje 2 minuten stroomloos te maken. Mocht dit het probleem niet oplossen gaan we zoeken naar andere oplossingen.


@mcsjaak Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


@Rutger_ heb het gevonden, je moet echt de app afsluiten ipv overschakelen naar een andere app op d tv. Wanneer we dat doen hangt de app niet.

blijf wel problemen houden met dat de verbinding wegvalt, maar daarvoor heb ik een andere toppic.