Skip to main content

Sinds 2012 heb ik een Samsung  smart tv met  programma’s van Ziggo. Alles werkte goed (automatische update, wifi werkt, enz.) Na +/- 1 jaar ben ik overgestapt naar KPN alles in één.  Na hele lange tijd merkte ik op dat de tv geen updates meer kreeg. U heeft geen vaste verbinding met de tv om te updaten en wifi werkt ook niet. Wat ik heel raar vindt omdat ik wel gewoon tv kan kijken en wifi werkt wel met de telefoon en computer. Ben er al een lange tijd mee bezig maar weet niet wat het probleem is en wat ik er aan kan doen.

Met vriendelijke groet, Mark

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Je kijkt nu TV via de ontvanger (Arris) verwacht ik? 

De Samsung is vermoed ik niet bekabeld verbonden met de Experiabox, heb je de TV opnieuw verbonden met het nieuwe wifi netwerk?

Dat je tv kan kijken zegt niet veel over het krijgen van updates als de tv zelf niet fysiek of via wifi een netwerk verbinding heeft. Wordt de TV nog door Samsung actief ondersteund met update's, in TV land is 2012 alweer oud voor de meeste fabrikanten.


TV kijken gaat bij KPN voornamelijk via de losse ontvanger, de televisie geeft alleen de beelden en het geluid weer. Daar zijn geen updates van de televisie voor nodig.
KPN update hun ontvangers met regelmaat.

Een smart-TV uit 2012 is best wel oud; die zal mogelijk niet meer geüpdate worden ook. Heel veel app’s (smart-gedeelte) werken ook niet meer.

Mijn Philips smart uit maart 2013 kreeg ook de laatste 2 jaar geen updates meer. En de ene na de andere smart-app werktre] ook al niet meer. Daarom heb ik die tv sinds ruim een half jaar nu niet meer met internet verbonden, heeft een enkele zin meer.


Hoi @Mark1968NL, ervaar je nog steeds problemen met internet op je TV?  @Galdor68 en @PeterG maken een aantal goede punten. 
Mocht je het nog niet weer werkend hebben gekregen, zou je me dan kunnen vertellen welk merk en serienummer je TV heeft?