Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb een smart sony bravia tv, en wil die ook zo gaan gebruiken.
Maar ik heb het verveelde kastje van kpn en moet dan steeds switchen van afstand bediening. wat veel frustratie geeft  bij de rest van het gezin.:thinking: .

nu lees ik dat kpn een app heeft om op je smart tv te zetten zodat je het kastje niet meer nodig hebt. en alles met de sony afstand bediening kunt regelen. Alleen zie ik dat dit bij mijn sony bravia nog niet kan. alleen bij samsung en lg.

 

mijn vraag is wanneer kan dit bij mijn sony tv.

 

gr. chris

 

Hallo @nij1969 , die app is er (nog) niet.

Zelf wacht ik er ook op.

KPN heeft nu een app voor de Samsung en LG uitgebracht en ben ook benieuwd of we binnenkort een Android-app voor de Sony kunnen verwachten.

Misschien dat een KPN-moderator hier uitsluitsel over kan geven?

Laten we hun reactie even afwachten.

 


Zelf heb ik ook Sony Bravia smart televisies (2 x full HD en 1 x 4K Ultra-HD).

Toch zal ik blijven kiezen voor de TV ontvanger aangezien de beeldkwaliteit en functionaliteit van de smart-TV app beduidend lager is dan die via de TV ontvanger.

Wil je ervaren wat de beeldkwaliteit is van de smart TV app, cast dan met iTV vanaf een telefoon of tablet naar jouw Sony televisie.

 

Ik heb overigens nog niet vernomen dat er zelfs maar een planning opgesteld is voor het uitbrengen van een smart-TV app voor Android televisies. Ik ben dus bang dat dit nog wel even op zich zal laten wachten.


Voordat het zover is, is de kans aanwezig dat je tv al te oud is en hij niet ondersteund zal worden :grin: 

https://www.totaaltv.nl/nieuws/netflix-binnenkort-niet-meer-direct-op-veel-televisies/

"Het kan bij een Samsungtelevisie die in 2016 of wellicht later gekocht is, vanaf december voorkomen dat de Netflix-app plotseling niet meer aanwezig is."

:rolling_eyes::thinking:

Waardeloos die apps...


Het enige slimme van de smart tv's is dat ze zeer snel verouderen, waardoor gebruikers vaak na nog geen 3 jaar niks meer hebben aan veel app's.

De app's in de tv ontvanger van kpn blijven geactualiseerd. Ook de Netflix en Youtube app.


De app's in de tv ontvanger van kpn blijven geactualiseerd. Ook de Netflix en Youtube app.

Hmmm, daar heb ik toch een hele andere ervaring.

De YouTube app op de ZTE ZXV8001 werkt toch echt niet meer en zal ook niet meer geüpdate worden. :confounded:


De apps op de TV ontvangers stoppen ook een keer @PeterG, zie maar aan de 4K ontvanger ZTE ZXV8001, die YouTube app werkt daar ook niet meer op die 4K ontvanger. 😉

 


Het enige slimme van de smart tv's is dat ze zeer snel verouderen, waardoor gebruikers vaak na nog geen 3 jaar niks meer hebben aan veel app's.

De app's in de tv ontvanger van kpn blijven geactualiseerd. Ook de Netflix en Youtube app.

En mocht het kastje te traag worden omdat het de nieuwe software niet zo goed meer aan kan, dan kan je em gratis omruilen. Zoals nu met de Motorola's gebeurt.


De app's in de tv ontvanger van kpn blijven geactualiseerd. Ook de Netflix en Youtube app.

Hmmm, daar heb ik toch een hele andere ervaring.

De YouTube app op de ZTE ZXV8001 werkt toch echt niet meer en zal ook niet meer geüpdate worden. :confounded:

Blijf het absurd vinden, hartstikke zonde van die TV ontvangers ZTE ZXV8001, deze wil ik echt niet kwijt! Als ik hoor dat ie Arris steeds maar kinderziektes heeft, dan wil ik deze absoluut niet in huis hebben! Mis ook dan die display die in de Arris niet zit. 


En mocht het kastje te traag worden omdat het de nieuwe software niet zo goed meer aan kan, dan kan je em gratis omruilen. Zoals nu met de Motorola's gebeurt.

Whisful thinking. Hoe lang hebben de Motorola 1853 gebruikers wel niet moeten wachten opdat zij hun verouderde TV ontvanger mochten omruilen voor een Arcadyan HMB2680 of Arris VIP2952? Juist, dat heeft heel heel lang geduurd en al die tijd konden die abonnees geen HD-"Glas" zenders kijken en geen apps zoals Netflix gebruiken.


Nou... ik heb afgelopen zomer de Motorola's omgeruild. Die dingen hebben het tot de laatste dag prima gedaan. Ik heb ze omgeruild omdat het kon, niet omdat ik er zelf zo om verlegen zat. Nieuwe kastjes aangesloten, en die doen het ook prima, daar niet van. Maar die Motorola's had ik echt geen enkele  klacht over.


Blijf het absurd vinden, hartstikke zonde van die TV ontvangers ZTE ZXV8001, ...

Ik zit er echt niet mee dat YouTube niet meer beschikbaar is op de ZTE ZXV8001.

Ik zie YouTube veel meer als een medium voor individuele kijkers en niet voor het gezamelijk naar een film, serie of documentaire kijken. Daarmee is YouTube mijn inziens veel meer toepassing voor het individuele scherm (telefoon/tablet) dan voor het gezamelijke scherm (de televisie). Het aantal minuten dat wij in de afgelopen jaren YouTube hebben gekeken op één van onze televisies is waarschijnlijk op één hand te tellen.


Nou... ik heb afgelopen zomer de Motorola's omgeruild. Die dingen hebben het tot de laatste dag prima gedaan. Ik heb ze omgeruild omdat het kon, niet omdat ik er zelf zo om verlegen zat. Nieuwe kastjes aangesloten, en die doen het ook prima, daar niet van. Maar die Motorola's had ik echt geen enkele  klacht over.

Tja, dan heb je zeker geen glasvezel aansluiting of liep je abonnement niet bij KPN want anders had je al jaren de HD-"Glas" zenders tot je beschikking kunnen hebben met een significant betere beeldkwaliteit dan de gewone HD zenders. Om nog maar te zwijgen over de jaren dat je geen Netflix app had op jouw TV ontvanger en de traagheid van de Motorola's in vergelijking met de Arcadyan en Arris.


Ik heb geen Netflix, geen glasvezel en van traagheid heb ik nooit iets gemerkt.


Ik heb geen Netflix, geen glasvezel en van traagheid heb ik nooit iets gemerkt.

Dat laatste kan ik me echt niet voorstellen maar goed, wie ben ik.


Ik heb gewoon een goed netwerk :sunglasses:


Ik heb gewoon een goed netwerk :sunglasses:

De traagheid van de Motorola's heeft echt niets met de snelheid van jouw netwerk te maken hoor. :wink:


Ik heb gewoon een goed netwerk :sunglasses:

De traagheid van de Motorola's heeft echt niets met de snelheid van jouw netwerk te maken hoor. :wink:

Ik hen nooit iets gemerkt van traagheid.


Ik heb gewoon een goed netwerk :sunglasses:

De traagheid van de Motorola's heeft echt niets met de snelheid van jouw netwerk te maken hoor. :wink:

Ik hen nooit iets gemerkt van traagheid.

Ongelofelijk, dus jij wilt beweren dat jouw huidige Arris of Arcadyan niet sneller "zapt" dan die Motorola. Heb je soms de Arris VIP5202 want de Arris VIP2952, Arcadyan HMB2260 en ZTE ZXV8001 zijn stuk voor stuk significant sneller dan de Motorola VIP1853 of, nog erger, de Motorola VIP1903 of 1963.


Die Motorola reageerde ook gewoon altijd gelijk. Dus nee, ik merk er niets van dat de huidige ontvanger sneller zou zijn.


Die Motorola reageerde ook gewoon altijd gelijk. Dus nee, ik merk er niets van dat de huidige ontvanger sneller zou zijn.

Wow.


Reageer