Skip to main content
Sinds kort hebben we af en toe problemen dat bij het gebruik van de afstandsbediening van de Motorola set top box de laatst gedrukte knop eindeloos blijft herhalen.

Met wat logisch redeneren en experimenteren hebben we ontdekt dat de rond diezelfde tijd aangeschafte Huawei P20 Lite het probleem is. Als die telefoon gebruikt wordt (het scherm aan staat) in dezelfde kamer dan verstoort die blijkbaar het signaal van de afstandbediening waardoor na het drukken op een knop op de afstandbediening die functie eindeloos herhaald wordt; het rode lampje op de STB blijft dan ook branden. Het lijkt dus wel of de telefoon het signaal oppikt, weer uitzendt en blijft herhalen. Zodra de telefoon-hoes wordt dichtgeklapt stopt dit en kan de afstandbediening weer gewoon gebruikt worden.

Voor zover ik heb kunnen zien staat er geen IR-functie aan op de telefoon (heeft ook geen IR blaster).

Is er iemand die een vergelijkbaar probleem heeft, en wellicht een oplossing?

Ik heb op internet gezocht en kon er niets van vinden, maar als je een tip hebt is die welkom!
Hoi @arjenp

De Motorola is ook al sterk verouderd en kun je beter omwisselen voor een modernere ontvanger.

Dan zullen gelijk je problemen verholpen zijn.

Hier kun je verouderde apparatuur omruilen .
Hi @arjenp! Het lijkt me een goed idee om de tv-ontvanger om te ruilen. Zou je de link willen volgen die huistijger geeft? Ik ben benieuwd of dan de problemen zijn opgelost. 🙂
Hoi @arjenp

De Motorola is ook al sterk verouderd en kun je beter omwisselen voor een modernere ontvanger.

Dan zullen gelijk je problemen verholpen zijn.

Hier kun je verouderde apparatuur omruilen .


Dank voor jullie reacties. De nieuwe STB staat er inmiddels (snelle service!) en heeft dit probleem niet meer.


Hoi @arjenp



De Motorola is ook al sterk verouderd en kun je beter omwisselen voor een modernere ontvanger.

Dan zullen gelijk je problemen verholpen zijn.

Hier kun je verouderde apparatuur omruilen .
Dank voor jullie reacties. De nieuwe STB staat er inmiddels (snelle service!) en heeft dit probleem niet meer.


Mooi zo!