Skip to main content
Goede middag wij hebben al twee keer dat het beeld sneeuwt en geen geluid naar een poosje gaat het weer goed. Maar het valt ons op dat het naar regio storing glasvezel is gebeurt .nu is het weer goed maar toch raar. Ik houd het in de gaten 🤔
@cornelis48, goedemorgen. Het is wel opvallend dat je problemen hebt na die storing. Vaak heeft sneeuw in het beeld te maken met een probleem met de HDMI-kabel. Je zou een andere kabel kunnen proberen om te kijken of je dan nog steeds last hebt.

(Zorg wel dat je alle apparaten hebt uitgeschakeld voor je HDMI-kabels gaat verwisselen)
Het fenomeen sneeuw met een tv ontvanger?

Dat is toch een analoge tuner iets als in ruis.



Met de huidige vorm van doorgifte kan je blokjes zien maar sneeuw als in atmosferische invloeden?
Als je een sneeuwbeeld krijgt, dan zou je verwachten dat dit veroorzaakt wordt door de verbinding tussen de TV ontvanger en de televisie zelf.

Dit is een bekend fenomeen bij de 4K Ultra-HD ontvanger waar ook ik tijdens de pilot veelvuldig last van heb gehad. Vreemd dat dit bij jou terug gekomen lijkt te zijn.

Ik sluit me aan bij @joss1965 en kijk of je met een andere hdmi kabel nog steeds hetzelfde probleem ervaart.
Wat Galdor zegt klopt.

Waarschijnlijk staat de TV niet op de juiste ingang.

Zet de TV met je AV knop op de juiste HDMI ingang. (knop helemaal linksonder op de afstandsbediening.)
Volgens de gegevens van Cor heeft hij geen 4K @wjb dus moet hij toch de verkeerde HDMI ingang hebben.
Goede middag alle met jullie advies. Ik weet hoe het moet ik loop al heel lang mee op het forum en ja ik weet hoe ik de tv aan moet sluiten ook het juiste HD porten en noem maar op ikzelf weet van Rezet van Epria box en decoder zo wel harder als normaal voor bij toestellen. Maar het is toch raar beeld sneeuw of storing met geluid naar de glasvezel storing regio. Maar hij doet het weer maar op jullie Avies za ik een nieuwe HD kabel gaan kopen wij hebben een Sony tv vrijwel nog nieuw 40 ins vol 1080i maar ik wacht wel af. cor bedankt jongens 😀
Om nu direct een nieuwe HDMI kabel te kopen is denk ik een beetje overdreven, dat zou ik nog niet doen.

Klopt het dat die sneeuw een hele fijne structuur heeft (hele kleine puntjes)?

Zet zowel de televisie als de TV ontvanger eens helemaal uit, draai de hdmi kabel om, zet de televisie aan en daarna de TV ontvanger.

Krijg je nu nog steeds dat sneeuwbeeld?

Ik heb ooit 1x sneeuw gehad via hdmi. Het kan dus wel. Kabel eruit en weer erin en het was weer goed. Was oude HDMI 1.2 kabel. Wel vervangen voor een nieuwere. Op de ontvanger zit nu een 1.4. Op de andere apparaten 2.0 high speed.


Reageer