Skip to main content

Telkens als ik mijn Philips 4k TV aanzet krijg ik sneeuwbeeld, dit springt van sneeuw naar zwart beeld. Ik gebruik van KPN de ARIS tv ontvanger. Als ik de HDMI kabel er even uithaal en weer in doe, heb ik daarna wel gewoon beeld..

Dus telkens als ik TV wil kijken moet ik eerst de HDMI kabel eruit en weer erin doen, erg vervelend. KPN Klantenservice kent het probleem niet, blijven maar benoemen dat het aan mijn TV ligt en geven als advies een nieuwe TV aanschaffen. Dit terwijl mijn TV nog maar 3 jaar oud is. 

Hoi @MulderMA 

Ik herken het euvel.
Vervolgens de software van de tv ontvanger opnieuw geïnstalleerd.
Mijn probleem opgelost.

De ontvanger die ik heb is de volgende:
4K Ultra HD ZXV8001 (ZTE Corporation)


Staat de bron (source) van je tv wel standaard ingesteld op de HDMI-ingang waarop de ontvanger is aangesloten? Het kan zijn dat dat bij het loshalen en weer aansluiten van de HDMI-kabel automatisch gedetecteerd wordt, maar niet bij het aanzetten van je tv. 


Beste Henk,

Ja zeker, deze staat juist ingesteld

Bedankt voor het meedenken!


Hoi @MulderMA en welkom op het forum! Een drie jaar oude TV die de boosdoener is lijkt me onwaarschijnlijk, dus laten we eerst wat andere zaken uitsluiten.

Heb je een andere HDMI kabel in huis en zou je deze tussen de TV-ontvanger en de TV willen testen? Mocht dat het probleem niet oplossen, heb je dan ook een ander scherm of een andere TV in huis waar je de ontvanger op kunt testen? Puur om uit te sluiten of de HDMI poort van de TV wellicht niet goed meer werkt. Als je geen andere TV in huis hebt, heb je dan een apparaat (bijvoorbeeld een DVD speler, console of laptop) in huis die je op de HDMI poort met deze HDMI kabel aan kan sluiten op de TV en spelen de problemen dan ook? Heb je de TV-ontvanger inderdaad ook al een reset gegevens volgens stap 2? Ik ben benieuwd! 


Is het met de bovenstaande tips gelukt @MulderMA?


Nee KPN. Dit is een probleem voor alle mensen met Phillips TV. Zie de vele topics erover. Na 9 maanden nog steeds geen software update die dit oplost?!!!!


Nee KPN. Dit is een probleem voor alle mensen met Phillips TV. Zie de vele topics erover. Na 9 maanden nog steeds geen software update die dit oplost?!!!!

Mijn Philips tv doet het prima hoor. KPN kan hier niets aan doen, het ligt gewoon aan een instelling op de tv.


Nee KPN. Dit is een probleem voor alle mensen met Phillips TV. Zie de vele topics erover. Na 9 maanden nog steeds geen software update die dit oplost?!!!!

Mijn Philips tv doet het prima hoor. KPN kan hier niets aan doen, het ligt gewoon aan een instelling op de tv.

Grapjas, zoek eens even op dit forum en bekijk de vele topics. Ligt aan het Aris kastje icm Phillips tv. 


Als je zoekt op dit forum zal je ook ontdekken dat het bij heeft veel mensen ook wel werkt.


Heb exact het zelfde probleem. Alleen ontvanger uit en aan zetten of hdmi kabel erin en eruit halen zorgt ervoor dat er weer beeld is. Dus, wat is de oplossing KPN?

En mensjes met te veel tijd hoeven niet te reageren dat het bij hen wel werkt!


Heb je de 4k-optie van KPN? Zo nee, op welke resolutie heb je de uitgang van de ontvanger staan? Als dat anders is dan 1080i, zet 'm dan eens op 1080i (tv-programma's worden door de zender meestal ook in 1080i doorgegeven en dan zal je tv zelf de upscaling verzorgen, wat vaak tot een beter beeld leidt dan dat je de ontvanger dat laat doen). In het verleden had ik ook een Philips en die deed 't alleen bij 1080i. Ik hoopte eigenlijk dat dat opgelost zou zijn.Â