Skip to main content

Hallo,

Sinds een paar dagen vertoont mijn tv plotseling een zgn 'rollend beeld’? Van beneden naar boven in een snel tempo. 

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

Ik heb zelf allerlei checks gedaan, tv uit/aan stekkers in/uit, herstart tv-ontvanger etc. Hielp niet. Vandaag de helpdesk gebeld, die hetzelfde nogmaals deed. Niet geholpen. Ik wacht nu op een monteur op afstand binnen 24 uur (moet dus 24 uur thuisblijven..). 

Maar wie weet kan iemand op het forum mij verder helpen?

PS De tv is al vrij oud (jaar of 12 zeker). zou dat een oorzaak kunnen zijn?

 

Alvst dank voor evt reacties!

 

Truus

*Admin: titel aangevuld voor een betere vindbaarheid

@Truusforum Hoi Truus, van harte welkom op ons forum!

Jouw televisie is al aardig op leeftijd, lees ik 🙂 Dit gekke beeld kan verschillende oorzaken hebben, het kan ook zeker met de leeftijd van je tv te maken hebben. Heb je intussen contact met de monteur gehad en zo ja, hoe is het afgelopen? Zo niet, kan je me meer vertellen over hoe jouw tv aangesloten is en welke tv-ontvanger je hebt? Dan help ik je waar nodig verder.


Hallo @Truusforum 
Dit is duidelijk een defect aan je TV


Dag Alexandra en huistijger,

Dank voor jullie reacties. Ik heb contact gehad met de monteur. Ik krijg nu eerst een nieuwe tv-ontvanger. En helpt dat niet, ja, dan kan het kennelijk niet anders dan de tv zelf zijn.

Ben benieuwd.…

 

Truud


Hou je ons op de hoogte @Truusforum ?


Vroeger zat er een vertikale hold knop op de TV’s. Maar volgens mij is dat langer geleden dan 12 jaar. 

Houdt er wel rekening dat de prijs van nieuwe TV’s nu dusdanig is, dat de kans dat je met een ietwat gelijkwaardige als je nu hebt het niet binnen 2 jaar terugverdiend door het verminderde stroomverbruik alleen het geval is als je bijvoorbeeld maar 1 maal in de week TV kijkt.  


TV even 5 minuten uit het stopcontact. Dan doet ie het vast weer. Is sync probleem in je tv.

Stel tv ontvanger in op 1080i. Dan krijgt je tv altijd hetzelfde signaal.

Helpt dit niet dan zal de TV vervangen moeten worden lijkt mij. Dan bv. Bol.com, BCC, Mediamarkt, Coolblue, etc...


@Truusforum Super. Ik zie dat je ook al meer goede tips en suggesties gekregen hebt hier! Zoals huistijger al aangeeft, we horen graag hoe het afgelopen is :) 


Hallo,

Een update.

Ik heb inmiddels een nieuwe tv-ontvanger en deze aangesloten. Het hevig rollend beeld was er direct weer, dus nog voordat ik abonneenummer en pincode kon ingeven. Wat natuurlijk ook bijna niet te doen is met zo'n onrustig beeld.

Volgens mij is het wel gelukt: invoeren en dan een foto maken van het beeld, zodat je kunt checken wat je invulde.

Eindresultaat: niets veranderd, het rolt masr doo. Dus ik ga een nieuwe tv kopen.

En duimen dat die het dan wel doet, zonder gerol:)

Groet,

Truus

 


Dus ik ga een nieuwe tv kopen.

En duimen dat die het dan wel doet

Oh, vast en zeker wel. Jammer dat je tv zich niet herstelt heeft. Alvast veel plezier van je nieuwe tv. 

Installatie eenvoudig. Zenders opzoeken overslaan (annuleren) en daarna de hdmi ingang kiezen waar je de ontvanger van kpn in hebt gestoken.