Skip to main content

De nieuwe afstandsbediening met snel codes werkt niet met mijn Samsung tv (1 jr oud).

Het oudere model afstandsbediening (met codes 307 etc) werkt wel goed.

is er een mogelijkheid om de nieuwe afstandsbediening met andere codes dan de snel codes in te stellen?

 

Ja, dat kan. Mijn Samsung, gekocht begin sept. j.l., doet het met code 270 prima. (voor de smartfunctie dien je uiteraard de Samsung-ab te gebruiken).

Houdt de source en OK knop tegelijkertijd ingedrukt totdat rode led gaat branden na ca. 5 sec. Typ 270 in. Ledje knippert en gaat uit.

Nu zou  je je tv aan/uit en harder/zachter moeten kunnen zetten en ook de sourceknop doet het hier.

Overige Samsung codes voor de nieuwe ab: 005, 200, 244


Het werkt! Bedankt

Zou goed zijn om door kpn in de installatie manual op te nemen...


Die is er: kpn.com/afstandsbediening :wink:


Ok, staat echter onder het kopje “staat het merk er niet bij” en was mij niet duidelijk dat ik daar moest kijken wanneer de snel code voor Samsung tv niet werkte. Maar wellicht duidelijk genoeg voor anderen...😉


Oh ja, dat. Ach, ook bij de “oude” waren er extra codes bij de merken met een snelcode. Voor mij als “superuser” misschien té duidelijk t.o.v. éénmalige gebruikers.

De tekst op die pagina zou aangepast mogen/kunnen worden naar “Staat jouw merk televisie er niet bij of werkt het niet met de snelcode?” @ moderator ?


@Joostpen, top dat het inmiddels gelukt is. En naar de tekst ga ik eens kijken. :)

Mocht er in ieder geval nog iets zijn, dan hoor ik dat graag.