Skip to main content

Goedemiddag,

Ik heb afgelopen week TV+ ontvangen, echter werkt de afstandsbediening met code 326 maar deels op mijn Philips TV. Uit , volume +/- en mute werkt, maar de TV gaat niet (goed) aan.

Met code 326 op de afstandsbediening van de VIP5202 werkt het perfect. Misschien kan de er een update voor de TV+ afstandsbediening uitgebracht worden die dit probleem oplost?

 

Wat heb je ingesteld bij Instellingen » Apparaat » Apparaatvoorkeuren » Weergave en geluid » HDMI CEC op de KPN TV+ Box?

Met de juiste HDMI CEC instellingen kun je je tv misschien automatisch aanzetten als je de KPN TV+ Box aanzet. (Dus met de “KPN” knop rechtsboven, in plaats van de “TV” knop linksboven.)

Heb je trouwens ook andere codes voor Philips gebruikt? De helppagina via kpn.com/ab heeft een heel rijtje.
 

KPN TV+ Box: Instellingen » Apparaat » Apparaatvoorkeuren » Weergave en geluid » HDMI CEC

 


Hoi @Arjan van B ,

Thx voor je reactie.

Momenteel heb ik de Arris weer aangesloten, en mijn abonnement word per 28/09 weer teruggezet naar de oude vorm. De overstap naar TV+ was een fout van de klantenservice toen ik een andere abonnementswijziging aanvroeg en was niet door mij aangevraagd. TV+ bevalt me verder prima maar ik zit niet te wachten op een nieuw jaarcontract.

De reden van dit topic is puur dat dit probleem voor anderen ook opgelost wordt 😊

De andere codes functioneren ook niet, maar zoals eerder al genoemd werkt 329 prima met de 5202 afstandsbediening. Lijkt me een fout in de software van de TV+ afstandsbediening.

 

 


maar de TV gaat niet (goed) aan.

Ik weet inmiddels dat de vraag niet voor jezelf is, maar als je nog zin hebt: wat betekent dat precies? Gaat de tv misschien wel aan, maar schakelt het ding niet om naar de juiste HDMI ingang?


De TV ontvangt pas het infrarood signaal na lang/ een paar keer drukken. 

Als je eenmaal aan is staat de TV op het juiste HDMI kanaal.

 


Inmiddels heb ik ook een andere TV+ afstandsbediening getest, daarmee hetzelfde probleem.

 


Hoi @Jesse23. Wat vervelend dat de afstandsbediening jouw TV niet goed aan/uit kon zetten. Begrijp ik het goed dat je inmiddels de Arris ontvanger hebt aangesloten en dat daarmee het probleem voor jou is verholpen?


Hoi Vikash,

Inmiddels heb ik de TV+ weer in gebruik omdat de VIP5202 niet stabiel is. Ik heb de nieuwe wijziging naar Hussel voorlopig even verplaatst, zodat ik TV+ kan blijven gebruiken. In die wijziging is ook Digitenne verwijderd terwijl dit helemaal niet gewenst is. 

Ik had voorheen de VIP2952, 0 problemen, met de TV+ ook 0 problemen. Voor mij werkt TV+ nu prima door HDMI CEC aan te zetten. Echter zou de snelcode natuurlijk ook gewoon moeten werken, misschien kun je dat doorgeven?

 

Deze wijzigingen zijn gedaan zonder aanvraag.

Ik had:

Hussel 50mb/s

Digitenne insteekkaart

ITV met VIP2952.

Geen contractduur meer

Dit is toen aangepast naar:

KPN internet 100mb/s

TV+ met zenders

Digitenne insteekkaart

Nieuw jaarcontract 

En daarna naar:

Hussel 100mb/s

ITV met VIP5202

Geen Digitenne meer.

Geen idee of daar een nieuw jaarcontract aan zit, gezien ik deze wijziging uitgesteld heb.

 

Ik snap echt niet hoe dit zomaar, zonder toestemming, gedaan is. 

Ik zou graag terug willen naar mijn oude abonnement , of dat het TV+ abonnement zonder nieuw jaarcontract is.

 

 

 


Ik zie dat er inmiddels al een klacht is aangemaakt hiervoor. Mijn collega's van onze klachtenafdeling hebben geprobeerd om telefonisch contact met jou op te nemen. Zoals ik het teruglees in jouw dossier is dit nog niet gelukt. Helaas heb ik zelf niet de mogelijkheid om jou verder te helpen hierin. Ik zou je willen vragen om contact op te nemen met het telefoonnummer en code uit de sms die we jou hebben verstuurd op 26-09-2023. 


Is goed, bedankt voor je reactie's.

Maar zou je wel het probleem met snelcode 326 kunnen doorgeven?

Dat is uiteindelijk het doel van dit topic 😉


@Jesse23 

De kans is groot dat je met KPN tv+ abonnement goedkoper uit bent.

En je hebt dan 100 MB download.

 

Zie ook hier i.v.m. ab.

Je kan het automatisch doen of handmatig.

Zoals je ziet is de code bij de Sagacom DIW7022 (KPN tv+ box) voor Philips 4

Snelcode lijst
Samsung 1 Loewe 6
LG 2 Grundig 7
Sony 3 Sharp 8
Philips 4 TCL 9
Panasonic 5 Hisense

0


Dankjewel @joop2011 .

Ik was idd voorheen 62,46 kwijt en nu 60. Het probleem is echt puur dat ik geen nieuw jaarcontract wil en dat dit eenzijdig veranderd is.

Niet dat ik bij KPN weg wil hoor, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat de klantenservice eenzijdig het contract verlengd c.q. anders aanpast dan aangevraagd.

 

Die codes werken niet (goed) , maar dus alleen op de TV+ AB. Op de VIP5202 AB werkt exact dezelfde code perfect. Vandaar mijn vermoeden dat er iets in de software van de TV+ AB niet goed is.

 

 


@Jesse23 

Of je wel of geen nieuw jaarcontract wil, is natuurlijk geheel aan jou.

Zelf heb ik het wel gedaan en een jaar gaat sneller dan je denkt. 😉😊

 

Wat betreft de code, zie mijn link.

Je kan dit automatisch laten doen door de Sagacom DIW7022.


@Jesse23

Zelf heb ik het wel gedaan en een jaar gaat sneller dan je denkt.😉

Klopt 😅

@Jesse23

Wat betreft de code, zie mijn link.

Je kan dit automatisch laten doen door de Sagacom DIW7022.

Zowel automatisch, met snelcode 4 en code 326 helaas hetzelfde probleem!