Skip to main content

Beste,

Ik wil mijn tv instellen op de afstandsbediening van kpn ,  mij lukt het niet .

merk tv : Metz talio 32 hdtv tv 100

wie kan mij helpen aub 

groet,

Bart

Hoi @Bartvanrooij ,

De meeste televisies zijn moeiteloos te koppelen aan de iTV-afstandsbediening. Ga het rijtje af dat voor jouw type tv worden weergegeven. De codes vind je op de website. Voor Metz staan er ruim tien codes. Mocht het met een code niet volledig werken, probeer dan een andere. Of herhaal het instellen met dezelfde code.

Als het met de driecijferige codes niet lukt, dan kun je ook nog snelcode 20 proberen.

Snel’code 20 is alleen voor de ab’s C3 en D3.

De allernieuwste ab van Tech4Home kent geen snelcode voor ‘overige’ merken. Daar werkt 20 dus niet op.

Op die oudere afstandsbedieningen gaat dit als volgt:

  • Druk 5 seconden op menu totdat het rode lampje op de afstandsbediening twee keer knippert.
  • Voer de snelcode in
  • Het rode lampje knippert 2x en blijft dan branden
  • Richt de afstandsbediening op de tv en druk op de knop tv (linksboven) totdat de tv uitgaat. Dit kan 5 tot 40 seconden duren.
  • Zodra de tv uitgaat, laat de knop direct los! De code is dan gevonden en de tv wordt gekoppeld.
  • Test de afstandsbediening of alle knoppen (tv, volume, mute en source (vierkant met pijl)) werken 

 

Zou je dit eens willen proberen? 


Beste @Bartvanrooij 

Ik het nog gelukt met de aanwijzing van @Noordzee om de afstandsbediening te koppelen op jou TV?


Er zijn voor de nieuwe afst.bed. 15 instelcodes voor Metz beschikbaar (pdf). Dat moet dus lukken.

Ook voor het oude type afst.bed. zijn er codes. Lijkt me dus geen probleem.

P.S. het is wel een oude TV en nog niet Full HD. Je ‘geniet’ dus niet van de optimale HD kwaliteit. Als je ‘m tenminste via de hdmi hebt verbonden. Verder heeft de TV met tubelight nog een flink hoger stroomverbruik dan moderne(re) toestellen.

N.B. als je een nieuwe tv wilt kopen maar wel een scart aansluiting nodig hebt of nog wilt hebben dan is het maximum formaat 32 inch bij Full HD. Grotere zijn UHD en die hebben geen scart-aansluiting(en) meer.


Hoi @Bartvanrooij ,

De meeste televisies zijn moeiteloos te koppelen aan de iTV-afstandsbediening. Ga het rijtje af dat voor jouw type tv worden weergegeven. De codes vind je op de website. Voor Metz staan er ruim tien codes. Mocht het met een code niet volledig werken, probeer dan een andere. Of herhaal het instellen met dezelfde code.

Als het met de driecijferige codes niet lukt, dan kun je ook nog snelcode 20 proberen.

Snel’code 20 is alleen voor de ab’s C3 en D3.

De allernieuwste ab van Tech4Home kent geen snelcode voor ‘overige’ merken. Daar werkt 20 dus niet op.

 

 

Snelcode 20 gaat als volgt:

  • Druk 5 seconden op menu totdat het rode lampje op de afstandsbediening twee keer knippert.
  • Voer de snelcode in
  • Het rode lampje knippert 2x en blijft dan branden
  • Richt de afstandsbediening op de tv en druk op de knop tv (linksboven) totdat de tv uitgaat. Dit kan 5 tot 40 seconden duren.
  • Zodra de tv uitgaat, laat de knop direct los! De code is dan gevonden en de tv wordt gekoppeld.
  • Test de afstandsbediening of alle knoppen (tv, volume, mute en source (vierkant met pijl)) werken 

 

Zou je dit eens willen proberen?

Heb je inmiddels al een werkende code gevonden? 

 


@Noordzee

‘Snel’code 20 is alleen voor de ab’s C3 en D3.

De allernieuwste ab van Tech4Home kent geen snelcode voor ‘overige’ merken. Daar werkt 20 dus niet op.


Ok , goede tip👍, ik zet het erbij. 


@Bartvanrooij, is het gelukt? Ik ben benieuwd. 


Het is inmiddels gelukt , dank jullie wel👍


Mooi zo. :punch_tone3:


Top! :)