Skip to main content

Sinds de update is iTV erg traag. Het laden van de gids duurt 2-3 seconden en het bladen loopt niet soepel. Is daar iets aan te doen? Mijn internetsnelheid is prima en met de vorige versie ging alles soepel. 

Beste @Alexander1972 

Welke type TV ontvanger heb je? Zou je eens een reset willen doen van de TV ontvanger:

Ga naar systeem:

En zeg daarna Installeer:

Dan zal die de software opnieuw installeren. Hopelijk werkt die dan wat sneller.


Ik heb de reset uitgevoerd en de snelheid is een stuk beter. Dank voor de tip.


Ik heb de reset uitgevoerd en de snelheid is een stuk beter. Dank voor de tip.

@Alexander1972 Dan ben ik toch wel heel benieuwd welke van de reset-opties jij gekozen hebt. Wil je dat hier even laten weten?

En is de snelheid flink verbeterd?

Ik heb namelijk de nodige problemen met deze software en ben daarom heel nieuwsgierig.


@Katana321 tegen welke problemen loop je dan aan? Je kunt ook eventueel een reset uitvoeren, ik heb hierboven met afbeeldingen de nieuwe manier van resetten laten zien. Heb je de nieuwe TV menu nog niet? Dan heb je hier de vorige menu: 

 


@Katana321 tegen welke problemen loop je dan aan? Je kunt ook eventueel een reset uitvoeren, ik heb hierboven met afbeeldingen de nieuwe manier van resetten laten zien. Heb je de nieuwe TV menu nog niet? Dan heb je hier de vorige menu: 

@Dennis Schreve Verschillende problemen: trage snelheid, vooral van de gids. Opnames die dubbel in de lijst staan. Verwijderde opnames die weer terugkomen in de lijst. Problemen met programmeren en annuleren via de gids.

Ik heb al deze zaken gemeld in het pilot-forum. Een paar dingen zijn nu nog in onderzoek.

Wat mij op dit moment het meest stoort, is de bijzonder trage werking van de gids. 

Er waren nog een paar meer dingen, maar die zijn al in de pilot-fase (die nu eigenlijk voorbij is want de uitrol is al gaande) opgelost. Toen ik de nieuwe software had gekregen had ik na een half uurtje testen al een lijstje van 12 dingen (bugs, tekortkomingen en onlogische dingen in de interface). 

Oh ja, een reset heb ik al verschillende keren uitgevoerd maar die helpt niet bij de genoemde problemen.


Na de reset ging het even goed, maar inmiddels is de gids trager dan ooit. 
 

Tenslotte mis ik ook het picture in picture in de gids: de uitzending kunnen zien terwijl je in de gids zit. Kortom: niet tevreden met deze update.


Na de reset ging het even goed, maar inmiddels is de gids trager dan ooit. 
 

Tenslotte mis ik ook het picture in picture in de gids: de uitzending kunnen zien terwijl je in de gids zit. Kortom: niet tevreden met deze update.

@Alexander1972 om welke type TV ontvanger gaat het?


Die trage gids is bekend op de 2952/2260 @Alexander1972. Hier wordt momenteel onderzoek naar gedaan. Ik lees het veel hier dus er zal wat aan gedaan moeten worden. Alleen gaat dit niet van vandaag op morgen. 


Het gaat om een Arris VP2952 v2 TV ontvanger.


@Katana321 ik heb de rest uitgevoerd via het menu (menu systeem-terug naar fabrieksinstellingen). Het leek toen even beter te gaan, maar nu is de snelheid weer al direct na de update - zo niet iets trager. Ik begreep van anderen op dit forum dat de traagheid een bekend probleem is van deze update en dat er aan wordt gewerkt. Hopelijk komt er op korte termijn een update, dit is wel heel vervelend kijken op deze manier.

 

Benieuwd of de reset bij jou wel een goed resultaat oplevert.


@Katana321 ik heb de rest uitgevoerd via het menu (menu systeem-terug naar fabrieksinstellingen). Het leek toen even beter te gaan, maar nu is de snelheid weer al direct na de update - zo niet iets trager. Ik begreep van anderen op dit forum dat de traagheid een bekend probleem is van deze update en dat er aan wordt gewerkt. Hopelijk komt er op korte termijn een update, dit is wel heel vervelend kijken op deze manier.

Benieuwd of de reset bij jou wel een goed resultaat oplevert.

@Alexander1972 nee, ook bij mij helpt een reset niet. Helaas.
Het probleem is bekend bij de techneuten en ik hoop dat zij er snel een oplossing voor hebben.

Ik begrijp er helemaal niets van dat het openen en sluiten van de gids zó traag gaat. Bij het openen kan ik me nog wel iets voorstellen (alle inhoud die geladen moet worden). Maar dat het sluiten van de gids en overgaan naar live-tv óók 3 seconden duurt, vindt ik zeer verbazingwekkend.


Sinds deze week heb ik ook de nieuwe interface van KPN. Alles is belachelijk traag. Ook moet je veel meer handelingen uitvoeren bij het gebruik van de gids en bij terug kijken. Erg jammer. Na het stoppen van Telfort weer een gemiste kans van KPN. Tijd om rond te gaan kijken.