Skip to main content
Beantwoord

Sofabaton universal remote

• March 18, 2026
  • 7 reacties
  • 59 keer bekeken

Tegels038
Helper
Forum|alt.badge.img

Ik overweeg sterk de aanschaf van Sofabaton afstandsbediening. Nu gaan een paar artikelen in dit forum al over deze ab en dan met name over de Channel up en down problemen (ik heb de TV+ box). Zijn deze nu definitief opgelost? Ik zou het zonde vinden om een bedrag uit te geven voor iets en dat het dan niet volledig werkt.

ik vind het niet erg om er even in te duiken om de ab te programmeren! Ik lees graag de reacties van mensen met deze ab!

Beste antwoord door TDN

Dus jij hebt hem werkend gekregen met de tv+ box?

Ja. De database van Sofabaton kent KPN TV+box, je kan dit profiel laden en fijn tunen. Het voordeel van KPN profiel dat je de kleur toetsten (rood, groen, blauw, geel) al juist ingesteld zijn. Met andere profielen kan je deze toetsten niet programmeren zonder extra Keymapper.

7 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 18, 2026

De oplossing over de zaptoetsen kan ik niet volgen. Hopelijk jij wel. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • March 19, 2026

dan met name over de Channel up en down problemen (ik heb de TV+ box).

Bij programmeren geen Channel-Up of Down gebruiken maar Page-Up of Down. TV+ Box (en alle andere Android boxes) kennen geen Channel-Up/Down

ik vind het niet erg om er even in te duiken om de ab te programmeren!

Het programmeren deze AB is een verademing tegenover Logitech Harmony

Tegels038
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • March 20, 2026

dan met name over de Channel up en down problemen (ik heb de TV+ box).

Bij programmeren geen Channel-Up of Down gebruiken maar Page-Up of Down. TV+ Box (en alle andere Android boxes) kennen geen Channel-Up/Down

ik vind het niet erg om er even in te duiken om de ab te programmeren!

Het programmeren deze AB is een verademing tegenover Logitech Harmony

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • March 20, 2026

Ja. De database van Sofabaton kent KPN TV+box, je kan dit profiel laden en fijn tunen. Het voordeel van KPN profiel dat je de kleur toetsten (rood, groen, blauw, geel) al juist ingesteld zijn. Met andere profielen kan je deze toetsten niet programmeren zonder extra Keymapper.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemorgen ​@Tegels038, is het met de tips van ​@PeterG en ​@TDN nog gelukt om de Sofabaton te programmeren? Ik was even nieuwsgierig 😁 . 

Tegels038
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • March 20, 2026

Goedemorgen ​@Tegels038, is het met de tips van ​@PeterG en ​@TDN nog gelukt om de Sofabaton te programmeren? Ik was even nieuwsgierig 😁 . 

Ik heb de ab nog niet maar met de info die ik hier heb gekregen wordt dat wel waarschijnlijk!!

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dan ben ik benieuwd naar jouw bevindingen! Ik wens je een fijn weekend!