Skip to main content

Mijn beide ITV decoders liepen vast op een software update. Na enig zoekwerk heb ik de ITV rechtstreeks op de router aangesloten. Hiermee heb ik  een bestaande switch omzeild. Dit heb ik nooit eerder hoeven doen en is toch wel omslachtig. Verder ook nooit eerder klachten gehad over onvoldoende snelheid/capaciteit via de bestaande bekabeling (op mijn computer 200mbs+). Waarom is deze omslachtige werkwijze noodzakelijk voor een eenvoudige software update @KPN? 

Normaal gesproken is dat niet nodig. Ik heb 1 ontvanger al vele jaren achter een switch. En dat gaat altijd goed met updaten.

De switch moet wel IGMP-Snooping ondersteunen...


Er was net een storing met het iTV platform en het zou in jouw geval wel eens een toevallige samenloop van omstandigheden geweest kunnen zijn dat die storing net verholpen was nadat jij die switch ertussenuit gehaald had.

Ik hier konden de TV ontvangers zichzelf niet aanmelden (foutcode 561) nadat ze van stroom af geweest waren.


Dank voor de snelle reacties. 


Hoi @JWF, er is verleden week inderdaad een storing geweest. Het kan zijn dat het daarmee samenhing zoals wjb al noemde. Hou het bij een volgende update voor de zekerheid even in de gaten, als het dan weer speelt kunnen we dan met je meekijken. 

Je kunt voor de zekerheid de specificaties van de switch al wel even nakijken zoals Nick noemt, om die uit te kunnen sluiten.