Skip to main content

Ik heb 2 nieuwe KPN+ ontvangers en ontvang de update maar op 1 ontvanger. Als ik de 2e ontvanger handmatig laat zoeken naar de update geeft hij aan dat ik de laatste software heb, terwijl dit de voorlaatste versie is. Hoe krijg de laatste versie ook op de 2e ontvanger?  Ik heb inmiddels de stroom eraf gehaald en opnieuw opgestart, zonder resultaat.

Hallo @robberdebob ,

Je kunt je de update zelf starten via 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ firmware updates

Dit download en installeert de KPN TV+ firmware update. Daarna kun je vervolgens in hetzelfde menu via Controleren op KPN TV+ app updates de KPN TV+ app update downloaden.


Als ik de 2e ontvanger handmatig laat zoeken naar de update

Is dat wat Noorzee aangeeft ?

Wat ik veronderstel, de update gaat bewust niet naar alle apparaten tegelijk, door schade en schande is men er achter gekomen dat dat niet handig is cq tot grote problemen kan leiden als er onverhoopt iets niet goed gaat.

 


Als ik de 2e ontvanger handmatig laat zoeken naar de update

Is dat wat Noorzee aangeeft ?

Wat ik veronderstel, de update gaat bewust niet naar alle apparaten tegelijk, door schade en schande is men er achter gekomen dat dat niet handig is cq tot grote problemen kan leiden als er onverhoopt iets niet goed gaat.

 

De update zou nu met handmatig binnen halen wel binnen moeten komen omdat hij voor iedereen nu vrijgegeven is.

Wellicht de ontvanger die geen update nog heeft een fabriek reset doen? 

Kan vanuit het menu of met paperclip achterop de ontvanger.


Hallo @robberdebob zijn de tv-ontvangers wèl rechtstreeks op het modem aangesloten en niet via via?

 


Hallo @robberdebob zijn de tv-ontvangers wèl rechtstreeks op het modem aangesloten en niet via via?

 

Hoi Jan, Ja beide zijn direct met ethernetkabel op een separate poort op het modem aangesloten.

 


Hallo @robberdebob zijn de tv-ontvangers wèl rechtstreeks op het modem aangesloten en niet via via?

 

Hoi Jan, Ja beide zijn direct met ethernetkabel op een separate poort op het modem aangesloten.

 

Dan zou ik je toch willen adviseren deze box even te resetten naar fabrieksinstellingen.

EN kijken of het probleem dan nog optreed.

 


Hoi Allemaal, gelukt!!! na een Factory Reset weliswaar. 


De meeste gebruikers zullen dit niet doen of ook maar in de gaten hebben.

 

Hallo @robberdebob zijn de tv-ontvangers wèl rechtstreeks op het modem aangesloten en niet via via?

Als dat de oorzaak zou zijn dan zou de software niet aan moeten geven :

. . . geeft hij aan dat ik de laatste software heb . . .

 


Hallo @KeesYagi toen ik de laatste software nog niet had en handmatig wilde updaten, gaf deze bij mij ook aan dat ik de laatste software had, terwi.jl dat dus niet klopte.

 

 


Goed om te lezen dat het alsnog gelukt is @robberdebob Hou het wel even in de gaten met de eerstvolgende update. Of je dan weer de melding krijgt dat de ontvanger up to date is.