Skip to main content
Vraag

Software update KPN tv-ontvanger graag in de nacht uitvoeren

• December 16, 2025
  • 2 reacties
  • 61 keer bekeken

Vrenh
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Wanneer er in het TV scherm verschijnt  ,,Update’’ stel dit dan uit tot s’nachts !

Indien je NU aanklikt kan je zomaar een uur of meer zonder TV zitten , tevens is niet te zien tot waar hij is met het updaten zoals de balkjes bij een de oude ARRIS-box.   Onderaan staat aangegeven ,,even geduld alstublieft…….’’ , dat even is zeer zeker geen even.

Had gehoopt na de update dat b.v. tijdens het voor- en achteruit spoelen van een opname dit nu wel goed zou verlopen maar helaas loopt het systeem nog steeds vast.

2 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Vrenh. Als je zo'n melding krijgt, dan verwacht je dat je misschien 5 tot 10 minuten geen tv kan kijken. Niet dat zo'n update een uur duurt. Normaal duurt het eerlijk gezegd ook niet zo lang hoor en zou het max dus 10 minuten moeten zijn. Misschien dat de TV+ box toch wat moeite had de update op te halen. 

We hebben het hier trouwens over de KPN TV+ ontvanger? Daar ga ik wel even vanuit. Want dan zou ik graag nog willen weten wat er precies gebeurd bij het voor- en achteruit spoelen. Loopt het beeld vast? Start de TV+ box opnieuw op? Of reageert de box niet meer op play? Hopelijk kun je mij dit wat meer verduidelijken. 

Zorg er ook even voor dat je de TV+ box een goede herstart geeft door de KPN knop (rechtsboven) wat langer ingedrukt te houden en dan te kiezen voor ‘Opnieuw opstarten’. Laat maar weten of dat de situatie ook wat verbeterd. 

Vrenh
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 20, 2025

Bij het intensief bladeren in de EPG en je gebruikt de 10sec vooruit- achteruitknop , voor- en achteruitspoelknop voor dagen naar voren of terug en de zaptoetsen naar volgende of vorige pagina loopt het systeem geheid vast , veelal moet je de bos uit en weer aan zetten om de boel weer op gang te krijgen en in het ergste geval de stroom eraf halen.

Na een uur wachten heb ik de TV maar uitgezet en de box aan gelaten , toen werkte het weer. 

Het is een nieuwe DIW7022 box.