Skip to main content

Sinds een maand  heb ik een KPN abonnement  voor tv en internet.  Iedere dag wanneer ik de tv aanzet verschijnt er een melding op het beeldscherm dat er nieuwe software is voor de afstandsbediening. Als ik de update start verschijnt er een nieuwe melding dat de software update vroegtijdig is onderbroken en dat we het opnieuw gaan proberen.

En dat gebeurt iedere dag weer opnieuw terwijl de afstandsbediening gewoon prima werkt.   Ik zou zo graag verlost willen zijn van die onnodige irritante meldingen.   Het betreft een bluetooth afst.bediening en een Arris tv ontvanger.  De tv ontvanger al een paar keer gereset, maar hij blijft elke dag weer met die melding komen.  Wie kan mij verlossing van dit probleem????

Met vriendelijke groet,  Hans

 

Hallo @Hans Op den Camp,

Vervelend dat het niet lukt om de update voor de afstandsbediening succesvol te voltooien. Zou je de afstandsbediening is willen resetten door de Rode en Blauwe knop gelijktijdig ingedrukt te houden tot het lampje gaat branden en daarna willen bevestigen met OK?  Daarna kan je opnieuw de afstandsbediening koppelen aan je tv. Als het goed komt de update dan nog eenmaal binnen en zou het goed moeten gaan. 


Afstandsbediening gereset en opnieuw gekoppeld aan de tv.   Hopelijk zie ik morgen die meldingen niet meer ; maar eerst zien en dan geloven….😉


Snap je irritatie volledig @Hans Op den Camp. Het kan dus nu nog eenmaal voorkomen dat de update wel tevoorschijn komt. Aangezien deze nooit gelukt is. Maar ik ga er nu vanuit dat de installatie wel goed doorloopt en je daarna die melding niet meer krijgt. 


Inmiddels heb ik de afst.bed. al een paar keer gereset en gekoppeld aan de tv en ook de modem opnieuw moeten starten met als gevolg dat de melding over software update nog steeds terugkomt.  Momenteel blijft die vervelende melding op het beeldscherm staan en laat zich niet meer wissen.  Afstandsbediening doet momenteel niets meer…..    Ontvanger opnieuw gestart en niets doet het meer.  Als ik dit van tevoren had geweten had ik NOOIT voor KPN gekozen.

Wat een ellende met KPN……………………………….

 

 


Ondertussen ben ik al weer wat verder en heb ik de complete installatie opnieuw doorlopen en is de software update eindelijk succesvol afgerond.  Afstandsbediening gereset en opnieuw gekoppeld aan de tv en de bluetooth ontvanger  en tot nu toe werkt alles weer zoals het hoort.

Het is mij gelukt omdat ik niet geheel onbekend ben  met computertechniek,  maar ik denk dat het voor digibeten en oudere mensen een enorm probleem wordt om zoiets op te lossen.

Vergeet mijn vorige berichtje maar want ik was een beetje geïrriteerd omdat het niet lukte  😉.

Bedankt voor je hulp !    Groeten,  Hans


Hallo @Hans Op den Camp,

Het had ergens toch nog ietsje meer voeten in de aarde bij jou specifiek. In ieder geval fijn dat het je inmiddels gelukt is. Deze update wil bij een klein select groepje nog wel eens mislukken, maar dit komt gelukkig niet zo vaak voor. 

Veel kijkplezier weer 🙂