Skip to main content

Hallo,

Op sommige momenten krijg ik bij opstarten van de hmb2260 op de tv de melding dat er geen bron gevonden kan worden. Het eruit halen en er weer in stoppen van de hdmi kabel op de ontvanger zorgt dan direct weer voor beeld. Ik heb de hdmi kabel vervangen voor een ongebruikte van kpn en de hdmi poorten op de tv verwisseld. Helaas zonder resultaat. Het treedt niet elke dag op maar wel meerdere keren per week sinds een maand. Zou de hdmi poort op de hmb2260 niet meer ok zijn? Of is er een software matig probleem? Groeten Sander 

Hi @svassema! Goed dat je hier een topic voor aanmaakt.

Staat de TV wel op het juiste HDMI kanaal wanneer je de ontvanger opstart? Wissel wanneer je de ontvanger aanzet een paar keer van HDMI kanalen, ik ben benieuwd of je dan wel beeld krijgt.

Zo niet, heb je dan een ander apparaat dat je op de HDMI kabel aan kunt sluiten waar de ontvanger nu aan zit? Een console of laptop bijvoorbeeld? Ik ben benieuwd of de TV deze dan wel direct ziet. 


Hoi @Sanne_M

Ja, de TV staat zeker op het juiste kanaal. De source een paar keer verwisselen had geen effect. Op het HDMI kanaal waar de TV ontvanger zat bleef geen bron beschikbaar. Op de andere HDMI kanalen geeft de apparatuur zoals BluRay speler wel beeld.  De tv ontvanger zelf start gewoon normaal op.

Ik heb de HDMI kabel daarna verwisseld voor een nieuwe (van KPN). Dat had ook niet het gewenste resultaat. Daarna heb ik de TV ontvanger een "frisse start” gegeven. Dat zou geholpen kunnen hebben. Ik wil dat best een week oid aankijken. 

De reden dat ik deze post aangemaakt heb is om te kijken of het een bekend probleem is.  De hmb2260 is natuurlijk al een oudje. De ontvanger die problemen geeft is de ontvanger die verreweg het meest gebruikt is (ik heb er 2). 


Hierbij komt de HDCP handshake niet binnen 20 ms tot stand tussen de tv en de ontvanger. Als die 'goed’ is weet de ontvanger dat het een apparaat is waar het signaal aangeboden mag worden. Geen recorder bijvoorbeeld.

Wissel de ontvangers eens om tussen de twee tv's. Mogelijk werkt het met de andere ontvanger op de meest gebruikte tv net even beter.