Skip to main content

Ik gebruik sinds maandag het nieuwe TV+ kastje en ben er niet echt te spreken over. Zo nu en dan ontvangt de TV (LG OLED) geen signaal van het kastje, waardoor je soms alleen geluid hebt en geen beeld. Soms is er alleen maar een paars beeld beschikbaar.

Zodra je de stekker uit het kastje haalt werkt alles weer normaal.

Hoe gaan we dit oplossen? De standaard dingen zoals modem en glaskastje resetten heb ik al gedaan natuurlijk. Het TV+ kastje is bedraad met de meegeleverde UTP-kabel aangesloten op de experiabox 12b, WIFI staat in de opties UIT.

 

Admin: afgesplitst

Zelfs de Toren van Pisa is stabieler dan dit nieuwe kastje. Wederom geen beeld en wel geluid. Als ik op mijn tv bij input kijk wordt het kastje ook niet herkend, zodra ik op dit scherm blijf en de stroom van het TV+ kastje haal is hij wel zichtbaar bij input.

Heb ook al met het 0800-nummer gebeld, maar heb het idee dat ze daar nog niet voldoende kennis in huis hebben over dit kastje. Modem resetten enz geloof ik ondertussen allemaal wel, dat staat los van het verliezen van het HDMI signaal. Het lijkt eerder alsof er een ECO modus (die uit staat bij instellingen) in werking treedt, of een probleem met de CEC protocollen.


Hoi dit klinkt als een inderdaad CEC issue zie mijn eerdere topics.

Ik adviseer om eerst wat vinkjes aan en uit te zetten bij de cec opties.

Daarnaast wellicht idee om een 8k ultra hd hdmi kabel te gebruiken.

Ps loop ook je cec instellingen van de tv na.

Suc6


Kan ik nog een korting op mijn maandbedrag verwachten voor deze waardeloze tv box? Ik kan niet eens het TV gedeelte verwijderen van mijn abonnement (kan niks aanklikken) zodat ik kan overstappen naar NLziet ofzo.

Dagelijks moet ik de stekker van de kpn+ box eruit halen, loopt het geluid niet synchroon met het beeld of valt het geluid eventjes weg.

In feite betaal ik dus voor een dienst/product welke niet goed werkt. 

Waardeloze oplossingen zoals: eventjes de stekker eruit halen, zappen of: kijk in de kennisbank (waar de helft van de issues die mensen op dit forum rapporteren niet eens in staan) hebben we niks aan.

KPN noemt dit op dit forum “kinderziektes”. Dit is dus een early access product waar je niet de volle mep voor kan vragen.


Wat jammer dat de dienst dan nog niet aan jouw wensen en verwachtingen voldoet. Op basis van de gegevens in jouw profiel zie ik dat er op dit moment een welkomstkorting van toepassing is op deze diensten. Mocht je dit toch eerder willen beeindigen dan zou ik je willen adviseren om even contact te zoeken met de afdeling Contracten en Opzeggingen op 0800-0402. Volgens de mij beschikbare gegevens is de tv-component begin april te beëindigen.     


Ik gebruik sinds maandag het nieuwe TV+ kastje en ben er niet echt te spreken over. Zo nu en dan ontvangt de TV (LG OLED) geen signaal van het kastje, waardoor je soms alleen geluid hebt en geen beeld. Soms is er alleen maar een paars beeld beschikbaar.

Zodra je de stekker uit het kastje haalt werkt alles weer normaal.

Hoe gaan we dit oplossen? De standaard dingen zoals modem en glaskastje resetten heb ik al gedaan natuurlijk. Het TV+ kastje is bedraad met de meegeleverde UTP-kabel aangesloten op de experiabox 12b, WIFI staat in de opties UIT.

 

Admin: afgesplitst

Ik heb exact dezelfde problemen met beide tv+ kastjes. Anders helpt niets anders dan de stroom eraf en opnieuw opstarten. Vandaag startte hij op de op de 2e tv goed op, nadat ik hem gisteren op eco stand zette. Gisteren had ik op de andere tv ook nog een kwart scherm. Alles heb ik gemeld onder ander topic. Ik ben zelf net bij KPN maar heb eigenlijk best spijt. TV+ is niet af! Maar als hij het doet, is het beeld goed. Wel mis ik teletekst enorm ondanks die app.