Skip to main content

Soms krijg ik de melding dat ik geen internet verbinding heb. Mijn verbinding met de router blijf wel intact.

Het gevolg de videobel, nas enz vallen weg. 
 

Ik merk de laatste twee weken hetzelfde. Fotolijstje even geen verbinding, de box van de rolluiken etc die offline zijn.

Ik kan in mijn eigen netwerk niets vinden van defecte apparatuur.


@Zuijlo Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je verbinding soms weg lijkt te vallen. Weet je of dit alleen de wifi verbinding is, of dat ook de bekabelde verbinding wegvalt? 

En heb je ook de servicetools op onze website al eens gezien? Wellicht dat deze je ook al verder kunnen helpen. 

@slingshot Ik zie dat je ondertussen zelf ook een topic hebt aangemaakt, ik zou je willen vragen daar de vraag nogmaals te stellen. 2 mensen in 1 topic helpen is erg onpraktisch. 


Beste Rutger

 

Even ter verduidelijking, mij wifi valt niet weg. Die blijft gewoon bestaan. Maar ik heb soms geen verbinding met het internet.

Met als gevolg dat de video deurbel  niet werkt. 

Alles resetten , werkt alles weer.

 

Gr. Zuijlo

 


@Zuijlo Erg irritant natuurlijk! 

Ik zou graag een aantal metingen willen uitvoeren. 

Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 

Dan kan ik je gegevens er bij pakken! 


Beste Rudger,

 

Dank voor je aanbod, maar ik ga er geen gebruik van maken.

Ik heb geen idee hoe het staat met mijn privacy en heb geen idee hoe dit is gewaarborgd in deze topic.

gr. Zuijlo  

 


Beste Rudger,

 

Dank voor je aanbod, maar ik ga er geen gebruik van maken.

Ik heb geen idee hoe het staat met mijn privacy en heb geen idee hoe dit is gewaarborgd in deze topic.

gr. Zuijlo  

 

Hallo @Zuijlo als je de door @Rutger_ gevraagde gegevens invult in het privé-deel van je profiel kan alléén een KPN-medewerker/moderator zoals @Rutger_ dat zien en de mede-forumleden, zoals ik,  niet. Vul daartoe de gevraagde gegevens in in die rubrieken waar privé bij staat en @Rutger_ kan je verder helpen.

Succes.

 

 


Beste JanD,

 

Dank voor het advies, ik heb de door Rudger gevraagde gegevens ingevuld.

 

ge. Zuijlo


Beste Rutger,

 

ik heb mijn gegevens ingevoerd, alvast bedankt voor de moeite.

ge. Zuijlo

 


@Zuijlo Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik heb een meting gedaan op de lijn en meet daarop geen wegvallende verbindingen. 

Dat zou kunnen betekenen dat het probleem in het netwerk zit. Heb je naast de wifi versterkers nog andere apparatuur in je netwerk? 

Bijvoorbeeld een switch? 


Beste Rutger,

Bedankt voor de reactie.

Het antwoord op jou vraag, ik heb twee switches in mijn netwerk en een acces Point op de tweede verdieping.

Gr.Zuijo


@Zuijlo Helder

En zou het ook zo kunnen zijn dat 1 van deze apparaten de verbinding verliest? Of juist soms opnieuw gaat verbinden? 

Waardoor de overige apparaten wellicht ook de verbinding verliezen? 

Mijn advies zou zijn om dit 1 voor 1 uit te sluiten, zodat er vastgesteld kan worden wat voor het wegvallen zorgt. 


Beste Rudger,

 

Dat ga ik uitzoeken.

Gr. Zuijlo


Het antwoord op jou vraag, ik heb twee switches in mijn netwerk en een acces Point op de tweede verdieping.

Wat is het merk en type van de switches? Als deze geen IGMP snooping ondersteunen, zou dat de problemen kunnen verklaren.


Ze ondersteunen alle imgp.

Dat is niet het probleeM

Gr. Zuijlo


Beste Rutger en andere geïnteresseerden.

Inmiddels wat meer duidelijkheid over mijn probleem.
Het ontstaat als mijn mobile apparaten overschakelen van 4 g naar WiFi thuis.

Dan maakt mijn Mobil wel verbinding met mijn wifi punt maar zonder internetverbinding.

De melding is Verbonden zonder internet.

Schakel ik de wifi op mijn mobil uit en weer in dan is werkt alles weer oke.

Ook is het opmerkelijk dat de ene keer ik een 5 g verbinding heb en de andere een 2.4 

Oplossing ?.

 

gr. Zuijlo

 

 

 

 

 


@Zuijlo Fijn dat er in ieder geval iets meer duidelijkheid is. 

Het probleem is er dus echt alleen op 1 mobiele telefoon? Of geldt het voor alle mobiele telefoons in het huishouden? 

Voor wat betreft de 5 Ghz en 2.4 Ghz situatie, het kan inderdaad dat je apparaat op het moment dat je naar een andere locatie gaat overschakelt. 

Het apparaat maakt dan zelf de keuze voor de beste frequentie. 


Ik weet niet hoe ik het moet markeren als oplossing.  Maar voor mij is het voldoende. Ik weet nu waar ik op moet letten en vindt het geen probleem meer

Met dank Zuijlo