Skip to main content

ik heb een Samsung smart tv  4K( UE49MU7000) , en het valt mij op dat bij kijken naar live voetbal het beeld het spel soms niet helemaal kan volgen qua snelheid , als bv de bal gespeeld wordt is het bij viaplay een streep met ballen…… en het valt mij op dat in mindere mate dat ook geldt voor rtl 7 en  ESPN , en als ik de F1 kijk dan is het soms of ik naar een oude videoband zit te kijken, de tv er nog iets van probeert te maken qua scherpte , netflix en hbo zijn scherp en gewone zenders ook …. 

wil ik nu teveel of is hier een oplossing voor ?

groet Bertus 

 

Hoi @Bertus67 ,

Er is niks mis met teveel willen 😁

Maar of er een oplossing is…. Tsja…. Iets soortgelijks heb ik ook gehad (als ik de omschrijving correct interpreteer) en dat kon ik oplossen door de TV instellingen aan te passen. De meeste TV's hebben voorgeprogrammeerde instellingen voor de beeldweergave (bioscoop, sport, natuurlijk, game, enz). Deze instellingen zijn handmatig te configureren, maar de meest eenvoudige is het kiezen van de game optie om te testen of daarmee de kwaliteit omhoog gaat. Van daaruit is het zoeken naar de juiste/beste settings.


dan gaan we dat maar eens proberen vandaag, bedankt voor de informatie 😃


Deze keuze heb ik dus.... geen sport of game 


Wel 1 van deze keuzes getest? (indien ja, wat was het resultaat?)

Een snelle search op het almachtige internet kom ik onderstaande tegen voor Samsung modellen:

Nu durf ik niet te zeggen of dit het beoogde effect gaat hebben, maar het blijft het proberen waard.


Hoi @Bertus67, goed dat je hebt uitgelegd wat je precies ervaart als stroperig 😁 Dat maakt het voor anderen makkelijker om met je mee te denken. Ik zie dat @TijtheMan al begonnen is, top!

Heb je zijn laatste vragen en tips nog kunnen proberen? Ik vermoed zelf ook dat 't met de beeldinstellingen van je tv te maken heeft. Zeker aangezien andere zenders en diensten als Netflix wel goed werken. Wat je ook nog kan doen, is even contact opnemen met Samsung. Mogelijk hebben zij als fabrikant goede tips voor je instellingen, specifiek voor jouw tv.


Ik heb een Samsung ue43mu6100. Ik heb een prima beeld, vooral goed merkbaar bij voetbal en andere sporten, als ik de resolutie van het tv kastje, een zxv8001, op 1080p50 zet. Bovendien heb ik alle mogelijke beeldverbeteraars incl. HDR van de Samsung tv uitgezet. Die HDR werkt wel mooi met Disney+