Skip to main content

Dag allen, 

 

sinds vandaag is onze KPN tv+ box actief en heb ik geprobeerd deze te koppelen aan de televisie (LG) in combinatie met de sonos sound bar. 
 

dit eerste is gelukt, maar zodra ik via de tv de audio wijzig naar HDMI arc , dan valt het geluid weg. Via verschillende instellingen op de tv icm de kpn tv+ box krijg ik het niet aan de praat. 
 

wie heeft voor mij advies of kan mij de instellingen vertellen die nodig zijn om televisie te kijken via de KPN TV+ box en het geluid uit de sonos soundbar te laten komen? 
 

aanvullend: wanneer ik de sonos koppel aan de televisie en ik open een willekeurige streamingsdienst, dan werkt het geluid perfect. 

...

 

aanvullend: wanneer ik de sonos koppel aan de televisie en ik open een willekeurige streamingsdienst, dan werkt het geluid perfect. 

Hallo @HenkVi 

 

Volgens mij ben je op de goede weg, dat laatste moet je zo houden.
De sonos koppel je aan de HDMI ARC poort van je LG TV en de TV+ Box aan een normale HDMI poort van je LG TV, dan zou het moeten werken.


Hoi, 

 

het is gelukt. Heel stom, maar tijdens het instellen en rommelen aan de kabels is de HDMI kabel in de soundbar losgekomen, terwijl ik vooral gefocust was op de HDMI in de tv. Stom. 
 

Mijn laatste opmerking was dus ook niet correct, want ik had überhaupt geen contact meer. Ook niet via streamingsdiensten. 
 

deze kan gesloten worden. 
 

Henk

 

 


Kan gebeuren, fijn dat je het probleem gevonden hebt en het geluid nu wel werkt.