Skip to main content

Beste allemaal,

Sinds kort heb ik een Philips 4K tv gekocht, met (Android) internet. Leek me dus handig om deze tv, net als het KPN 4K iTV kastje, vast aan de Experia-box te verbinden. Probleem: er lag maar 1 vaste ethernetkabel van de Experiabox naar de TV hoek. En dan heb ik ook nog een Sonos Playbar…. die ook het beste vast verbonden kon worden.

 

Mijn oplossing? een oud (Sitecom X6 N900) WiFi Router aansluiten op de kabel-van-de-experiabox, deze ‘dom’ maken (DHCP uit, fixed IP adres van de Sitecom geven, WiFi uit) en de 3 (Philips, KPN en Sonos) aansluiten op de 4 poorten van de Sitecom. 

 

Volgens mij moet de Experia-kabel dan, net als de andere 3 ethernet kabels, op de LAN-poorten van de router (de WAN poort blijft dan leeg). Gevolg:

  • ik krijg wel een signaal op de Sonos en Philips kabel (kan ik checken door laptop op die kabel aan te sluiten, die krijgt netjes een Experia-IIP adres (192.168.2.x) 
  • Ik krijg, heel kort, een beeld van de iTV ontvanger. Dit beeld bevriest echter.
  • De Philips tv doet het ‘deels’ : ik kan wel Netflix oid oproepen, maar het Philips-home scherm lijkt niet te laden.

Al met al niet de beste oplossing, dus: wat doe ik verkeerd?

Ik hoor graag van de experts!

JJ

PS ik heb ook de Expedia-kabel ook geprobeerd via de WAN-poort. Dan krijg ik wel een signaal, maar een dat regelmatig bevriest (of met slecht geluid: slechts stereo, en zelfs dan nog stotterend)…..

 

Hi @JJDrabbe, welkom op het forum. 

Om zowel internet als iTV via 1 kabel werkend te krijgen moet de switch/router die je gebruikt IGMP snooping ondersteunen. Ik twijfel even of deze router dit aan boord heeft. De juiste ingang is wel via de WAN poort trouwens. 

Een goed alternatief is een switch met IGMP, zonder poespas aan te sluiten en werkt direct. Deze bijvoorbeeld. 


Dank! Heb deze meteen besteld.  Zal me weer melden na ontvangst en installatie!


Dank! Heb deze meteen besteld.  Zal me weer melden na ontvangst en installatie!

Top, ik ben ook benieuwd. Op papier hoort het daarmee in ieder geval te werken. 


@JJDrabbe, gelukt?


Hai Alex,

 

Ja het werkt, sorry voor de late reactie.

Switch kwam een dag later binnen en alles werkt als een zonnetje! Dank!

 

JJ


Hai Alex,

 

Ja het werkt, sorry voor de late reactie.

Switch kwam een dag later binnen en alles werkt als een zonnetje! Dank!

 

JJ

Dit vind ik fijn om te lezen, top! Graag gedaan, en je weet me hier te vinden mocht het nodig zijn.Â