Skip to main content

Heb een SONY BRAVIA KD-43X85J LED TV. Na een internet storing werkt de bijgeleverde Sony afstandsbediening niet meer voor de Arris 2952 V2 tv ontvanger. Daarvoor kon ik met deze afstandsbediening zowel de tv ontvanger als de tv bedienen.

Via Instellingen, externe ingangen, kabel/sat setup en setup via model nummer heb ik geprobeerd om dat voor elkaar te krijgen maar de laatste stap in dit proces werkt steeds niet.

Na “zoeken naar kabel/satellietontvanger” krijg ik de melding: “kabel/satellietontvanger niet gevonden”. Soms krijg ik na invoering van de fabrikant en het model nummer de melding “Verbinden met kabel/satellietontvanger, dit kan misschien wel 30 sec duren” maar ook hier geen succes: ook na een half uur nog steeds hetzelfde bericht.

Kan iemand mij svp een tip geven hoe dit probleem op te lossen is?

 

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hi @piet1741! Welkom op het forum. Ik heb deze melding eerder voorbij zien komen. Daarbij was het mogelijk bij de setup “Arris” te kiezen. Dat lukt in jouw geval niet?

Wil je voor de zekerheid de stappen in dit topic nog eens nakijken? En bevestigen dat dit bij jou niet hetzelfde resultaat geeft?

 


 

Beste Bram, dank voor je antwoord. Ik heb de stappen van die topic nog een keer over gedaan en guess what: het werkt nu. Ik heb in de eerdere pogingen steeds bij de vraag naar het model van de Arris tv ontvanger VIP 2952 ingevuld. Na het opnieuw goed lezen wordt er gevraagd naar de eerste letters  en dus niet VIP 2952 maar VIP. Daarna verscheen een hele lijst met Arris opties waaronder 2952. Deze optie gekozen en daarmee was het probleem opgelost en werkt de Sony afstandsbediening ook op de tv ontvanger. Dank dus nogmaals.


@piet1741 evenveel dank dat je zo duidelijk de oplossing nog hebt doorgegeven. Dit zijn precies het soort tips waar toekomstige lezers iets aan hebben. 🙂