Skip to main content
Vraag

Sony Bluetooth nekspeaker werkt niet bij programma terugkijken

• July 9, 2026
  • 2 reacties
  • 22 keer bekeken

Wij hebben een Sony nekspeaker. Als we tv kijken doet deze het prima, ook als ik een opgenomen programma ga kijken.

Bij Netflix krijg ik echter geen geluid en bij ‘programma terugkijken’ ook niet.

Van Netflix kan het een beveiligingskwestie zijn maar van KPN begrijp ik het niet zo.

Is er iets wat ik doen om dit op te lossen?

2 reacties

losbol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • July 9, 2026

Hallo ​@PenYH 

Ik weet niet wat een nekspeaker is, wel wat een speaker (luidspreker) is.

Hoe is deze luidspreker aangesloten? Ik heb geen Netflix abonnement, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Bij programma terugkijken is dat via de gids in de tv-ontvanger? Welke tv-ontvanger heb je?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 9, 2026

Heb je de speaker draadloos verbonden met de DIW7022?

Netflix heeft Dolby Digital Plus 5.1. Dat komt niet via Bluetooth of optical. De hoogste norm daar is standaard Dolby Digital 5.1. 

Kies bij weergave bij Netflix voor het standaard geluid. Helaas kun je dat niet default instellen. 

Hetzelfde geldt bij opnames en terugkijken tegenwoordig. DDP 5.1. Alleen daar kun je niet voor een ander geluidsspoor kiezen. 

Zelf heb ik m'n Bluetooth headphone met m'n televisie verbonden. En niet met de box. 

En ​@losbol . Als je het niet weet, even Google raadplegen. Dat geeft de kennis

NB

Streaming boxjes als ook de TV+ box zijn in mijn ervaring niet geschikt om een audio apparaat Bluetooth mee te verbinden. Dezelfde ervaring heb ik met m'n Nokia 8000 streamingbox.