Skip to main content
Vraag

Sony Bluetooth nekspeaker werkt niet bij programma terugkijken

• July 9, 2026
  • 6 reacties
  • 54 keer bekeken

Wij hebben een Sony nekspeaker. Als we tv kijken doet deze het prima, ook als ik een opgenomen programma ga kijken.

Bij Netflix krijg ik echter geen geluid en bij ‘programma terugkijken’ ook niet.

Van Netflix kan het een beveiligingskwestie zijn maar van KPN begrijp ik het niet zo.

Is er iets wat ik doen om dit op te lossen?

6 reacties

losbol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • July 9, 2026

Hallo ​@PenYH 

Ik weet niet wat een nekspeaker is, wel wat een speaker (luidspreker) is.

Hoe is deze luidspreker aangesloten? Ik heb geen Netflix abonnement, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Bij programma terugkijken is dat via de gids in de tv-ontvanger? Welke tv-ontvanger heb je?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 9, 2026

Heb je de speaker draadloos verbonden met de DIW7022?

Netflix heeft Dolby Digital Plus 5.1. Dat komt niet via Bluetooth of optical. De hoogste norm daar is standaard Dolby Digital 5.1. 

Kies bij weergave bij Netflix voor het standaard geluid. Helaas kun je dat niet default instellen. 

Hetzelfde geldt bij opnames en terugkijken tegenwoordig. DDP 5.1. Alleen daar kun je niet voor een ander geluidsspoor kiezen. 

Zelf heb ik m'n Bluetooth headphone met m'n televisie verbonden. En niet met de box. 

En ​@losbol . Als je het niet weet, even Google raadplegen. Dat geeft de kennis

NB

Streaming boxjes als ook de TV+ box zijn in mijn ervaring niet geschikt om een audio apparaat Bluetooth mee te verbinden. Dezelfde ervaring heb ik met m'n Nokia 8000 streamingbox. 

• Auteur
  • Topper
  • July 11, 2026

@losbol: We hebben een Arris VIP2952 ontvanger. Overigens doet de speaker het nu ook niet meer als ik een opgenomen programma ga kijken.

Waarschijnlijk moet ik proberen de speaker opnieuw ‘aan te sluiten’.

Ik meld me weer als ik dat gedaan/geprobeerd heb.

• Auteur
  • Topper
  • July 11, 2026

@PeterG: Wij hebben een Arris VIP2952 ontvanger. Ik ga proberen om het Bluetooth zendertje en de speaker opnieuw te installeren, misschien helpt dat. Vervelend is wel dat de speaker het nu ook niet meer doet als ik een opgenomen programma kijk. Dat deed ie altijd wel (zoals eerder gezegd Netflix niet). Aan de instellingen op de tv kan ik ook niet ontdekken of daar iets anders staat dan zou moeten noch kan ik een keuze maken om het probleem te verhelpen. Ik meld we wel weer na het opnieuw installeren/koppelen.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • July 11, 2026

Hoe heb je die Bluetooth zender aangesloten op de Arris? Via de optische uitgang?

Zo ja, misschien helpt het dan om de Geluidsprioriteit in de Optical tab van de Geluid Instellingen op Stereo te zetten.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 11, 2026

Het is het best het Bluetooth zendertje met de televisie te verbinden. In plaats van de  VIP2952. 

Als het zendertje een analoge audio aansluiting heeft kun je die op de Arris VIP2952 ook gebruiken. 

Optical stereo, zoals Wartywolfs voorstelt, kun je ook proberen. 

De Arris ontvangers worden op het nieuwe opname platform gezet. Daar zit ook veelal Dolby Digital Plus op. Dat werkt dus niet via Bluetooth. 

Via de optische aansluiting van de tv is het wel Dolby Digital of PCM. Dat werkt zonder meer met optische aansluiting en Bluetooth. Via de aansluiting op de tv zul je ook met Netflix geluid hebben.