Skip to main content

Hoi,

 

vraag is op verschillende andere configuratie gesteld maar helaas niet de oplossing

 

Sony Bravia 55’ KD-55A85 (2020)

werkte prima met de arris kastjes (die waren ook nog IR vermoed ik)

 

Nu DIW 7022  kastje gehad (android box basically)

 

 

  • hdmi cec opgezet
  • bravia sync control  aangezet
  • dan setup tv box, vind kon (maar dan geen DIW nummers), of sagemcom , (dan wel DIW nummers, maar niet de 7022)

dus de vraag is of het wel kan, mis ik iets, is de 7022 de speciale KPN versie van een ander sagemcom apparaat?

De afstandsbediening van de Sony werkt niet op decoder van KPN, wordt ook niet ondersteund door KPN, de afstandsbediening van de decoder werkt wel op de Sony @Romanista 


Instellen hoeft niet. Als in de Sony Bravia sync en bediening van externe apparaten aan staat en in de box hdmi cec dan zou het met de Sony afstandsbediening moeten werken. Bij mij wel met de Sony Bravia 32" uit 2016.

De term Bravia kunnen we annuleren. Zo heetten de beeld buizen tv's al.

De 7022 werkt heel anders via tv afstandsbediening. Namelijk via hdmi cec. En niet meer via instellen voor IR. 


En mijn Sony (2009) vond de HDMI-CEC  van de TV+box tijdens de test niet zo prettig. Die had ik uit gezet.


Ik heb inmiddels het ‘opgelost’. Hij bleek wel te werken. Zoals je maar met de inpit selector schakelt en niet met de knop TV. Blijkbaar heeft de hdmi cec dan pas door wat ie moet doen

 

Meteen ook maar mn oude wiiU weer gekoppeld. Gewoon omdat t kan;)