Skip to main content
Vraag

Soundbar aansluiten op KPN TV+ Soundbox

• June 15, 2025
  • 8 reacties
  • 189 keer bekeken

Hallo,

Ik heb van alles al geprobeerd om een soundbar ( jbl 800 ) aan te sluiten op de soundbox, via (e)ARC en ook Optisch.

Voor zover ik kennis heb ik het idee heb dat het niet mogelijk is om dit werkend te krijgen. Dus is DIW7022 nog de enige oplossing.

Is er iemand die dit kan bevestigen?

8 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • June 15, 2025

---

Voor zover ik kennis heb ik het idee heb dat het niet mogelijk is om dit werkend te krijgen. Dus is DIW7022 nog de enige oplossing.

Is er iemand die dit kan bevestigen?

Ik heb mijn JBL Bar 5.0 Multibeam aangesloten op de earc van mijn tv. Werkt prima.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 15, 2025

Hoi,

Bedankt voor je reactie, en je heb ook deze box van kpn neem ik aan?

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • June 15, 2025

Maar waarom zou je dat willen, ​@GerritPD ? De Soundbox is juist bedoeld voor mensen zonder soundbar....als je een soundbar wilt aansluiten kun je beter gebruik maken van de reguliere DIW7022 (TVPlus Box). Scheelt 6 euro per maand....

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • June 15, 2025

Hoi,

Nee, ik heb de 7022 (tv+ box).

Maar ik zie nu dat jouw vraag anders is dan ik dacht, dus waarschijnlijk heb je niets aan mijn reactie.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 15, 2025

Hoi,

Nee, ik heb de 7022 (tv+ box).

Maar ik zie nu dat jouw vraag anders is dan ik dacht, dus waarschijnlijk heb je niets aan mijn reactie.

Ja je heb ook gelijk hoor, maar mijn schoonvader ( voor wie deze vraag is ) had al de JBL 800 en is overgestapt van Ziggo naar KPN, dus die info was er nog niet of heeft hij niet goed begrepen.

Maar dan is het duidelijk en dan gaan we ook voor hem over naar de 7022.

Bedankt voor jullie reacties.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 15, 2025

Maar waarom zou je dat willen, ​@GerritPD ? De Soundbox is juist bedoeld voor mensen zonder soundbar....als je een soundbar wilt aansluiten kun je beter gebruik maken van de reguliere DIW7022 (TVPlus Box). Scheelt 6 euro per maand....

Ja je heb ook gelijk hoor, maar mijn schoonvader ( voor wie deze vraag is ) had al de JBL 800 en is overgestapt van Ziggo naar KPN, dus die info was er nog niet of heeft hij niet goed begrepen.

Maar dan is het duidelijk en dan gaan we ook voor hem over naar de 7022.

Bedankt voor jullie reacties.

• June 15, 2025

Er zijn geen mogelijkheden om externe geluidsapparatuur aan te sluiten op de Soundbox omdat die daarvoor niet bedoeld is. De Soundbox is de soundbar. Het kan wel met de kpn tv+ Box, de DIW7022.

Wel kun je een koptelefoon o.i.d. via Bluetooth aansluiten, zie dit artikel.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • June 15, 2025

Als jouw schoonouders de JBL 800 soundbar hebben, zou ik dat zo laten.

Veel mooier en beter geluid.

En kiezen voor de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box). Scheelt ook nog eens € 6,-- per maand (minder).