Skip to main content

Ik heb een sound bar m.b.v. opticalkabel op de ontvanger aangesloten, werkt goed.

Kan echter het volume niet regelen via de KPN afstandbediening.

In het KPN menu-geluid- optical aansluiting geselecteerd, keert na bevestiging steeds weer terug in HDMI modus en moet dus geluid regelen met de afstandbediening van de sound bar.

Wie helpt?

Hoi @rontito52 , heb je de KPN ab wel gekoppeld ?

Ik heb hier de hdmi tv-tv-ontvanger en optisch voor homecinema-kpn ontvanger 

Ik heb het op hdmi staan, als ik radio luister zet ik de tv uit en neemt optisch het automatisch over. 


Hoi Anneke-Anna, ik heb geen idee hoe ik de ab moet koppelen.

 

 

 

 


Een KPN afst.bed. kan alleen ingesteld worden op een televisietoestel.

Alleen die van de Arris 5202 kan op enkele soundbars (lang niet alle) worden ingesteld, maar werkt dan niet meer op de aangesloten TV.

Een goede oplossing is natuurlijk een zelf in te stellen Logitech Harmony afst.bed. om ‘alles’ met één afst.bed. te doen.


Een KPN afst.bed. kan alleen ingesteld worden op een televisietoestel.

Alleen die van de Arris 5202 kan op enkele soundbars (lang niet alle) worden ingesteld, maar werkt dan niet meer op de aangesloten TV.

Een goede oplossing is natuurlijk een zelf in te stellen Logitech Harmony afst.bed. om ‘alles’ met één afst.bed. te doen.


Je hebt gelijk @PeterG , ik had de laatste keren de tv aan tijdens radio luisteren en dan kan het wel met de KPN ab. 


Beste Peter, met de KPN ab bestuur ik de ontvanger dus ook het uitgaande volume?


Nee, @rontito52 

De KPN ontvanger kent geen volume. Die volumeknoppen (en tv aan/uit en source) op de KPN afst.bed. bedienen het tv-toestel. De overige knoppen bedienen de KPN ontvanger.


1 KPN afstandsbediening met soundbar ? hoe ? ik word gek…..:)

Bij het koppelen van de soundbar in de KPN Arris 5202 software werkt het, de AB van KPN reageert op volume van mijn Sony soundbar HT XT-100 , je drukt op fast forward en test alles oke, ook volume via de AB van KPN…...daarna opslaan, blauw lampje op de AB van KPN …..je sluit af en het werkt niet meer…..HELP !!

Andere optie is Optical kiezen in de software , optical uiteraard aangesloten of via de TV of via de KPN box, maakt niets uit, hij houdt het niet vast. Zelfde probleem, hij gaat terug naar HDMI.

IK WIL GRAAG ALLES REGELEN VIA MIJN KPN AFSTANDSBEDIENING , OOK VOLUME ( AB ) !!! HELP !!! DANK JE !!!

( Ps TV is de Oled 803 serie, met allerlei uitgangen HDMI-ARC en optical voorzien 🙂 en veel opties in het menu van de TV m.b.t. audio )

 

 

 


Nee, @rontito52 

De KPN ontvanger kent geen volume. Die volumeknoppen (en tv aan/uit en source) op de KPN afst.bed. bedienen het tv-toestel. De overige knoppen bedienen de KPN ontvanger.

En bij het instellen/koppelen en testen doet hij het wel, sluit je af , is het afgelopen met de pret…..


Eerst op OK drukken en dan pas testen….

Ik heb zelf de 5202 en diens ab niet en ook geen soundbar. Kan het dus niet uitproberen en ondersteuning bieden is dan ook lastig. De IR ab van T4H (knoppen indeling gelijk, witte ring) werkt niet op soundbars.

Het volume van mijn HTS audio versterker wordt via de HDMI CEC tussen TV en HTS geregeld. Ofwel: de ab stuurt het IR signaal naar de TV die het via HDMI doorgeeft aan de audioset.

HTS=Home Theater System


Mn oude afstand bediening ging defect en ik had al geaccepteerd dat we altijd 2 AB’s gebruikten voor tv en geluid - dankzij alle nuttige input - het inregelen van de AB dacht iK zou dan eindelijk m’n Soundbar bediend kunnen worden en de tv aan/uit en dig ontvanger met 1 AB - en ja hoor het is gelukt , heb een demon HEOS Soundbar en ja de allerlaatste code die ik op de nieuw AB invoerde werkte , dank allemaal voor deze nuttige tips ben er heel blij mee GrtÂ