Skip to main content
Beantwoord

Soundbox aanschaffen via Markplaats?

• July 20, 2025
  • 6 reacties
  • 158 keer bekeken

Kan ik een soundbox kopen via marktplaats en aansluiten?  scheelt namelijk € 6,- per maand

Beste antwoord door Marlon92

Nee. Die werkt niet. Als die van een andere klant geweest is die hem gebruikt heeft en die klant heeft z'n abonnement opgezegd, dan is die soundbox geblokkeerd. 

Als je om 1 of andere wonderlijke reden een soundbox via marktplaats te pakken ziet te krijgen die nog nooit gebruikt is, dan moet je zelf je abonnementnummer en pincode invoeren bij eerste gebruik. Vanaf dat moment ga je 6 euro extra betalen op de factuur. Dus wat haalt het dan uit? Niets.

Je betaald geen 6 euro aan KPN voor dat kastje zelf. Je krijgt dat kastje gratis in bruikleen. Je betaald 6 euro voor het gebruik van de dienst. 

6 reacties

• Antwoord
  • July 20, 2025

Nee. Die werkt niet. Als die van een andere klant geweest is die hem gebruikt heeft en die klant heeft z'n abonnement opgezegd, dan is die soundbox geblokkeerd. 

Als je om 1 of andere wonderlijke reden een soundbox via marktplaats te pakken ziet te krijgen die nog nooit gebruikt is, dan moet je zelf je abonnementnummer en pincode invoeren bij eerste gebruik. Vanaf dat moment ga je 6 euro extra betalen op de factuur. Dus wat haalt het dan uit? Niets.

Je betaald geen 6 euro aan KPN voor dat kastje zelf. Je krijgt dat kastje gratis in bruikleen. Je betaald 6 euro voor het gebruik van de dienst. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • July 20, 2025

De KPN tv ontvangers, dus ook de Soundbox, zijn eigendom van KPN.

KPN heeft ze ook geregistreerd en alleen de versie van KPN kan je gebruiken.

Normaal gesproken.

Maar als je een eigen geluidssysteem wilt bestellen, adviseer ik om een Soundbar met subwoofer te kopen.

Heb je een veel beter en mooier geluid en ook dan bespaar je € 6,-- per maand.😉

Want voor de Soundbox in bruikleen betaal je € 18,50 per maand.

€ 6,-- extra t.o.v. de KPN tv+ box.

Als je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) afneemt, betaal je € 12,50 per maand.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 20, 2025

Private of zakelijke verkoop / koop van kpn modems en tv ontvangers is illegaal. Kpn verstrekt deze alleen maar op huurbasis.

Als die Soundbox al gebruikt is werkt het sowieso niet.

Is het een nog ongebruikte dan wordt gedetecteerd dat je 'm aanmeldt. Hierbij wordt ie automatisch huur à € 6 per maand. Mits je nu al TV+ hebt. Want is dat nog iTV dan gaat het ook niet werken. 

Ik zie er trouwens geen staan op Marktplaats. Dus vanwaar de vraag?

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • July 20, 2025

Kan ik een soundbox kopen via marktplaats en aansluiten?  scheelt namelijk € 6,- per maand

Modems en tv-decoders worden officieel niet los verkocht, alleen door KPN in bruikleen gegeven.

Ze gaan daardoor niet werken en bij aankoop maak je je schuldig aan een strafbaar feit ​@Tiemen1234 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 20, 2025

Hallo ​@Tiemen1234 ,

Of het mogelijk is, doet niet terzake. Het is gewoon eenvoudig niet toegestaan om een eigendom van KPN via zo’n website aan te schaffen. 

Stel dat je de maandelijkse kosten van zes euro te veel vindt. En je daarop zou willen besparen…. Dan kun je een willekeurige soundbar aansluiten op jouw TV. 

Wil je toch liever de KPN  Soundbox? Huur die dan via de officiële legale methode. Lees er meer over in dit topic:

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • July 23, 2025

Goedemorgen ​@Tiemen1234 , dank voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)
Zie dat je al veel goede reacties vanuit de Community hebt mogen ontvangen en eigenlijk is alles ook alles wel gezegd, ik kan hier inhoudelijk eigenlijk niks meer aan toevoegen! Hopelijk weet jij met deze informatie waar je aan toe bent en wat de mogelijkheden zijn!