Skip to main content

Soundbox gaat aan terwijl tv uitstaat en geluid niet optimaal

• November 13, 2025
  • 13 reacties
  • 73 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ook bij mij gaat de Soundbox+ aan. Terwijl de televisie uitstaat. (tv uitgedaan) Wat is dat toch met die sound box. Ook het geluid is nog steeds niet optimaal. (mag je eigenlijk wel verwachten van HarmanKardon) Soms vervormt het geluid en moet je de tv even op een ander kanaal zetten of op de afstandsbediening het geluid item activeren. (de mute knop ingedrukt houden) Raar!

Komt er nog een updatevan de box om al deze zaken op te lossen?

Admin: eigen topic voor bericht aangemaakt

13 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Goed om te weten dat jij hier ook mee te maken hebt. Gebeurt het spontaan aangaan ook nog op een bepaald moment van de dag? Vooral 's nachts of ook overdag? 

Andere mensen noemen dat vervormen van het geluid wel eens een ‘vissenkom’-geluid. Ervaar jij dat ook zo? Daar werken we zeker nog steeds aan, maar we hebben steeds goede hoop met elke nieuwe update dat het probleem tot het verleden behoort. Gebeurt dat vervormen van het geluid vooral op de ‘Voice’ preset of merk je het ook als je Youtube of Netflix aan het kijken bent? En de laatste vraag: Als je dan de mute-knop wat langer ingedrukt houdt, zie je dan dat er geen geluidsmodus is geselecteerd als het zich voordoet? Hopelijk kan je er wat meer over vertellen :)

Wat trouwens geen kwaad kan is om de zoveel tijd de Soundbox eens opnieuw op te starten. Dit doe je door de KPN-knop wat langer ingedrukt te houden en dan te kiezen voor ‘Opnieuw opstarten’. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 24, 2025

Het is inderdaad een soort ‘vissenkomgeluid’ blubberblubber, maar nog wel te verstaan. Als je het via ab even ander kanaal zet en weer terug is het geluid weer goed. Maar dit is zeer irritant.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 24, 2025

Ik merk het alleen met de Voice preset. Netflix etc kijk ik via mijn apple tv

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • November 26, 2025

Dank voor je aanvullende info, ​@Beertje50. Merk je dit ook met specifieke zenders, of is het overal? En heb je dit kunnen testen?

Als je dan de mute-knop wat langer ingedrukt houdt, zie je dan dat er geen geluidsmodus is geselecteerd als het zich voordoet? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 26, 2025

Niet specifiek. NPO 1, 2 en 3 BBC

Kijk ik veel

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • December 3, 2025

Al eerder hierover geschreven maar het geluid blijft belabberd. Ik heb er een opname van gemaakt. Kan ik die ergens uploaden? Het is een vreselijk “vissenkomgeluid” gaat pas weg als je naar een ander kanaal gaat. Heel vervelend als je iets aan het kijken bent.

(het gaat wel over de Soundbox Bang&Olufsen)

Admin: samengevoegd met eigen topic

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • December 3, 2025

Alles wat typte is weg dus opnieuw. Ik heb opname van het geluid gemaakt. Kan ik dat ergens uploaden zodat jullie het kunnen horen? Heb geluid nu via tv speakers maar dat was niet de bedoeling toen ik Soundbox kreeg.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • December 3, 2025

Ik denk dat je even YouTube moet gebruiken of https://streamable.com/tools/upload-video om te uploaden.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • December 5, 2025

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • December 5, 2025

Ik heb video geupload

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

@Beertje50 de video is niet meer beschikbaar, zou je deze nogmaals kunnen delen?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • December 11, 2025

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • December 16, 2025

Bedankt, Beertje. We hebben het gedeeld met het tv team.