Skip to main content
Beantwoord

Soundbox gebruiken voor radio als tv uitstaat?

• October 26, 2025
  • 6 reacties
  • 79 keer bekeken

kan ik de soundbox gebruiken als de tv uitstaat met de radio?

Beste antwoord door Arjan van B

Je televisie kan wel problemen geven, volgens Soundbox gebruiken met TV uit

Helaas zijn de verwijzingen naar “Soundbox gebruiken met TV uit” stuk omdat er van alles samengevoegd is. De uitleg staat nu ergens in:

En daar is belangrijk:

​Je kan een actieve HDMI splitter gebruiken (met eigen stroomtoevoer)

@TDN, nieuwsgierig: begrijp ik goed dat je die splitter dan verder niet als splitter gebruikt? Dus dat je die gewoon tussen de bestaande bekabeling zet zodat op de een of andere manier die handshake dan niet meer nodig is?

Een actieve splitter (duplicator) heeft in tegenstelling tot een passieve splitter een eigen HDCP decoder, hij dupliceert de hdmi-ingang en geeft hetzelfde signaal verder aan meerdere  hdmi-uitgang. De HDCP-check is OK omdat het antwoord komt van de HDMI-duplicator en niet meer van TV (geen antwoord als deze uit staat).

6 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 26, 2025

Beste ​@Albert Veenstra , ja dat kan.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 26, 2025

Zet dan geen CEC aan, want anders zet de KPN TV+ Soundbox de tv aan.

En zet de slaapstand op continue, anders schakelt hij na verloop van tijd uit.

Zet dan geen CEC aan, want anders zet de KPN TV+ Soundbox de tv aan.

En zet de slaapstand op continue, anders schakelt hij na verloop van tijd uit.

Bedankt ga ik doen 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 26, 2025

[…] selekteerde een radiokanaal en vervolgens schakelde ik de TV uit. Tot mijn verbazing komt het geluid wel uit de soundbox maar is voordurend gebrokkeld (onderbroken).

Met als mogelijke oplossing in datzelfde topic

Iemand anders op deze community heeft dit opgelost met een hdmi switch tussen tv en ontvanger.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Albert Veenstra welkom op de KPN Community dat is zeker mogelijk hoor! Je merkt dat iedereen goed met je meedenkt op de Community dank daar voor, altijd mooi om te zien. Heb jij een oplossing gevonden die voor jou werkt? 

Als je nog opzoek bent naar een oplossing of andere vragen hebt laat het dan weten. 

We heb trouwens ook een kennisbank waar veel informatie staat en een hele gezellige huiskamer.

Neem gerust eens een kijkje :-) . 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • November 24, 2025

Helaas zijn de verwijzingen naar “Soundbox gebruiken met TV uit” stuk omdat er van alles samengevoegd is. De uitleg staat nu ergens in:

En daar is belangrijk:

​Je kan een actieve HDMI splitter gebruiken (met eigen stroomtoevoer)

@TDN, nieuwsgierig: begrijp ik goed dat je die splitter dan verder niet als splitter gebruikt? Dus dat je die gewoon tussen de bestaande bekabeling zet zodat op de een of andere manier die handshake dan niet meer nodig is?

Een actieve splitter (duplicator) heeft in tegenstelling tot een passieve splitter een eigen HDCP decoder, hij dupliceert de hdmi-ingang en geeft hetzelfde signaal verder aan meerdere  hdmi-uitgang. De HDCP-check is OK omdat het antwoord komt van de HDMI-duplicator en niet meer van TV (geen antwoord als deze uit staat).