Skip to main content

Hallo Jasper,bedankt voor je reactie,ik vindt het niet ruimtelijk klinken,niet breed,niet breed in de ruime zin van het woord.

Maar meer een centerbox,een beetje blikkerig,als mono,uit 1 punt,geen ruimtelijk klank met effecten.

Had meer surround verwacht.

En updates van Android versies als nu 12 dan 13 etc.

Als bij een mobiele telefoon.

Dat vindt ik jammer,wel een mooi kastje.

Groot mag weer en mistaat niet.

Staat bij mij in een stereomeubel van leen bakker in wit,op een klein glazen plaatje dat onder de tv hangt.

Ik kijk draadloos met de box12 en 1GB en wil later nog sneller.

Begreep gisteren aan de telefoon met een van jullie medewerkers dat jullie bezig zijn of gaan met 10GB

Dan wil ik wel 4,staat al 2 jaar een ticket uit.

Kunnen jullie dat probleem ook eens oplossen met dat haperende beeld?

Moet kijken in stand Unicast,dus jullie weten wel van het probleem.

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je aangemaakt

​@Uit Meijel ruimtelijk geluid vanuit 1 centrale plek is nagenoeg onmogelijk dan moet het geluid worden weerkaatst via de wand achter je of het plafond (upfiring). Daarom is Atmos ondersteuning leuk maar niet erg zinvol. Via een hoofdtelefoon heeft dit veel meer effect.

De blikkerige klank lees ik vaker dat kan meerdere oorzaken hebben. 

Bedankt allemaal voor jullie reacties,ik wacht eventueel updates af.

Nog een fijne dag.

Voor meer ruimtelijk geluid zou deze box moeten kunnen samenwerken met andere (draadloze) luidspreker systemen zodat je ook luidsprekers achter je kan plaatsen. Dus een echte 5.1 opstelling. Of dat met een software update kan of zal worden aangepast is afwachten.

Mischien dat bij jouw deels de opstelling meespeelt, als ik op de foto af ga staat deze box vrij laag, het lijkt zelfs lager dan de tafel die voor de TV staat. Wat in andere topics wordt geschreven zal dit apparaat een beter effect hebben in een betrekkelijk kleine ruimte zoals een slaapkamer.

Mijn tv klinkt nog beter.

Een oude Panasonic Plasma van 2010.

Wil nu een grote Chinese tv van TCL met AI van 65 Inch.

Had een Yamaha surround resiever,maar al lang weg.

Heb alleen de boxjes nog bewaard en de centerbox.

Verpakt in een doos boven,en wil ik weer eens gebruiken en draadloos maken met een zender.

De boxjes zijn kleine kubusjes op een voetje,maar je kunt ze ook aan een beugeltje aan de muur hangen en ook draadloos maken.

Net als kleine Bose boxjes.

Komt goed geluid uit.

Koop dan wel een andere bas box.

Een Logitech surround set is ook niet verkeerd.

Een tv op de slaapkamer vindt ik niks,daar moet je slapen,en de liefde bedrijven! ;)

Dat laatste klopt helemaal, maar als je niet hetzelfde wil zien als een huisgenoot is het best handig.

Het was ook meer als voorbeeld, het kan ook aan de eigen verwachting liggen. Ik heb zelf een prima audioset dus geen noodzaak, om deze uit te proberen. Los van het ruimtelijke geluid ben ik wel benieuwd hoe het nu met de overall klank kleur zit want ik zou ook geen schel geluid verwachten of accepteren. 65 inch is in mijn ogen veel te groot voor wat KPN ons levert. Of een TV moet hele goede beeldverwerking software hebben, voorlopig zal ik zelf niet groter gaan dan 55 inch mede gebaseerd op onze kijkafstand. Maar uiteraard moet iedereen dit zelf beslissen.

Succes met je plannen.

Hoi ​@Uit Meijel en bedankt voor jouw bericht :)

Bedankt voor je feedback en uiteraard jammer om te lezen dat je het geluid van de Soundbox als niet ruimtelijk ervaart. Heb jij misschien de mogelijkheid om de Soundbox ergens op een hogere plek te plaatsen? Afgaande op de foto die je had bijgevoegd, krijg ik ook (net als Rowi.) de indruk dat deze wel heel erg laag staat en dat kan natuurlijk invloed hebben op hoe je het geluid ervaart. Heb je daarnaast ook de mogelijkheid om alles eens bekabeld te testen? Dat zorgt uiteindelijk toch altijd voor de beste verbinding en ik ben benieuwd of je dan ook nog verschil gaat merken. Gebruik je trouwens wel de geluidsmodus 'Voice'?

Hallo Jan,

Bedankt voor je reactie.

Op die plaats stond ook eerst mijn Yamaha Center-box.

Had ik verder geen problemen mee.

Die staat daar,omdat het voor de tv niet uit zag.

En ik kijk toch ook liever draadloos,wil van die kabels af.

Dat gaat verder wel goed.

Maar ik moet Unicast kijken zodat ik geen haperend beeld heb,maar dat was ook met bedraad.

Wat is dat toch,en waarom kunnen jullie dat maar niet oplossen?

Ik heb 1GB,snelheid net genoeg,maar wil nog eens 4GB,en Mesh.

Ik begreep van een medewerker dat jullie duizenden mensen gingen upgraden tot 10GB.

Dat was 3 dagen geleden nog.

Hij ging dat ook even bij de technische dienst navragen.

Ik wacht het maar af,maar straks lig ik in mijn houten jas,en maak ik dat niet meer mee! :(

Daar wacht ik al 2 jaar op,staat een ticket uit.

Bedankt voor de duidelijke terugkoppeling ​@Uit Meijel!

De Soundbox op een hogere plek plaatsen is alleen om even te testen of je dan ook verschil merkt, maar ik kan me ook voorstellen dat dit logistiek gezien niet helemaal ideaal is. Verder geef je aan dat je Unicast moet gebruiken omdat je via Multicast haperend beeld ervaart (ook bekabeld). Dat kan ik niet meteen plaatsen; multicast hoort juist stabiel te zijn met een bekabelde aansluiting. Als het dan dus nog steeds hapert, dan moeten we het denk ik toch zoeken in de Multicast verwerking van je netwerk of de Soundbox zelf. Gebruik je nog iets van een eigen router of een switch?

Hallo Jan,

Nee,er zit verder niets tussen,ik gebruik alleen de Box12.

En die staat vol open voor snelheid te kunnen maken alles op AX,160Hz,Full Duplex op 1GB.

Van de glasvezelkabel naar de modem zit een 1 meter Cat 8.1 kabel van 2000Hz en kan tot 40GB.

En de afstand naar de meterkast is 3 meter,aan de ander kant van de muur,het signaal is 99%

De wifi techniek 1200MB.

En haal met een speedtest tot 450MB.

Een kabel tot 100MB.

Dus het ligt niet aan mij.

Andere mensen hebben er ook last van.

Ik denk dat het ergens in de infrastructuur ligt.

Bedankt voor de toelichting en excuses voor mijn late reactie ​@Uit Meijel. Dan zou ik je toch ook willen adviseren om de Soundbox eens terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Hoe je dat doet, lees je terug in dit artikel op onze Kennisbank.

Reageer