Skip to main content

Soundbar koppelen met hoofdtelefoon lukt niet geen geluid hoofdtelefoon 

Hoi ​@spekreijse! Wat voor een koptelefoon probeer je te koppelen aan de Soundbox, en op welke manier? Het makkelijkste (en volgens mij de enige mogelijkheid) is via bluetooth.

Op je apparaat kan je naar “Instellingen > Apparaat > Afstandbediening en Accessoires” gaan. Het is hier belangrijk dat je “Bluetooth speaker mode” uitvinkt.

Vervolgens kan je op “Accessoire toevoegen” klikken en zorg je dat jouw koptelefoon in koppelmodus staat. Als het goed is moet je dan het apparaat in de lijst voorbij zien komen. Je kan hier op klikken en vervolgens koppelen.

Vervolgens ben je verbonden met je koptelefoon. Wanneer je een zender opzet, hoor je het geluid via je koptelefoon. De speaker van de Soundbox staat nu uit en hoor je dus niet meer.

Wanneer je verder “Bluetooth speaker mode” niet uitvinkt, krijg je een foutmelding bij het koppelen en verbinden van je koptelefoon.

Stel je wilt een keertje via jouw telefoon muziek starten en dat de Soundbox dit afspeelt, moet je Bluetooth speaker mode wel weer aanvinken. Over het koppelen van je telefoon kan je in dit topic ook meer vinden:

Wel verbonden, maar geen geluid, of héél even en daarna weer stil? →  Restart dan even je hele box door de “KPN” knop ingedrukt te houden. Je ziet dan een pop-up met de keuze uit “uitschakelen” of “opnieuw opstarten”. Ik had dit probleem op de DIW (toen ik koptelefoon maar niet werkend kreeg op Soundbox door de Bluetooth speaker mode) en moest toen restarten.

Bedankt Jeff, ik ga het proberen 

Hoi ​@spekreijse! Wat voor een koptelefoon probeer je te koppelen aan de Soundbox, en op welke manier? Het makkelijkste (en volgens mij de enige mogelijkheid) is via bluetooth.

Op je apparaat kan je naar “Instellingen > Apparaat > Afstandbediening en Accessoires” gaan. Het is hier belangrijk dat je “Bluetooth speaker mode” uitvinkt.

Vervolgens kan je op “Accessoire toevoegen” klikken en zorg je dat jouw koptelefoon in koppelmodus staat. Als het goed is moet je dan het apparaat in de lijst voorbij zien komen. Je kan hier op klikken en vervolgens koppelen.

Vervolgens ben je verbonden met je koptelefoon. Wanneer je een zender opzet, hoor je het geluid via je koptelefoon. De speaker van de Soundbox staat nu uit en hoor je dus niet meer.

Wanneer je verder “Bluetooth speaker mode” niet uitvinkt, krijg je een foutmelding bij het koppelen en verbinden van je koptelefoon.

Stel je wilt een keertje via jouw telefoon muziek starten en dat de Soundbox dit afspeelt, moet je Bluetooth speaker mode wel weer aanvinken. Over het koppelen van je telefoon kan je in dit topic ook meer vinden:

Wel verbonden, maar geen geluid, of héél even en daarna weer stil? →  Restart dan even je hele box door de “KPN” knop ingedrukt te houden. Je ziet dan een pop-up met de keuze uit “uitschakelen” of “opnieuw opstarten”. Ik had dit probleem op de DIW (toen ik koptelefoon maar niet werkend kreeg op Soundbox door de Bluetooth speaker mode) en moest toen restarten.

Via de optical output is ook wel wat mogelijk..ik luister  nu via de optical output naar de koptelefoon. 

Bedankt voor je reactie. Ik heb de galaxy buds2 pro en ik heb het via deze manier geprobeerd maar helaas het lukt niet.

Via de optical output is ook wel wat mogelijk..ik luister  nu via de optical output naar de koptelefoon. 

​@RobvdPoel Soundbox heeft geen optical output toch?

​@Golfbroek Kan je wat meer vertellen over wat er precies niet lukt? Waar loop je precies vast, wat zie je voor melding?

Ik denk dat hij de oordopjes niet vindt maar ik ben ze nu aan het opladen. Mijn vermoeden is dat de base leeg is.

​@RobvdPoel Soundbox heeft geen optical output toch?

​@Golfbroek Kan je wat meer vertellen over wat er precies niet lukt? Waar loop je precies vast, wat zie je voor melding?

Nee  klopt. Tv wel

Ik denk dat hij de oordopjes niet vindt maar ik ben ze nu aan het opladen. Mijn vermoeden is dat de base leeg is.

​@Golfbroek Dat is een goed idee. Zorg ook dat je Galaxy Buds2 Pro in koppelmodus staan, anders zie je ze ook niet op je scherm. Ik vind hier deze omschrijving:

Open the charging case to enter Bluetooth pairing mode. You can also enter Bluetooth pairing mode while wearing the earbuds by press and holding the left and right touch pads on the earbuds at the same time for more than three seconds.

Eventuele op deze pagina van Samsung in het Nederlands ook een uitleg: https://www.samsung.com/nl/support/mobile-devices/hoe-kan-ik-mijn-galaxy-buds-koppelen-aan-mijn-telefoon-tablet-watch-of-andere-apparaten/

Nee  klopt. Tv wel

​@RobvdPoel Heb je dan “Geluid naar HDMI” aangezet? Anders krijg je via die optical niks binnen toch van de Soundbox?

De optie geluid naar HDMI bestaat niet op SB.

​@JanD Jawel, wanneer je ontwikkelaarmodus aanzet op de SB kan je weer dat vinkje gebruiken. (klik)

​@JanD Jawel, wanneer je ontwikkelaarmodus aanzet op de SB kan je weer dat vinkje gebruiken. (klik)

Ik weet niet of dat ondersteund wordt door KPN, want ik zie nergens in de handleiding hoe je een ‘ontwikkelaarsmodus moet/kunt activeren.

Als KPN had gewild dat die optie er was (voor klanten) hadden ze dat wel ingebouwd.

Maar logisch is de optie niet, je huurt de SB om van het geluid van de SB te genieten en niet meer naar het (mindere) geluid van de TV.

Als je toch het TV geluid wilt horen, kun je beter de andere TV-decoder van KPN houden.

Klopt ​@JanD, KPN heeft een ander doel voor ogen en daarom uitgezet. Snap ik ook best wel van KPN. Op deze manier kan er ook niet naar KPN gekeken worden als het niet lekker werkt.

De vele vragen over deze functie zegt alleen wel dat er vraag naar is. En de uitleg dat sommige ook de Soundbox kiezen voor de betere specificaties vergeleken de DIW7022, is wat van te zeggen. Voor 6 euro per maand een klein beetje baas over je leenproduct zijn, is niet gek.

Ontwikkelaarmodus is verder iets wat op alle Android TVs wordt ondersteunt, het is ook niet super ingewikkeld. (check topic) Voor degene die het écht graag willen, een fijne uitweg zonder enige garanties.

Nee  klopt. Tv wel

​@RobvdPoel Heb je dan “Geluid naar HDMI” aangezet? Anders krijg je via die optical niks binnen toch van de Soundbox?

Ja klopt .

Van een permanente ontwikkelaarsmode te gebruiken (nodig voor Audio over HDMI) kan ik alleen afraden (specifiek voor mensen zonder goede IT-ervaring). Dit te gebruiken is heel gevaarlijk, je kan een optie verkeerd instellen en de box zou niet meer kunnen booten tot je via een fabrieksreset hem weer tot leven dwingt. Met ontwikkelaarsmode aan opent je tegelijk een gaat voor hacker via een app op de box, of via een andere apparaat in LAN of zelfs van buiten als de port 5555 niet goed beveiligd is. Dat is nog gevaarlijker als je als PC-administrator op internet gaat.

Het bestaat een elegante manier om koptelefoon tegelijk met Soundbox-speaker te gebruiken (ik heb de soundbox niet, dus kan iemand het checken?) In ontwikkelaarsopties staat standaard USB-audiorouting UIT, ook met ontwikkelaarsmode UIT is de USB-port geschikt om een koptelefoon of zelfs een BT-zender aan te sluiten.

USB Audiorouting
USB 2 Headphones adapter

​@TDN Voor geluid over HDMI hoef je alleen ontwikkelaarmodus aan te zetten en niks te doen in de instellingen, wat het risico enigszins beperkt. ​Voor poort 5555 moet je nog twee vinkjes omzetten én elk nieuw apparaat autoriseren op de TV zelf. Maar voorkeur is beter van niet, daar ben ik het mee eens.

Het bestaat een elegante manier om koptelefoon tegelijk met Soundbox-speaker te gebruiken (ik heb de soundbox niet, dus kan iemand het checken?)

Ik heb niet zo’n adapter, dus die ga ik even regelen en dan uitproberen. Goed idee wel, ben heel nieuwsgierig of het werkt.

Ik had nog een USB naar audio liggen. Ook via USB kan je idd geluid krijgen, maar net zoals bij Bluetooth is de interne speaker uit. Hiervoor was ontwikkelaarmodus niet nodig. 

Wanneer de Soundbox uit is, en geluid via eARC afspeelt van andere HDMI output, werkt het niet via koptelefoon. Daarnaast werkt volume bedienen niet zolang de USB er nog inzit. 

Ook is geluid via USB wel buggy, soms knippert het beeld en moet je USB er uit halen en weer in doen voor je geluid hoort. Kort samengevat: dit werkt niet lekker. 

Ik ben benieuwd of KPN nog op gaat treden tegen het (ongeoorloofd?) aanzetten van de ontwikkelaarsmodus ​@TDN .

Ik ben ben je eens, dat als je er niet in thuis bent, je beterer met je handen af kan blijven en de SB gewoon gebruiken waar deze voor gemaakt is.

Als KPN gewoon een knop maakt waarin je schakelen tussen hdmi of de speakers in de box is alles opgelost

Als KPN gewoon een knop maakt waarin je schakelen tussen hdmi of de speakers in de box is alles opgelost

Ja vraag me Ìberhaupt af wie heeft besloten voor deze instellingen te kiezen. Niet erg klantvriendelijk 

Hoi ​@spekreijse. De oorspronkelijke vraag komt bij jou weg zie ik, al is dit topic wel een beetje een zijweg ingeslagen. Hoe interessant de discussie ook is over de Soundbox en de mogelijkheden ervan, ik denk dat dat meer thuishoort in een topic die daarover gaat. Het is niet verboden om het over de ontwikkelaarsopties te hebben, want het is nu eenmaal een optie van Android TV. Dus het kan prima besproken worden in het Ontdek de KPN TV+ Soundbox: kleine box, groots geluid-topic of maak een eigen topic aan. 

Dan kan het hier weer gaan over het koppelen van oortjes of een koptelefoon via bluetooth aan de Soundbox. Daarvoor heeft ​@ikheetjeff al een hele duidelijke instructie gemaakt, dank daarvoor! Heb je hier iets aan gehad ​@spekreijse en is het jou ook nog gelukt ​@Golfbroek ? 

Het is mij helaas niet gelukt. Ik ga de sounbox weer omruilen voor de kpn tv+ ontvanger maar dat schijnt pas na een maand te kunnen.

Dankzij dit artikel met het benoemen van het uit moeten schakelen van de bluetooth speaker mode is het mij ook gelukt een Bose hoofdtelefoon te koppelen. Had vanmorgen contact met klantenservice en kreeg advies een reset naar fabrieksinstellingen te doen wat geen consequenties zou hebben
 geen handig advies
 en vanmiddag met iemand die zei dat als de box ‘kan niet koppelen’ meldt dat KPN dan ook verder niks kon doen.

Dus hier gaan zoeken en gelukkig vrij snel dit artikel gevonden
. blij mee

Het is mij helaas niet gelukt. Ik ga de soundbox weer omruilen voor de kpn tv+ ontvanger maar dat schijnt pas na een maand te kunnen.

Dan is het even afwachten totdat weer kan inderdaad. 

Dankzij dit artikel met het benoemen van het uit moeten schakelen van de bluetooth speaker mode is het mij ook gelukt een Bose hoofdtelefoon te koppelen. Had vanmorgen contact met klantenservice en kreeg advies een reset naar fabrieksinstellingen te doen wat geen consequenties zou hebben
 geen handig advies
 en vanmiddag met iemand die zei dat als de box ‘kan niet koppelen’ meldt dat KPN dan ook verder niks kon doen.

Dus hier gaan zoeken en gelukkig vrij snel dit artikel gevonden
. blij mee

Ik heb gelijk het antwoord van ikheetjeff als Best Answer gemarkeerd, zodat mensen nog gemakkelijker bij de oplossing uitkomen. Jammer dat je er niet uitgekomen bent met de helpdesk, maar gelukkig zitten er hier heel wat knappe koppen 😛 Dank je voor het delen!

Reageer