Skip to main content
Beantwoord

Soundbox net ontvangen, geluid zeer slecht

• June 8, 2026
  • 10 reacties
  • 154 keer bekeken

Vandaag de box binnen maar wat een slecht geluid komt eruit.

Ook nergens afdoende af te stellen totaal geen bas verschrikkelijk. 

Aan alle voorwaarden voldaan ; vrijstaand, rand meubel ,midden voor tv   maar blijft echt slecht geloof echt niet dat dit B&O is.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Hermanus1960 ,

Je kunt het geluid zelf instellen.

Om de geluidsinstellingen te openen ga je naar de Instellingen.

Kies vervolgens voor Geluid, en dan krijg je de beschikbare opties te zien.

Geluidsprofielen

Per deze update van mei 2026 heb je de mogelijkheid om persoonlijke geluidsprofielen in te stellen. Je kunt 3 persoonlijke geluidsprofielen instellen voor SpraakFilm en Muziek.

Per profiel pas je de lage (bas) en de hoge (treble) tonen aan. Verder kun je ook extra opties zoals loudness, en Dolby aanpassingen instellen naar eigen keuze.

Tijdens het aanpassen blijft het tv geluid op de achtergrond spelen. Je hoort dus direct wat je aanpassingen doen. Je kunt ook met P+ en P- zappen naar andere kanalen om te horen wat het profiel doet bij verschillende programma's. Zo kun je de geluidservaring precies aanpassen naar jouw voorkeuren.

Klaar met instellen? Dan wordt het profiel ook automatisch toegepast op alle apps die hetzelfde basisprofiel gebruiken. 

Bron en meer informatie:

10 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 8, 2026

Als het niet verbeterd gaat hij terug

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 8, 2026

Het geluid van de KPN Soundbox zit tussen (de meeste) tv's en een soundbar (met subwoofer).

Mijn advies ruil hem om voor de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en koop een goede soundbar met subwoofer.

De B&O luidsprekers zijn klein in een kleine behuizing (dus weinig klankbord)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 8, 2026

Het lijkt mij dat je stereo al niet goed hoort in zo'n kleine behuizing. 

Al hoor ik dat in de soundbar van 90 cm bij mijn moeder al nauwelijks. 

Geef mij maar een soundbar met (draadloze) subwoofer. In combinatie met de DIW7022. 

Of beter nog: versterker met losse 😀 speakers. 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • June 8, 2026

Vandaag de box binnen maar wat een slecht geluid komt eruit.

Ook nergens afdoende af te stellen totaal geen bas verschrikkelijk. 

Aan alle voorwaarden voldaan ; vrijstaand, rand meubel ,midden voor tv   maar blijft echt slecht geloof echt niet dat dit B&O is.

en er gewoon 6 euro per maand voor vragen, en gewoon blijven volhouden die prijs.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • June 8, 2026

Hallo ​@Hermanus1960 ,

Geluidsprofielen

Per deze update van mei 2026 heb je de mogelijkheid om persoonlijke geluidsprofielen in te stellen. Je kunt 3 persoonlijke geluidsprofielen instellen voor SpraakFilm en Muziek.

Per profiel pas je de lage (bas) en de hoge (treble) tonen aan. Verder kun je ook extra opties zoals loudness, en Dolby aanpassingen instellen naar eigen keuze.

Tijdens het aanpassen blijft het tv geluid op de achtergrond spelen. Je hoort dus direct wat je aanpassingen doen. Je kunt ook met P+ en P- zappen naar andere kanalen om te horen wat het profiel doet bij verschillende programma's. Zo kun je de geluidservaring precies aanpassen naar jouw voorkeuren.

Klaar met instellen? Dan wordt het profiel ook automatisch toegepast op alle apps die hetzelfde basisprofiel gebruiken. 

Bron en meer informatie:

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@Hermanus1960. Welkom op de KPN Community! Uit je reactie begrijp ik dat je hoge verwachtingen had van de Soundbox. En dat is ook terecht aangezien het gemaakt is in samenwerking met een gerenommeerd audiomerk. 

Maar als je een 5.1 geluidssysteem of een soundbar met subwoofer gewend bent, dan is er wel een duidelijk verschil. En dat verschil gaat de Soundbox ook niet goedmaken. Maar het kan wel juist een toevoeging zijn op een TV-toestel waar de ingebouwde speakers het werk normaal moeten doen. En wat nog meer een leuke feature van de Soundbox is, is dat het ook deels een smartspeaker is. Op je telefoon kun je bijvoorbeeld een liedje kiezen in Spotify waarbij je de Soundbox kiest als speaker. De Soundbox hoeft dan niet eens aan te staan (wel op standby) en hij begint met afspelen. 

Maar als je toch graag iets aan het geluid wilt doen, dan heeft ​@Noordzee hierboven je daarvoor een mooie instructie gegeven. Hopelijk krijg je het met wat aanpassingen toch naar je zin 🙂

• June 10, 2026

[..[ Uit je reactie begrijp ik dat je hoge verwachtingen had van de Soundbox. En dat is ook terecht aangezien het gemaakt is in samenwerking met een gerenommeerd audiomerk. 

Humm, ik heb daar zo mijn gedachten over :

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 10, 2026

En wat nog meer een leuke feature van de Soundbox is, is dat het ook deels een smartspeaker is. Op je telefoon kun je bijvoorbeeld een liedje kiezen in Spotify waarbij je de Soundbox kiest als speaker. De Soundbox hoeft dan niet eens aan te staan (wel op standby) en hij begint met afspelen. 

Elke moderne Soundbar met subwoofer hebben deze functie ook (via WIFI)😉

En dan heb je ook een veel beter geluid en dat is voor muziek heel erg belangrijk.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Klopt en ik ben het ook helemaal met je eens dat voor de ultieme geluidservaring je het beste een geluidssysteem kunt aanschaffen. Maar voor mensen zonder geluidssysteem is zo'n Soundbox wel een upgrade en ook dankzij de smartspeaker functies :) Ook omdat het niet gelijk een flinke uitgave vereist en je er toch leuke dingen voor terugkrijgt. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 14, 2026

Hallo ​@Hermanus1960 ,

Geluidsprofielen

Bron en meer informatie:

@Hermanus1960 

Heb je het geluid wat beter gekregen na het lezen van deze tips?