Skip to main content

Er valt mij iets vreemds op bij het inschakelen van de ondertiteling via de informatiebalk. Als ik de ondertiteling op deze wijze aanzet, loopt het geluid niet meer synchroon en het beeld is onrustig (hiccups). Moet een paar keer heen en weer zappen om het beeld en geluid goed te krijgen, maar dat wil niet zeggen dat het goed blijft. Lijkt zich alleen voor te doen bij LIVE TV (Multicast, en automatisch beste kwaliteit). De Soundbox is rechtstreeks verbonden met het modem (box 12). Is dit een bekend probleem? Zo nee: Wat kan ik hier aan doen?

Hoi ​@TonM1965. Vreemd dat dit zich voordoet bij jou op de Soundbox. Ik heb zelf ook een Soundbox staan (en die is zelfs via Wifi verbonden) en dan kan ik het niet reproduceren. Ik heb het op NPO1 en RTL4 getest, maar beeld en geluid blijft soepel en synchroon doorspelen na het aanzetten van de ondertiteling. 

Heb je ook nog andere tv-ontvangers in huis en hebben deze hier ook last van? En gebruik je ook eigen netwerkapparatuur in je thuisnetwerk zoals Wifi versterkers, repeaters of switches? 

In het andere topic waar je reageert geeft ​@ikheetjeff aan dat hij er last van heeft na 1,5 uur tv-kijken. Heb jij deze problemen vanaf moment één als je de tv-ontvanger uit stand-by haalt? En wat je nog even kunt proberen is de Soundbox geheel opnieuw opstarten. Dit doe je door wat langer de KPN-knop (rechtsboven) ingedrukt te houden en dan te kiezen voor ‘Opnieuw opstarten’.

Laat maar weten of dat iets doet en ik verneem graag ook wat je allemaal hebt staan :)

​@Arjan van KPN Ik gebruik verder geen eigen netwerkapparatuur, enkel SW 2. De Soundbox is rechtstreeks aangesloten op het modem, net als de TV+ box in de slaapkamer. De TV+ box in de slaapkamer geeft de problemen niet v.w.b. het niet synchroon lopen na het aanzetten van de ondertiteling. De problemen zijn er vanaf het moment dat de SB uit de stand-by wordt gehaald, dus niet pas na ongeveer anderhalf uur. Uiteraard heb ik de SB opnieuw opgestart, hielp niet. Ik heb zelfs de fabrieksinstellingen teruggezet, bood ook geen soelaas.

Het vreemde, als ik de Soundbox verwissel met de TV+ box uit de slaapkamer spelen de problemen niet, dan loopt het beeld en geluid soepel door, na inschakelen ondertiteling. De SB vervolgens ook geprobeerd in de slaapkamer, het probleem verhuist mee, helaas. Het lijkt erop dat ik alles heb geprobeerd. ​@Arjan van KPN Heb jij nog tips? Kan het niet aan de SB liggen? Ik hoor graag van je.

Hartelijke groet

Ok helder. En je hebt ook al de twee tv-boxen even gewisseld van plek, heel goed. Dan moeten we toch concluderen dat het iets in de software van de Soundbox is en dat dat opgelost moet gaan worden met een volgende update. In het andere topic is al aangegeven dat bekend is dat er problemen zijn met het asynchroon lopen van beeld en geluid en daar gaan we jouw melding ook aan toevoegen. Echt een oplossing heb ik helaas dus niet voor je op dit moment, behalve dan even heen en weer zappen om het (tijdelijk) te verhelpen. 

​@Arjan van KPN Dank voor het antwoord. Ik wacht de software-update af.

​@TonM1965 ik wilde je nog even laten weten dat dit probleem wellicht te maken heeft met het aanpassen van de Hz, wat je in je andere topic aangaf. We hebben dit intern inderdaad in onderzoek, zoals Arjan hierboven al zei😄

Reageer