Skip to main content

Sinds gisteren doet de 'source' knop van de afstandsbediening het niet meer. Met KPN gebeld, maar het was na 21.30 uur en had alles al geprobeerd wat de telefoniste ook met mij probeerde. Dus er werd heel veel herhaald. 

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Tweede afstandsbediening geprobeerd en het probleem blijft hetzelfde. Alle knoppen doen het, behalve de source knop. De source knop op de afstandsbediening van de tv zelf doet het prima, dus het ligt niet aan de tv (lijkt mij).

Alvast bedankt voor jullie kijk hier op. 

Gaat er wel een lampje branden op de KPN afstandsbediening, als je dat knopje indrukt?

Alle knoppen doen het, behalve de source knop.

Ook volume? Of gebruik je de KPN afstandsbediening niet om het volume van je televisie te regelen?

Tweede afstandsbediening geprobeerd en het probleem blijft hetzelfde.

En die ook afgestemd op die televisie?

Ja, lampjes branden. Het scherm van de tv 'flikkert' zodra ik op de source knop heb gedrukt. Zodoende weet ik dat ie wel wil, maar niet door zet. Alles doet het verder ook op de ab.

Heb alles gedaan wat ik kon bedenken. Alles wat KPN zei wat ik moest doen, had ik zelf allemaal al gedaan. Resetten, andere ab, bekabeld, alles. Ik heb al sinds ik overgestapt ben naar KPN problemen met het eea. Ververst continu, maar dit is een nieuw probleem. Ik heb echt alles geprobeerd.

Alle knoppen doen het, behalve de Source knop. Dat is echt de enige. Maar ik merk dat de knop wel wil, omdat het scherm flikkert zodra ik op de source knop druk, alleen opent hij het menu niet. Ik kan de source wel veranderen met de ab van de tv zelf. Maar dat is niet de bedoeling. 

Zou dat ene knopje dan gewoon kapot zijn? Maar de onzichtbare infrarood-signaaltjes die naar de televisie gaan duren niet zo lang, dus ik kan me ook niet voorstellen dat het maar een half signaaltje is. Gekke vraag: wat als je de KPN afstandsbediening dichterbij de televisie houdt?

En had je die andere KPN afstandsbediening die je geprobeerd had ingesteld voor diezelfde televisie?

(Ter info, het spam filter heeft een storing. Je moet televisie even voluit schrijven om te voorkomen dat je bericht in de wachtrij komt om goedgekeurd te worden door een moderator.)

Hoi @Salades van Johma. Welkom op de community. Wat vervelend dat de Source knop niet werkt. Welke tv-ontvanger heb je? 

Probeer de afstandsbediening terug te zetten naar fabrieksinstellingen en stel de afstandsbediening opnieuw in voor jouw TV. Welke merk TV heb je? 

Werkt de source knopje nog niet goed op je afstandsbediening. Dan kun je beter via KPN klanteservice een nieuwe afstandsbediening aan te vragen voor jouw KPN TV + box of KPN interactieve ontvanger. 

Veel succes nog. 

Reageer