Skip to main content

Beste allemaal,

 

Vandaag kwam mijn buurvrouw van 90 helemaal overstuur naar mij toe, de tv ging niet meer aan. Haar zoon was de afgelopen weken al zo vaak langsgekomen om te helpen dat ze hem niet meer durfde te bellen. 
Naast dat het allemaal heel ingewikkeld was met die 2 afstandsbedieningen (ik heb haar kpn afstandsbediening gekoppeld aan de tv zodat zij er nog maar één nodig heeft) is er nog iets wat fout steeds fout lijkt te gaan. Ze drukt per ongeluk op de source-knop en dan schiet deze naar analoog, waardoor de tv dus ‘niet meer werkt’. 
Nu is mijn vraag: is er een mogelijkheid om de source-knop uit te zetten dan wel te vergrendelen? Ik kan het zelf niet vinden, maar ik zou het niet raar vinden als meer ouderen hier problemen mee hebben. Hoop dat er een oplossing voor is.

 

ik hoor het graag,

Alvast bedankt namens Buurvrouw Oma

Goedemorgen beste  buurvrouwoma .ikzelf denk dat dat niet mogelijk is. misschien een klein tip.een pleister.met tekst er op plakken onder de source knop. Het is maar een idee van  mijn  hoopt dat het helpt. 😉👍

 


@BuurvrouwOma Welkom op het forum. Wat fijn dat je buurvrouw bij jou terecht kon voor hulp! Zoals Cornelis al aangeeft is het helaas niet mogelijk om de knop te vergrendelen. Misschien is het dan afplakken dan wel de beste optie. Als ik nog iets voor je kan doen dan help ik graag!


Reageer