Skip to main content

Ik zou graag willen weten of er losse speakers aangesloten kunnen worden op de interactieve tv ontvanger om beter geluid te krijgen bij muziek en films. En kan ik dan alles met 1 afstandsbediening gebruiken. Of moet ik dan een home cinema set aanschaffen. Iemand een idee?

Volgens mij kunt u die beter aansluiten op de tv.


Bedankt voor de reactie. Maar dan kan ik die niet bedienen met de afstandsbediening van de tv ontvanger. En dat is wel mijn bedoeling. 


Bedankt voor de reactie. Maar dan kan ik die niet bedienen met de afstandsbediening van de tv ontvanger. En dat is wel mijn bedoeling. 

Euhm... juist wel. De tv ontvanger heeft geen volume regeling. De volume knoppen op de afstandsbediening werken op de tv. Niet op de ontvanger. Net als de aan/uit knop. Daarvan zitten er 2 op de afstandsbediening. De ene is van de ontvanger, de andere van de tv. De volume knoppen werken ook op de tv. Net als de ene aan/uit knop. Ze werken niet op de ontvanger.

De ontvanger heeft wel een uitgang voor geluid, hoe die eruit ziet hangt af van welk type u heeft. Maar sowieso staat het volume daarop altijd op 100%.


O ok. Ja klopt dat er 2 knoppen op zitten. Maar ik dacht dat het volume via de ontvanger ging. Dan ga ik proberen om speakers op de tv aan te sluiten. Bedankt voor de tips. 


Ik ben benieuwd, want, mijn ervaring :

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/externe-versterker-aansluiten-op-tv-box-problemen-met-volume-441480

Maar ik laat me graag aangenaam verrassen.


Ik laat het weten als het werkt


Je kunt een HTS of soundbar aansluiten. Optisch of analoog (analoog is bij de 5202 niet beschikbaar). Maar het volume kan alleen op de HTS of soundbar geregeld worden met diens eigen afst.bed.

Als je een TV en soundbar danwel HTS hebt die HDMI CEC ondersteunen dan regel je het volume wel met de KPN ab, al loopt dat dan feitelijk via de TV. Die moeten onderling met HDMI verbonden zijn voor dat stuursignaal.

HTS: Home Theater Systeem / surroundversterker


@Mnbvcxz Welkom op het forum. Ik zie dat je al goed op weg geholpen bent door de mede forumgebruikers. Ik hoor natuurlijk graag of het werkt en mocht ik nog iets anders voor je kunnen doen dan hoor ik het ook graag! 


Ik heb inmiddels een logitech mediaspeakerset aangeschaft en aangesloten op de koptelefoonaansluiting  van de tv en geeft prachtig geluid. Enige jammere is dat ik het volume van de set alleen kan bedienen met de vaste volume aansluiting. Ik had gehoopt als ik het aan de tv had aangesloten dat ik dan de afstandsbediening van kpn ook daarvoor kon gebruiken. Ook werkt de set goed op de jack aansluiting van de ontvanger. Maar ook dan kan ik het volume niet met de ab regelen.

 

 


Kun je de luidsprekers in de TV wel regelen met de KPN afstandsbediening ?

Zo niet, dan is de afstandsbediening niet ingesteld voor je TV.


Ja de luidsprekers van de tv worden geregeld via de kpn ab. 


Dan zou je verwachten dat de koptelefoonaansluiting ook geregeld wordt, tenminste, schakelen de luidsprekers uit als je koptelefoon er in steekt of ?

Is er in de TV nog wat in te stellen op dit gebied ?


De luidsprekers schakelen niet uit als ik de koptelefoon of de speakerset erop aansluit.

Met de originele ab van de tv kan ik het volume van de koptelefoon wel uitschakelen. 

 


Dus je heb je dan 2 volume regelaars op de originele ab van de tv ?

Of alleen schakelen ?

Na dat ik mijn oude trouwe digitenne opneem apparaat aan de kant heb moeten zetten zitten we ook met dit probleem.

Als je de berichten van mij over de jaren terug zou lezen dan kun je zien dat ik me al lang verbaas over de onmogelijkheden op audio gebied van vele apparaten.

 


Nee ik heb op de originele afstandsbediening 1 volumeregelaar. Maar ik kan in het menu het volume van de aansluiting van de koptelefoon uitschakelen. 

Maar ik gebruik de afstandsbediening die geleverd wordt bij de interactieve tv ontvanger. Dat is een ab van kpn. Maar daar kan ik het volume van de speakerset niet mee regelen en dat vind ik jammer


Ja, het is ongelofelijk, er is technisch van alles mogelijk maar dit niet, ik dacht het al.

Een draadloze koptelefoon heeft een volume regelaar op de koptelefoon.

De Sony MDR-RF840R vind ik een uitstekend ding voor de prijs.


Ik leg me erbij neer en ik ben blij met de set. 


Toch nog even dit toevoegen :

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/geluid-volume-afstandsbediening-385175?postid=552914#post552914


Ja, die Logitech speakers zijn bedoeld voor bij een pc/laptop waar je toch al dicht bij zit. De prijs is daar ook naar. Derhalve hebben die geen afst.bed.

Deze heeft een bediening aan een draad.