Skip to main content

KPN abo genomen. TV kastje hapert.

Via de tv app is de gids waardeloos.

Internetsnelheid haalt het niet bij de beloofde 1GB, komt dichterbij de 150MB. Ik zou daarover teruggebeld worden, maar je raadt het al natuurlijk.

Kortom, na een jaar weer pleite!

Je hebt wettelijk 14 dagen bedenktijd, dus je kan er dan nog vanaf. 


En even bellen met KPN, die kunnen de meeste dingen wel oplossen (en moeten op z’n minst de gelegenheid krijgen denk ik).

Ik had ook wat dingetjes, altijd prima geholpen (en best af en toe ook wat frustratie), maar nu alles als een zonnetje. Doen in ieder geval wat wordt beloofd (itt Ziggo).


Hi @Ittervoort Dat klinkt niet zoals het hoort. Ik heb precies dezelfde ervaringen als @basherd_wie. Loopt hier nu als een zonnetje. Ik hoop dat we dat ook bij jou kunnen fixen.

Omdat TV+ via internet loopt, moeten we daar beginnen: heb je al een speedtest.net bekabeld gedaan vanaf de KPN router en niks er tussen? Beste is om even alles uit te pluggen, daarna alles even 3 minuten van het stroom, en daarna weer opstarten. Daarna met kabel op je laptop verbinden en kijken wat voor resultaten je meet.

Kabel is (vrijwel) altijd sneller dan WiFi.

Hoe is je TV+ kastje verbonden? Met kabel heb je beste resultaten, maar is niet altijd realistisch haalbaar. Hier werkt het met WiFi wel lekker, maar moet de verbinding wel goed zijn. Wat zegt je kastje over de verbinding? Zie je bij Instellingen > Informatie.

Als het wel met kabel is verbonden, of met WiFi maar bijvoorbeeld iets er tussen: wat heb je er precies tussen voor switches etc? Het moet namelijk IGMP Snooping & Multicast-to-Unicast ondersteunen.

Je zou eventueel ook je TV+ kastje naar Unicast zetten, dat laat het hier helemaal soepel lopen. Dat doe je ook bij “Informatie” en dan helemaal onderaan “Video Modus”.


Hi @Ittervoort Dat klinkt niet zoals het hoort. Ik heb precies dezelfde ervaringen als @basherd_wie. Loopt hier nu als een zonnetje. Ik hoop dat we dat ook bij jou kunnen fixen.

Omdat TV+ via internet loopt, moeten we daar beginnen: heb je al een speedtest.net bekabeld gedaan vanaf de KPN router en niks er tussen? Beste is om even alles uit te pluggen, daarna alles even 3 minuten van het stroom, en daarna weer opstarten. Daarna met kabel op je laptop verbinden en kijken wat voor resultaten je meet.

Kabel is (vrijwel) altijd sneller dan WiFi.

Hoe is je TV+ kastje verbonden? Met kabel heb je beste resultaten, maar is niet altijd realistisch haalbaar. Hier werkt het met WiFi wel lekker, maar moet de verbinding wel goed zijn. Wat zegt je kastje over de verbinding? Zie je bij Instellingen > Informatie.

Als het wel met kabel is verbonden, of met WiFi maar bijvoorbeeld iets er tussen: wat heb je er precies tussen voor switches etc? Het moet namelijk IGMP Snooping & Multicast-to-Unicast ondersteunen.

Je zou eventueel ook je TV+ kastje naar Unicast zetten, dat laat het hier helemaal soepel lopen. Dat doe je ook bij “Informatie” en dan helemaal onderaan “Video Modus”.

Dank. Ik ga er morgen mee aan de slag.


Je zou eventueel ook je TV+ kastje naar Unicast zetten, dat laat het hier helemaal soepel lopen. Dat doe je ook bij “Informatie” en dan helemaal onderaan “Video Modus”.

Dan lever je wel iets in qua beeldkwaliteit. Of dat erg is ligt aan je televisie en je ogen.


Hi @Ittervoort Dat klinkt niet zoals het hoort. Ik heb precies dezelfde ervaringen als @basherd_wie. Loopt hier nu als een zonnetje. Ik hoop dat we dat ook bij jou kunnen fixen.

Omdat TV+ via internet loopt, moeten we daar beginnen: heb je al een speedtest.net bekabeld gedaan vanaf de KPN router en niks er tussen?

ik zou toch zweren dat TV kijken niet via de internet bandbreedte gaat maar via een parallel kanaal op de glasvezel. Dus 1Gbps moet haalbaar zijn met een marge van 10%? Ook dat gedoe met unicast is toch niet iets waar je je als klant mee bezig moet houden? 

1Gpbs moet gewoon kunnen tot ruim in de 900Mbps en daarnaast moet je gewoon normaal tv kunnen kijken. Inderdaad wel de boel met ethernet aansluiten anders is het wild-west.


Hi @Ittervoort Dat klinkt niet zoals het hoort. Ik heb precies dezelfde ervaringen als @basherd_wie. Loopt hier nu als een zonnetje. Ik hoop dat we dat ook bij jou kunnen fixen.

Omdat TV+ via internet loopt, moeten we daar beginnen: heb je al een speedtest.net bekabeld gedaan vanaf de KPN router en niks er tussen?

ik zou toch zweren dat TV kijken niet via de internet bandbreedte gaat maar via een parallel kanaal op de glasvezel. Dus 1Gbps moet haalbaar zijn met een marge van 10%? Ook dat gedoe met unicast is toch niet iets waar je je als klant mee bezig moet houden? 

1Gpbs moet gewoon kunnen tot ruim in de 900Mbps en daarnaast moet je gewoon normaal tv kunnen kijken. Inderdaad wel de boel met ethernet aansluiten anders is het wild-west.

IPTV loopt inderdaad via VLAN 4, internet via 6. Voor het gemak heb ik het ‘via internet’ genoemd, wat volgens mij niet feitelijk onjuist is dacht ik. 


Je zou eventueel ook je TV+ kastje naar Unicast zetten, dat laat het hier helemaal soepel lopen. Dat doe je ook bij “Informatie” en dan helemaal onderaan “Video Modus”.

Dan lever je wel iets in qua beeldkwaliteit. Of dat erg is ligt aan je televisie en je ogen.

Klopt idd, was onze reden om deze optie heel lang als ‘geen optie’ te zien, maar uiteindelijk zien wij maar heel weinig verschil. Ook op onze 4G 2023 LG TV. Zal vast aan onze minder kritische ogen liggen


KPN abo genomen. TV kastje hapert.

Via de tv app is de gids waardeloos.

Internetsnelheid haalt het niet bij de beloofde 1GB, komt dichterbij de 150MB. Ik zou daarover teruggebeld worden, maar je raadt het al natuurlijk.

Kortom, na een jaar weer pleite!

Goedemorgen

Ik lees hier een aantal issues en opmerkingen en veelal frustraties.

-TV kastje hapert-Wat hapert er?

-Tv app is waardeloos -Dit is een persoonlijke mening honderden mensen zijn dat niet met je eens.

Beter zou zijn om aan te geven wat er volgens jou beter zou kunnen of verbetert kan worden.

-Internet snelheid haalt het niet zeg je -op de eerste plaats hoort deze opmerking niet in deze topic plaats en op de tweede plaats -wat voor abonnement heb je wat voor verbinding -hoe verbonden enz ?

Zomaar wat roepen is niet zo moelijk maar als je wat meer info geeft is er wellicht iemand hier je je van een goed advies kan voorzien.

-En tot slot je laatste opmerking weer een jaar pleite-Het is zoals al bovenstaand aangeven dat je op kan zeggen binnen 2 weken.

Mijn inziens zou ik eens kijken en laten analyseren wat er nu echt aan de hand is ipv van wat frustraties hier droppen.

Als je om te beginnen eens aangeef wat voor abonnement wat voor verbinding -hoe aangelsoten enz enz

wellicht kan iemand je dan helpen hier.

Suc6