Skip to main content
Hallo,



Wij hebben een kpn alles in en met opname er bij, nu zit hier een hdmi aansluiting op,

nu kan ik wel tv kijken hiermee, maar wij willen ook graag dat we hier een dvd speler bij aan kan sluiten.

zijn er hdmi splitters, die je door middel van een schakelaartje van bv tv naar dvd kan zetten?

welke type hdmi spitter kan ik hier het beste voor gebruiken
Hallo @hdmi splitter , de tv-decoder van KPN sluit je aan met een HDMI-kabel op je tv-toestel.

Een DVD-speler sluit je ook aan met een HDMI-kabel op je tv-toestel en NIET op de tv-decoder.

Of heeft je tv-toestel maar 1 HDMI-poort?

Als je tv-toestel maar 1 HDMI-poort heeft kun je een HDMI-splitter kopen, al voor weinig bij bijvoorbeeld de Action of een radio/tv-speciaalzaak in je woonplaats of een lokaal onderdelenhuis/electronicawinkel.
Een dvd-speler sluit je gewoon aan op het televisietoestel. Op SCART (A/V) of, indien de dvd-speler een HDMI-uitgang heeft, op een vrije HDMI ingang van je televisie. De tv decoder en diens verbinding laat je ongemoeid.



Met de ab van je televisie of kpn (knopje helemaal linksonder) schakel je tussen de decoder-ingang (voor tv kijken en de andere functies van de decoder) en de ingang waarop de dvd-speler zit. Zodat je dvd's kunt kijken.



Of bedoel je een Bluray-speler? Zodat je ook BD kunt kijken (in HD). Daar zit sowieso een HDMI uitgang voor naar je televisietoestel op.
Goedemorgen @hdmi splitter, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!



Ik zie dat je hierboven al goed geholpen bent! Heb je het inmiddels al kunnen aansluiten en getest?



Mocht je nog andere vragen hebben hierover dan hoor ik het graag 🙂
Peter



bedankt voor het antwoord, maar ik ben in bezit van een kpn box, daar zit een hdmi aansluiting op,

En deze is momenteel aangesloten op de tv, nu was mijn insteek om daar een splitter tussen te zetten, die ik van hdmi modem, om kan zetten naar de dvd, of naar tv om niet steeds de kabel te wisselen.



Met vriendelijke groet
Heeft je tv maar één hdmi ingang? En heeft je dvd-speler een hdmi uitgang? Dan kan je een hdmi switch (geen splitter!) gebruiken. Om het tekort aan hdmi ingangen op te vangen.

Heeft je dvd-speler alleen een scart aansluiting dan heeft een hdmi switch geen enkele zin. Dan moet die gewoon op de scart aansluiting van je tv.
Geachte



dank u voor de info, zal hier ff mee aan het werk gaan



mvgr Koen

Reageer