Skip to main content

Waarom wordt een software update plompverloren gestart midden in een avond. Zit net een film te kijken. Gewoon alles weg.

wat waardeloos! Bij xs4all nog nooit meegemaakt

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Software updates worden normaliter 's nachts doorgevoerd zodat je er niets van merkt.

Ik ben benieuwd wat er bij jou een update heeft ontvangen.


Smart tv's worden ook regelmatig geüpdatet. Die trekken zich niets aan van dag of nacht.

Wellicht is dat aan de hand.


Was een update van het tv kastje. NMC 8.0.139_1


Het was bij jouw een raar tijdstip. Maar…. heb je eco stand-by (energiespaarstand) aan staan en eerst gekozen voor '’uitstellen'’? Dan kan het inderdaad zo maar midden op de avond gebeuren.

Ik zet 'm nu net aan (het is een beetje laat 01:29, ik weet het...) en de ontvanger komt uit spaarstand en vraagt idd om een update.


Of misschien zet @Sbo14 de ontvanger helemaal uit? Stekker uit het stopcontact? 


Geen eco stand en ook niet gekozen voor uitstellen.

ook geen stekker uit het stopcontact gehad.


Nou, blijft apart. Gelukkig de komende ca. 4 weken geen updates! 😀.

Films en series kijk ik nooit '’live uitgezonden'’, maar neem ik altijd eerst op. Dan kan je in zo'n situatie er ook niks van missen. Zo'n update is ruim 10 minuten...


@Sbo14 Welkom op het forum! Zoals door andere gebruikers in dit topic is aangegeven worden updates normaal in de nacht uitgevoerd zodat jij niet gestoord wordt tijdens het tv kijken. Ik kan niet verklaren waarom daar in dit geval van is afgeweken, excuses daarvoor. Mocht je nog verder nog vragen hebben dan beantwoord ik die graag!Â