Skip to main content

De ontvanger schakelt zich bijv. tijdens het beluiteren van radio-uitzendingen met enige regelmaat "zelfstandig” uit.  Hij moet dan weer worden ingeschakeld via de afstandsbediening of aan/uit knop.

Wat is de oorzaak en hoe los ik dit op.

Hoi @Peter Mercedes

Heb je al gekeken onder onder Instellingen -> Energiegebruik instellingen -> 'Automatisch overschakelen naar stand-by ? 

Goed mogelijk dat deze op ‘maar’ 2 uur staat. Dit kun je dan wijzigen met de <> knop op de afstandsbediening.


Met het gegeven advies kan ik helaas niets. Als ik kies voor “Instellingen” heb ik vervolgens geen optie > Energiegebruik etc.

Derhalve toch graag een nieuwe optie om dit probleem te kunnen oplossen.


@Peter Mercedes Heb je het nieuwe menu of nog de oude?

Nieuwe: menu-instellingen-standby


Ik had de optie inmiddels al gevonden en de tijd ingesteld. Om je vraag te beantwoorden, ik heb het nieuwe menu.

Toch bedankt voor de reactie. 


Hoi @Peter Mercedes, begrijp ik dat er geen tijd ingesteld staat, maar dat de ontvanger toch uit gaat na bepaalde tijd? Is dat dan willekeurig? Of gaat het nu wel goed? Het is mij niet helemaal duidelijk.


Het probleem met het spontaan uitvallen is opgelost na het opnieuw instellen van de tijd.

Daarvoor in de plaats krijg ik nu elke paar dagen plotseling een update waarbij radio/tv tijdelijk geen programma (beeld/geluid) hebben. Zeer vervelend midden in film bijv.

Graag hiervoor een oplossing!


Op de ontvanger? Heb je deze al eens een reset gegeven? Even opnieuw de software inladen. Zorgt dat voor verbetering?


Ja, inmiddels de ontvanger al voor de 2e maal gereset waarbij de software opnieuw is geladen. Moet even afwachten wat resultaat is. Met dit weer maak ik minder gebruik van tv/radio!😎


Ja ik hoor graag weer van je als het niet gaat zoals het hoort. Geniet van het mooie weer!


Heeft het probleem zich nog weer voorgedaan?


Het probleem heeft zich niet meer voorgedaan. Bedankt voor (re-)actie.

Peter M


Heel fijn! 

Mocht er nog weer iets zijn, dan hoor ik graag van je.