Skip to main content
"alle” sport vandaag volgens kpn

Stel je wilt snel sport zien, daar heeft KPN zowaar een tabblad voor gemaakt. toepasselijk Sport genaamd. Maar als sportliefhebber krijg je daar een incompleet overzicht. 

Sporza zendt de Tour de France Femmes ook uit, (om 12:05 en daarna om 1330). Natuurlijk zendt Sporza ook de laatste etappe van de mannen uit met de prijsuitreiking erbij.

BBC2 zendt vanaf 14:14 Diamond League London, ruim drie uur atletiek! 

Ook op de BBC vanavond (vanaf acht uur), eerste Cricket 🏏 (Highlights from the fifth day of the Fourth Test of the 2023 men's Ashes.) en meteen daarna golf 🏌️️‍♂️ (The Open Highlights 2023: Final Round). En dan vergeet ik bijna Rugby League Challenge Cup. Ik zweer dat ik zou denken dat dit ook  sporten zijn, maar bij kpn denken ze daar anders over.

ARD en ZDF worden ook nooit weergegeven en France 2 bestaat ook niet als het om sport gaat, vandaag de Tour, maar ook Rugby (Six Nations) zijn toch gewoon sporten.

En dan is er een onderdeel Sportcommentaar genaamd. denk je dat daar Vive le Velo tussenstaat?

Mijn vragen zijn dan ook:

Wie bepaalt wat sport is en wat niet bij kpn

Wanneer kunnen we een echt sportoverzicht verwachten bij kpn?

 

 

 

 

Vandaag ook weer wat. Stel je wilt naar de grote favoriet kijken op het WK Vrouwen⚽️. Dan wil je hun eerste wedstrijd tegen Marokko wel zien. Niks op NOS. Sporza en ook BBC laat het afweten, maar er zal toch wel een Duitse zender zijn die de wedstrijd uitzendt, toch?

geen voetbal op ARD of ZDF, aldus kpn

Jawel hoor

Niet Notruf Hafekante maar gewoon Fußball Frauen WM

Ik kan me niet voorstellen dat ZDF pas vanmorgen heeft besloten om in plaats van de Krimmi-Reihe de wedstrijd uit te zenden.

Hoe kan dit? Wie is er binnen kpn verantwoordelijk voor deze puinhoop?


Hoi @frankkijktgraagtv, je wilt graag een duidelijk overzicht van alle sport die uitgezonden wordt. Nu zijn het voornamelijk de Nederlandse zenders.

Hoe dit precies zit, daar heb ik geen idee van. Maar ik denk dat er een label aan gehangen moet worden dat het sport is. Ik denk dat dat aangeleverd wordt van uit de zenders als ze de gids doorgeven. Als er dan op korte termijn een wijziging plaatsvind in de programmering, zoals bijvoorbeeld bij ZDF is dat te laat om aan te passen. Wij nemen de gids over zoals aangeleverd door de zenders. 


@Bart_Z jij denkt echt dat ZDF op het allerlaatste moment heeft besloten om in plaats van Notruf Hafenkante toch maar snel de rechten te kopen bij FIFA en een voetbalwedstrijd uit te zenden, Niet zo maar een wedstrijd, die van het eigen land notabene.

"Nu zijn het voornamelijk Nederlandse zenders”, nee dat is ook niet waar want, want BBC en Sporza komen wel degelijk in het overzicht. En bij "Sportcommentaar” komt zelfs CNN erbij.

Laten we nog een ander probleem aankaarten, want KPN maakt er gewoon een puinhoop van.

Dit is het overzicht op dit moment (vrijdag 28 juli 14:40)

snel tellen, hoeveel "wedstrijden” staan hier?

Hoeveel wedstrijden tel jij? 2 keer 6 = 12. Zo lijkt het totdat je beter gaat kijken.

Dat zijn dezelfde, en dat gebeurt ook met NOS WK voetbal, Zweden - Italië, morgen om 09:21 en dan ook weer met de Le Tour Femmes van zaterdag, en op zondag weer twee keer dezelfde NOS uitzending van het WK en het wielrennen. Elke uitzending van de NOS staat steeds twee keer in het overzicht.

Beste @Bart_Z, het lijkt er op dat je een medewerker bent van kpn ("Wij nemen de gids over...”), als dat zo is dan zou je in plaats van "geen idee” opschrijven, intern navraag kunnen doen hoe het sportoverzicht werkt en waarom het fout gaat met de NOS (steeds dubbele vermeldingen), welke zenders wel en welke zenders niet in het overzicht komen. Komt dat door "labels” of iets anders.

Dan zou mijn vraag ook beantwoord zijn. En nogmaals, ZDF heeft echt niet op het laatste moment besloten om de wedstrijd Duitsland-Marokko uit te zenden. 


2 keer is inderdaad overdreven. Ik heb je feedback doorgezet naar de collega's die hier verantwoordelijk voor zijn. Mocht ik daar een verdere terugkoppeling van krijgen, dan hoor je dat van mij. 


Beste @Bart_Z ,

 

Dat er steeds twee keer dezelfde wedstrijd staat bij de NPO is omdat jullie NPO hebben en NPO GOS (Gesproken Ondertiteling S). Maar dat is het in het overzicht helemaal niet duidelijk. Vandaar dat het dus dubbelop lijkt. Misschien kan iemand een klein logootje maken waardoor dat verschil wel te zien is (al zullen de meeste mensen die de GOS-zender willen daar dan weer niet veel aan hebben). In mijn geval zou het fijn als er de NPO zenders zonder GOS in het overzicht staan.

Het mysterie van steeds dubbele wedstrijden hebben we dus nu al opgelost. Ik hoop dat je te weten komt waarom bepaalde sportwedstrijden niet in het overzicht staan en andere wel, heel benieuwd bijvoorbeeld waarom de sterkste man in het sportoverzicht terecht komt en Sporza Tour Femmes niet.


Ik heb de terugkoppeling ontvangen en het lijkt dubbel inderdaad doordat ook de NPO GOS zenders worden getoond. Je ziet het verschil rechtsonder de 1. Daar staat GOS. Verder wordt de meest bekeken sport uitgelicht, alles uitlichten kan niet. En staat het er niet goed tussen dan komt dat doordat de gids niet goed aangeleverd is. Zo doen de Duitse zenders dit bijvoorbeeld niet heel goed. Waardoor het dus niet altijd goed in de gids staat en dus ook niet in het overzicht kan komen. 


Dankjewel @Bart_Z voor het reageren op mijn vragen.

Inderdaad als je heeeel goed kijkt zie je schuin de lettertjes gos staan tegen vierkantje, zo handig dat jij en ik het meteen zagen (not!).

Je antwoord maakt wel duidelijk dat het overzicht Sport incompleet is, of dat nu door de Duitsers komt of door jullie keuzes.

Een dingetje wil ik je wel meegeven, 

Verder wordt de meest bekeken sport uitgelicht

Dit is een zelfversterkend mechanisme, jullie laten in het sportoverzicht de meest bekeken sporten/zenders zin, vervolgens zullen dat dus programma's zijn die bekeken zullen worden, want ze staan in het handige overzicht en blijven ze de "meest bekeken sport”. Maar gelukkig werkt het overzicht niet zo, want in het sportoverzicht staat vandaag ook 'The Hundred’, ik denk niet dat dat een kijkcijferkanon wordt.

Voor mij en alle meelezers van dit draadje is het duidelijk dat het sportoverzicht leuk is maar niet de plek om te kijken welke sporten er worden uitgezonden.


Ja het is niet een compleet overzicht, maar van het meest bekeken. Meer kan ik er niet van maken. 

Een volledig overzicht van alle sport per dag is vast ergens online te vinden.