Skip to main content

Hallo, afgelopen week iemand geholpen die de overstap wil maken van Ziggo naar KPN Internet/TV.

Als ik hetzelfde pakket koos als dat ik nu zelf heb kwam ik uit op €67,00 terwijl ik €76,34 betaal.

Bij navraag klantenservice KPN, waar ze in eerste instantie ook niet wisten waar dit aan lag, blijkt dat Spotify zoals vermeld op de factuur HELEMAAL niet gratis is maar dit gewoon in je abonnement zit verweven! Terwijl dit jaren geleden toch echt gratis was. M.a.w. je betaald dus gewoon voor Spotify ondanks dat op de factuur staat dat het gratis is. Bij mij bekruipt het gevoel dat ik toch een beetje genept wordt. Zijn er meer mensen die dit gevoel hebben ?

 

Huidige kosten p/mnd

€ 76,34

Product

Alles-in-1 Standaard

€ 73,85

Opties

Spotify Premium - gratis

€ 0,00

Opnemen Pakket gratis

€ 0,00

Vast telefoonnummer - gratis

€ 0,00

HD tv-ontvanger - gratis

€ 0,00

HD tv-ontvanger - gratis

€ 0,00

Sneller Internet 200/200

€ 8,99

Sneller Internet 200/200 - korting zolang je abonnement loopt

€ -6,50

KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (2 apparaten)

€ 0,00

Totaal per maand

€ 76,34

Bij navraag klantenservice KPN, waar ze in eerste instantie ook niet wisten waar dit aan lag, blijkt dat Spotify zoals vermeld op de factuur HELEMAAL niet gratis is maar dit gewoon in je abonnement zit verweven! Terwijl dit jaren geleden toch echt gratis was.

Spotify is nooit gratis geweest, de kosten voor Spotify hebben altijd in de basisprijs van het Alles-in-1 abonnement verweven gezeten. In het begin was er nog wel sprake van een kleine korting maar die is een aantal jaar terug in twee stappen weggewerkt. Misschien kan je je nog herinneren dat de Alles-in-1 Standaard en Premium abonnementen twee jaar lang een hogere prijsstijging hadden dan de andere abonnementen.

Het is natuurlijk ook volstrekt logisch dat Spotify niet gratis weggegeven werd, KPN is natuurlijk geen filantropische instelling.


Terwijl dit jaren geleden toch echt gratis was

Ook toen zat het er niet kosteloos in, maar voor 5,99, wat toen iets van 2,50 minder was dan los Spotify abonnement. 

Als al die "gratis” opties in je abonnement € 0,00 waren (zijn) zou je Alles-in-1 Standaard of Premium toch hetzelfde kosten als het A-i-1 Instap abonnement ??!!

Gratis is bij KPN: inbegrepen tegen korting maar niet 0 euro. 
Tegenwoordig is alles een losse optie. (en bij A-i-1 Standaard en Premium nu voor de volle prijs)


U heeft een oud abonnement. Degene die u nu helpt krijgt een nieuw Hussel abonnement. Hussel heeft een andere prijs opbouw, daardoor kom je op een andere prijs uit.

En bedenk je heel goed: KPN is een commercieel bedrijf, niet de kerstman. 

Als u Spotify niet gebruikt, dan kunt u beter uw abonnement aanpassen naar Hussel.