Skip to main content

ik heb op netflix een slecht tot geen spraak geluid.

de muziek en intro van een film /serie werkt wel maar zodra er gesproken wordt valt het geluid uit.

heb alles al geprobeerd opnieuw opstarten enzo.

 

wie kan mij helpen

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

Sommige tv's kunnen niet tegen het Dolby Digital Plus geluid van Netflix. Dan kun je niets anders doen dan steeds per film of aflevering opnieuw te kiezen voor het stereo geluid erbij. Standaard is dat helaas steeds DDP. Wat o.a. op de tv van mijn moeder alleen een gereutel geeft.

Analoog audio out naar een versterker werkt ook.


Hallo @jerica welkom.

 

Dat is niet plezierig film kijken. Ik heb het idee dat er een geluidonderdrukker op je tv actief is.

Kan je aangeven hoe je de tuner hebt aangesloten op je tv, komt het geluid uit je tv of maak je gebruik van een externe geluidsbron als een geluidsinstallatie of een soundbar?


Sommige tv's kunnen niet tegen het Dolby Digital Plus geluid van Netflix. Dan kun je niets anders doen dan steeds per film of aflevering opnieuw te kiezen voor het stereo geluid erbij. Standaard is dat helaas steeds DDP. Wat o.a. op de tv van mijn moeder alleen een gereutel geeft.

Analoog audio out naar een versterker werkt ook.

Het is alleen als de film zelf loopt. in de intro is het niet.

Ik heb mijn tv nu op internet aangesloten en dan krijg ik wel gewoon geluid.

 


Hallo @jerica welkom.

 

Dat is niet plezierig film kijken. Ik heb het idee dat er een geluidonderdrukker op je tv actief is.

Kan je aangeven hoe je de tuner hebt aangesloten op je tv, komt het geluid uit je tv of maak je gebruik van een externe geluidsbron als een geluidsinstallatie of een soundbar?

Hallo,

de tuner zit rechtstreeks in de tv. Geluid komt uit de tv.

het is alleen in de film zelf. in de intro heb ik geen last.

Nu de tv aangesloten op internet en via de app gekeken en dan is er niks aan de hand.

 


Klopt. Het zou wel héél gek zijn als de app in de TV zélf, en dus helemaal geschikt, ook zo’n probleem zou geven. Mijn advies is gewoon de app in de TV gebruiken.


Dag @jerica. Van harte welkom hier. Ik zie dat @PeterG en @Giant2000 je al uitstekend op weg hebben geholpen. Ik begrijp dat het probleem niet speelt als je via de app op je TV zelf kijkt, maar alleen via je tv-ontvanger. Ter aanvulling op @PeterG zijn reactie: Netflix wijkt qua geluidskwaliteitskeuze af van de instellingen in je tv-ontvanger. Als je de tv-ontvanger op ‘Stereo’ hebt staan, dan kan Netflix bij sommige series en/of films alsnog kiezen voor Dolby. Je kunt dat aanpassen met deze stappen:

- Start een Netflix serie
- Druk tijdens het afspelen op pijltje omhoog
- Druk op OK-knop en selecteer een stereo audio kanaal. 

Maar ik zou in dit geval ook gewoon via de TV zelf Netflix openen, in plaats van via je tv-ontvanger. 
 


Hallo @jerica. Ik heb helaas geen reactie meer van je gezien. Ik hoop dat dit betekent dat je vraag zo is beantwoord. Als je toch nog ergens hulp bij nodig hebt, dan lees ik het graag. 


Hallo @jerica. Ik heb helaas geen reactie meer van je gezien. Ik hoop dat dit betekent dat je vraag zo is beantwoord. Als je toch nog ergens hulp bij nodig hebt, dan lees ik het graag. 

Hallo Natasja,

ik heb tijdens het afspelen gedaan wat je aangaf.

het geluid staat op engels standaard 5.1 en als ik het overzet naar engels standaard dan komt het spraak geluid naar voren toe en verdwijnt het overige geluid naar de achtergrond.

 

Bij het kijken van een serie is dit wel heel onhandig bij elke aflevering moet het opnieuw ingesteld worden.

wat ik wel heel raar vind is dat het kastje in de woonkamer dit steeds moet worden aangepast.

en dat het 2e kastje dat bij mijn dochter op de kamer staat hier geen last van heeft.

 

groetjes 

jerica


jerica schreef: wat ik wel heel raar vind is dat het kastje in de woonkamer dit steeds moet worden aangepast.

en dat het 2e kastje dat bij mijn dochter op de kamer staat hier geen last van heeft.

Ligt aan het tv toestel. Niet aan de kastjes. Het zijn vast niet twee exact dezelfde tv’s.

PeterG schreef: Sommige tv's kunnen niet tegen het Dolby Digital Plus geluid van Netflix.

Bij mijn moeder kan het geluid bij Netflix alleen via de versterker (analoog aangesloten) weergegeven worden. Via de Sony tv is het een onverstaanbare brij.


Geluid via KPN decoder is bij Netflix inderdaad een drama. Het heeft met type tv en instellingen te maken, Ik heb dat allang opgegeven. Via appletv 4k kijk ik Netflix. Beeldkwaliteit is daar ook nog eens beter.


Geluid via KPN decoder is bij Netflix inderdaad een drama. Het heeft met type tv en instellingen te maken, Ik heb dat allang opgegeven. Via appletv 4k kijk ik Netflix. Beeldkwaliteit is daar ook nog eens beter.


De beeldkwaliteit zou niks moeten uitmaken als je een 4K tuner (type 5202) hebt. Hier althans niet in vergelijk met Chromecast Ultra op een 4K tv.


Ik heb de 4k tuner niet. Dus sowieso bij mij appletv 4k beter. 


Hallo @jerica. Ik begrijp dat het probleem dus wel is opgelost als je de geluidsinstellingen aanpast. Ik kan me voorstellen dat het irritant is dat je dit dan bij iedere aflevering moet aanpassen. Zoals @PeterG aangeeft verschilt dit ook weer per TV. Ik zou daarom zijn advies volgen en Netflix gebruiken via de TV zelf. Dan hoef je de instellingen ook niet steeds aan te passen.


Hallo @jerica. Ik begrijp dat het probleem dus wel is opgelost als je de geluidsinstellingen aanpast. Ik kan me voorstellen dat het irritant is dat je dit dan bij iedere aflevering moet aanpassen. Zoals @PeterG aangeeft verschilt dit ook weer per TV. Ik zou daarom zijn advies volgen en Netflix gebruiken via de TV zelf. Dan hoef je de instellingen ook niet steeds aan te passen.

Dat was nou juist niet mijn bedoeling.

Al die extra kabels door mijn woonkamer.

ik blijf het heel raar vinden dat het in eens is en maar bij 1 kastje.

 


Omdat je dan je TV met een kabel aan moet sluiten op je modem, bedoel je @jerica@PeterG heeft al uitgelegd dat het niet aan je tv-ontvanger ligt in dit geval, maar aan de TV waarop die tv-ontvanger is aangesloten. Wel begrijp ik uit je bericht dat het eerder wel goed werkte. Klopt dat? In dat geval ben ik benieuwd sinds wanneer je dit probleem ervaart. Is er misschien iets veranderd in je netwerk? Heb je bijvoorbeeld een nieuwe/andere TV, andere apparatuur aangesloten of een aanpassing gedaan in de bekabeling? Ik lees het graag.


Omdat je dan je TV met een kabel aan moet sluiten op je modem, bedoel je @jerica@PeterG heeft al uitgelegd dat het niet aan je tv-ontvanger ligt in dit geval, maar aan de TV waarop die tv-ontvanger is aangesloten. Wel begrijp ik uit je bericht dat het eerder wel goed werkte. Klopt dat? In dat geval ben ik benieuwd sinds wanneer je dit probleem ervaart. Is er misschien iets veranderd in je netwerk? Heb je bijvoorbeeld een nieuwe/andere TV, andere apparatuur aangesloten of een aanpassing gedaan in de bekabeling? Ik lees het graag.

Beste Natasja,

Ja dat is wat ik bedoel. 

nee ik heb niks veranderd . geen andere tv geen aan;passing aan de . geen aanpassing aan de modem.

Tot begin mei heeft het normaal gewerkt 

 

 


TV en ontvanger al eens een minuut stroomloos gehad?

Welk merk (en type) tv heeft het probleem nu?


Duidelijk, @jerica. Dan snap ik je verbazing. Heb je de tv-ontvanger al een reset gegeven? En heb je zoals @PeterG vraagt, je TV en ontvanger al eens beide stroomloos gemaakt? Verder ben ik benieuwd wat er gebeurt als je de tv-ontvangers van plek omwisselt. Verhuist het probleem dan mee met de ontvanger?

Zou je verder je profiel aan kunnen vullen met je postcode/huisnummer, klantnummer, de naam van de contracthouder en het serienummer van de tv-ontvanger in kwestie? Geef me een seintje als je dit hebt gedaan.


Hallo @jerica. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Is het probleem inmiddels (via een andere weg) opgelost? Als je nog ergens hulp bij nodig hebt, dan lees ik het graag.


Reageer