Skip to main content

Onlangs installeerde ik voor een goede kennis twee ip-ontvangers. Omdat het lang duurt voordat een ip-ontvanger opgestart is als hij uit is gezet, heb ik die kennis gezegd om de ip-ontvanger maar gewoon aan te laten staan. Nu ziet zij niet elke dag televisie en nu staat de spaarstand "standaard” op 24 uur. Er komt dan een rood ledje op de ip-ontvanger als die op de standby-stand gaat. Wanneer je dan met de afstandsbediening de ip-ontvanger weer aanzet, kun je weer televisie kijken.

Ik vind dit dus niet zo erg handig dat die spaarstand “standaard” is ingeschakeld. Bij sommige televisies is dat ook zo (gaan dan al na zes uur “autogagisch” uit) en het is dan meestal een heel gezoek om die spaarstand uit te zetten.
Het zou net andersom moeten zijn dat standaard die spaarstand uitgeschakeld is. Wanneer je niet weet dat er een spaarstand op de ip-ontvanger zit, kun je denken dat er een storing optreed om het rode lampje. De gebruiksaanwijzing rept hier ook met geen woord over. Alleen dat de ip-ontvanger een spaarstand heeft en hoe dat dan precies werkt, zoek het maar uit……………...

Wat is ... nu eigenlijk precies het probleem? Spaar stand staat tegenwoordig op zowat alle apparatuur automatisch aan. En dat is heel logisch. Dat is een kwestie van bewust omgaan met het milieu. 


Wat is ... nu eigenlijk precies het probleem? Spaar stand staat tegenwoordig op zowat alle apparatuur automatisch aan. En dat is heel logisch. Dat is een kwestie van bewust omgaan met het milieu. 

Ik vind dit niet logisch. Omdat bedrijven iedereen wijsmaken om bewust om te gaan met het milieu.

Ja dat is hèt logische argument van bedrijven. Er wel eens over nagedacht dat dit niet echt handig is, omdat de meeste mensen dan denken dat er een storing in het apparaat zit?

Ik heb toch een andere voorstelling van bewust omgaan met het milieu. Op deze manier word je dat opgedrongen door de bedrijven die het oh zo goed met iedereen voor hebben. Daar zelf wel eens over nagedacht?


Er wel eens over nagedacht dat dit niet echt handig is, omdat de meeste mensen dan denken dat er een storing in het apparaat zit?

Nee, dat denken de meeste mensen niet. De meeste mensen weten gewoon dat zo'n apparaat zichzelf uitschakelt na een bepaalde periode van inactiviteit. Dat is toch bij een tablet of mobiele telefoon ook zo dat het scherm uit gaat? Of een laptop/pc. Die gaat met standaardinstellingen ook automatisch in standby als je hem even niet gebruikt.


Fout en nog eens fout voor andere mensen te denken. Ik zou je niet de kost willen geven van die mensen die dit echt niet weten. Niet iedereen gaat mee met die moderne sniksnak………….


Ik ben deze manier van “omdenken” nog niet eerder tegengekomen… 😜


Fout en nog eens fout voor andere mensen te denken.

Tja u begon er mee...

Er wel eens over nagedacht dat dit niet echt handig is, omdat de meeste mensen dan denken dat er een storing in het apparaat zit?

 


Iedereen heeft zijn eigen voorkeur wat betreft de spaarstand. Vanuit KPN is ervoor gekozen om de spaarstand automatisch aan te hebben staan. Dit doen wij inderdaad omdat wij graag om het milieu denken.

Om die reden staat ook standaard de ecostand op de KPN TV+ ontvanger aan. Je kunt ook kiezen voor ‘Snelle Start'. Klik op de link voor instructies hoe dit in te stellen.